Hoe het begon

24 2 0
                                    

Duitsland, Januari 1941, trainingskamp van de whermacht.

Na de grootse overwinningen van Hitlers blitzkrieg op de Benelux en frankrijk heerste grote drang onder de jongeren om het machtige duitse leger te vervoegen op hun overwinningstocht.

Het leger was niets voor mij, dat wist ik zeker, ik was niet klaar om oorlog te gaan voeren. Vader dacht daar anders over... hij vond dat het mijn plicht was voor het vaderland

"Wulf mijn jongen...ik moet je spreken,kun je even komen?"
Ja vader? " Ik...je weet dat heinrich, de zoon van de bakker dienst heeft genomen bij de luftwaffe en ..." Laat maar, ik weet waar je naartoe wilt...ik voel mij gewoon niet klaar vader " jongen je bent het verschuldigd aan duitsland, voor de glorie van ons machtige duitsland!" Dag vader...ik liep abrubt weg zonder nog een woord aan hem vuil te maken...

'S nachts lag ik met mijn kleren na te denken op mijn bed... Ik zou mijn vader zo'n groot plezier doen door alleen maar dienst te nemen en te sterven voor duitsland, simpel...
Mijn besluit stond vast, ik pakte mijn zak die ik al eerder had klaargemaakt en ik vertrok in de donkere wereld.
Een brief achtergelaten op de keukentafel
" VOOR DUITSLAND!! GROETEN WULF"

Na enkele uren wandelen kwam ik eindelijk aan in een straat, ik stopte bij een etalage waar een swastika-vlag aan hing met de woorden
ACHTUNG!!

SOLDATEN...Jullie hebben jullie opleiding bijna voltooid en zijn nu de beste soldaten van de wereld. Jullie zullen het 2de regiment van de 324ste gemotoriseerde infanteriedivisie vormen. Der Fuhrer heeft jullie marsorders gegeven om naar Bialystok in Polen te trekken.

Der Fuhrer rekend op jullie en verwacht jullie uiterste inspanning en dat u geen enkele zwakheid zal tonen tegenover de vijand! doet uw uniform eer aan! U zal bijdragen aan de eindoverwinning tegen het bolsjewisme! HEIL HITLER!

Goed heren, dat was het,in het gelid! Jullie zullen onder commando van feldwebel Kreisser naar het station marcheren, de trein wacht niet.

Hey Kesseler, zo te horen heeft de Fuhrer nog plannen voor ons, zal hij eindelijk de lebensraum in het oosten gaan veroveren? "Ach stop toch met je ideologische praat Wulf, je bent te jong om dit te begrijpen"

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hey Kesseler, zo te horen heeft de Fuhrer nog plannen voor ons, zal hij eindelijk de lebensraum in het oosten gaan veroveren? "Ach stop toch met je ideologische praat Wulf, je bent te jong om dit te begrijpen"

Hij had gelijk, ik was amper 19 jaar en trok naar een land om oorlog te voeren, ECHTE oorlog, geen spelletje maar dat begreep ik toen nog niet. De weg naar het station was zo verdomd lang... het leek wel eeuwig te duren en met dit weer was het geen pleziertje. Het parade-uniform waarmee we de kazerne hadden verlaten was nu een veldgrijze vod geworden vol met modderspetters en doorweekt van de regen. Onze prachtige opgeblonken zwarte laarzen... jah daarvan zag je niet eens meer dat ze ooit zwart waren geweest.Het leer was helemaal doorweekt en de modder stroomde zonder problemen onze laarzen binnen, het zand schuurde langs mijn voeten tot enkel nog rauw vlees overschoot.

Brandende HorizonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu