chapter 8

6.9K 351 2
                                    

"Sayang bangun .. Solat subuh berjemaah .." Imran menggerakkan badanku .. Aku sedikit menggeliat dan menggosok mataku .. Aku bangun dari pembaringanku ..

"Jap .." Aku mengambil tuala dan masuk ke dlm bilik air ..

Sesudahnya solat subuh berjemaah .. Kami sekeluarga naik ke bilik masing2 dan bersiap ..

Aku memakai baju kemeja merah berbintik hitam dan aku mengenakan jeans denim dan tudung shawl berwarna hitam.. Imran pulak memakai baju kemeja merah dan jeans ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Di KLIA .. Papa mencRi ahli keluarga imran almaklumlah kitorang pergi berasingan ..

"Dato' amran!" Papa memanggil nama ayah imran apabia ternampak mereka sekeluarga .. Dato' amran dan keluarga terus berjalan ke arah aku ..

😆😆😆😆😆😆😆

Aku duduk di sebelah abg aku si hakim tu .. Ermm .. Almaklumlah x kan lah dia nak duduk tepi kak anis .. Bukan muhrim .. Haishh terlepas pdluang nak duduk tepi imran .. Baru nak bermanja 😂😂

"Abg nanti kejut adik tau kalau dah sampai kat UK" hakim hanya mengangguk dan memakai earphonenya kembali .. Aku pula terus tidur ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~

" adik ... Bangun .. Kita dah sampai ~~ " maira masih x bergerak ..

"Haishh susahnya nak bangun kan budak ni .. Imran .. Tolong kejutkan wife kamu ni ..tido mati dah kot" imran hanya mengangguk ..

"Sayang~ bangun .."

Senyap~~

"Hehe aku tahu nak buat apa" imran tersenyum sinis dan mendekatkan mukanya ke pipi maira .. Dia terus mencium pipi maira .. Maira apa lagiterus bangun sbb terkejut ..

"Apa ni?!" Pipi maira dah mula merah .. Imran hanya tergelak ..

"Dah jom turun .. Yg lain dah tunggu" maira mencebk dan mengikut imran dari belakang ..

~~~~~~~~~~~~~~~

Papa telah menempah homestay untuk kami bermalam di UK .. Homestay tu agak besar macam rumah org kaya jugak laa ..

Di dlm bilik aku dan imran ..
Selepas menyimpan semua barang aku dan imran berbual tentang rancangan kami untuk menyatukan abg hakim dan kak anis ..

"Imran!! Maira!! Turun!! Kita dah nak keluar ni!!" Aku dan imran terys turun ke bawah apabila dipanggil ..

💕💕💕💕💕💕💕

Kami singgah di tempat yg terkenal dengan kedai2 yg menjual cenderamata .. Aku,imran,abg hakim dan kak anis berjalan bersama manakala papa, mama ,  mummy dan ayah dah pergi dating di restaurant yg berdekatan ..

Aku mula memandang imran dan membuat muka untuk memulakan misi kami .. Hehehe 😂😂

"Ermm abg .. Adik ngan imran nak gi dating ni .. Hehe abg jalan2 lah dulu ngan kak anis eh? .. Bye kami pergi dulu! Nanti jumpa kat sini ! " aku terus menarik tangan imran dan berlalu pergi dari situ ..

Hakim & anis pov

Mereka hanya mendiamkan diri dan berdiri di situ saje selepas maira dan imran pergi untuk beberapa minit ..

"Ermm .. Kita nak pergi mana dulu ni?" Hakim memulakan perbualan sambil menggosok belakang tengkuknya ..

"Erm.. Kita pergi sini dulu laa .. Banyak jugak cenderamata yg cantik kat sini"anis menjawab dengan sekali nafas.. Hahah nervous agaknya ..

Mereka pon melangkah ke kedai yg dikatakan oleh kak anis tadi ..

Sementara itu ..

"Yeay! Kita dah berjaya buat diorang bercakap" maira berhigh-5 dengan imran .. Mereka sangat gembira kerana misi pertama mereka berjaya ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Setelah penat membeli .. Maira dan imran pergi ke tempat mereka mula2 berhenti tadi ..

"Aik ..mana diorang ni .. Xde lagi?" Imran pelik .. Aku hanya  menjungkitkan bahu ..

Tiba2 ...

"Hahahahaaha .. Awak ni lawaklah"

"Hehehe .. Mana ada"

"Eh diorang dah sampai laa"

"Auchh .. Sweet nya .. Kalah maira ngan imran .. Hahaha" aku dan imran gelak sakan kat situ lepas melihat mereka tengah sweet ...

"Ishh!! Jgn ah perli sangat" hakim memukul kepala maira .. Maira mengaduh kesakitan .. Hahaha padan muka sape suruh perli😜😜

"Abg .. Tengok abg hakim pukul sayang.." Maira mencebik dan memeluk imran ..

"Haishh .. Dah2 .. Jom laa kita pergi kat restaurant tu .. Papa mama dah tunggu tu" imran menarik maira ..

"Hahaha .. Imran x layan adik ..wekk kesian" skrang ni hakim pulak yg perli maira ... Haishh dua beradik ni x habis2 gaduh ..

Manakala kak anis just jadi tiang api je dari tadi ..
Hahahaha kesian kak anis ..

"Ehh anis .. Dah kenapa diam je ni .. Jom laa pergi .. Nanti lambat pulak" kak anis hanya mengangguk dan mengikut hakim ..

Bersambung

Harap korang suka chap kali ni .. Sorry kalau x best ..
Thanks readers yg support authr dari chap 1 hingga sekarang ..
Vote laa jugak lepas baca ehh

KAHWIN MUDA ?!Where stories live. Discover now