Basis kriegsmarine,Kiel
Duitsland,20 augustus 1939"Soms gebeuren er dingen in het leven die je nooit had voorzien, ook ik had het nooit verwacht maar iets wat lijkt op een droom die uitkomt kan heel snel in een nachtmerrie veranderen"
Het begin van mijn avontuur op de Bismarck begon op 20 augustus 1939, het was de dag dat ik aanmonsterde als bemanning. Het was zonnige en er stond een stevige aangename wind, de perfecte dag voor een in dienstname van het schip.
Nadat ik mij had aangemeld bij de wachtoverste op de brug kreeg ik een slaapzaal toegewezen waar het een drukte van jewelste was. Zonder een idee te hebben waar de drukte voor nodig was begon ik rustig uit te pakken.HEEIII kamerad! Ben jij de nieuwe matroos? Een brede vent kwam op mij afgestormd, met een borstkast 3x zo breed als ik kwam hij is zeer agressief over. Hij was kaal en roepte alsof hij een toespraak deed voor heel het schip.
" welkom aan boord maat, kies maar een bed, als je vanonder wilt slapen verplaats ik wel naar boven, geen probleem."Euh vanboven is goed, bedankt. Wat is je naam? " mijn naam is heinkel, jij?" Werner mompelde ik " niet zo verlengen, ik weet zeker dat wij goed gaan overeenkomen."
Ja dat geloof ik graag, weet je toevallig wanneer we gaan uitvaren? " nu vraag je me wat, alles over dit schip is strikt geheim, de tommies zijn erg geïnteresseerd in dit superschip maar het gerucht gaat dat we elke moment kunnen uitvaren."Een oudere man met wit achterover gekamd haar kwam tevoorschijn van achter mijn bed, had hij ons staan afluisteren? " Je maakt een grote vergissing door aan te monsteren op dit schip" wa...Wat? Waarom zou dat? Dit schip is fantastisch, hij is onzinkbaar en zal de oorlog voor ons beindigen. " gelukkig heeft de oorlog je idealisme nog niet verdreven, bij de tewaterlating is de doopfles niet gebroken, dat betekend ongeluk vanaf de eerste reis, ga van dit schip af zolang het nog kan" en hij liep abrubt weg zonder verder een woord aan me vuil te maken.
JE LEEST
Brandende Horizon
Historical FictionEen verhaal van 3 jonge duitse soldaten. Het begin van een reeks verhalen over 3 jonge duitse soldaten die wanhopig proberen te overleven tijdens de tweede wereldoorlog. Hebben ze deze oorlog ooit gewild?zeker niet maar hun jeugdig optimisme zijn ze...