chapter 7

6.6K 333 0
                                    

*sorry korang sbb lama x update .. Saya xde idea skrang ni .. Huhu.. Dah jom skrang kita baca sambungannya *

Aku memeluk lengan imran sambil turun dari tangga ..

"Imran maira meh sini .. Sarapan sama2" mummy resenyum sambil memanggilku berdua ...

"Ermmm mummy.."

"Ye? Kenapa ?"

"Malam ni mama ajak makan malam kat rumah .. Sbb ada bende yg nak dibincangkan" aku tersenyum ..

"Ouh ok .. Dah makan dulu" mummy meletakkan nasi ke dlm pingganku ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku dan imran duduk di atas buaian di luar rumahku .. Aku memeluk imran ..

"Kenapa ni ?? Ada apa2 ke ni??" imran berasa pelik kerana tindakan ku ..

"Ermmm ..xde pape laa .. Maira sejuk je " aku melepaskan pelukan ..

"Jom masuk dlm rumah .. " imran menarik tangan ku lalu masuk ke dlm rumah ..

"Imran maira meh sini " papa memanggilku berdua ...

"Aku duduk di atas sofa bersebelahan abgku .. Maklumlah imran duduk tepi kaka dia masatu .. Xkanlah aku nk biarkan abg aku duduk tepi kakak dia .. Haha ..

"Esok pagi kita akan bertolak ke UK .. Kita buat family holiday .. Jadi malam ni kemas barang2 " papa menerangkan tentang perbincangan tadi ..

"UK ?? Yeay! " semua melihat ku dan ketawa .. Aku menutup muka kerana malu ..

"Aikk kamu ni kenpa hakim?? Senyap semacam je" mama melihat abgku dengan muka pelik ..

"Abg malu kot sbb Ada kak Anis... Kak anis comel sangat malam ni " semua tergelak apabila mendengar Kata kata Ku kecuali abgku dan kak anis a.k.a kakak suami ku yg tercinta ni .. Hahahaha

Muka abgku dan kak anis dah merah.. Hahaha .. Malu sangat lee tu ...

"Dah2 .. Dah lewat ni ..maira ngan imran naik bilik dan kemas barang dulu" papa berkata dgn tegas .. Aku dan imran hanya mengangguk .. Aku dan imran menyalami tangan mummy sebelum naik ke bilik..

"Haa.. Kalau macam tu .. Kami mintak izin untuk balik dulu ye" abah a.k.a ayah mertuaku tersenyum..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku melipat baju-baju yg hendak dibawa ke UK dan meletakkan di dlm beg ..
Tiba2 satu idea muncul dlm kepala otak ku ni..

"Abg ... " aku memanggil imran yg sedang ralit menyimpan barang2 yg perlu dibawa ..

"Ye ?? Ada apa syg panggil abg??" Imran tersenyum .. Senyuman tu buat aku blushing seketika ... Hahaha

"Ermm nak tak kita buat kak anis suka dekat abg hakim .. Sbb syg tengok abg hakim cam suka je ngan kak anis" imran mengangkat kening ..

"Nak rancang apa ni??" Aku mula  memberitahu rancangan Ku kepadanya ..

Bersambung

Vote plishhh

KAHWIN MUDA ?!Where stories live. Discover now