"Apa?tapi Jungkook taknak lah omma.."Jungkook masih cuba mengawal kemarahan serta suaranya di hadapan kedua orang tuanya."Jungkook tak puas enjoy lagi lah" sambungnya.
"Lepas kahwin pun Jungkook boleh enjoy..lagipun Jungkook dah kerja dengan appa kan?"kata omma Jungkook.
"Memanglah tapi omma tak boleh paksa Jungkook macam ni"
"Jungkook tolonglah..omma nak kamu kahwin dengan dia"omma Jungkook mengenggam tangan Jungkook tetapi ditepis kasar.
"Jungkook taknak lah omma!!"Dia akhirnya tidak mampu mengawal kemarahannya."Jeon Jungkook kamu jangan biadap dengan omma kamu!"Tuan Jeon yang senyap dari awal lagi akhirnya bersuara.
"Tapi appa.."
"Takda tapi-tapi..kamu nak jadi anak derhaka?Kurang ajar dengan omma dan appa?"
Jungkook mendengus kasar.Dia kemudian memandang ommanya yang sudah menangis.
"Ok..Fine then"
Tuan Jeon tersenyum.♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
"Apahal kau nak jumpa aku?"tanya Jimin.Dia terus sahaja ke cafe untuk berjumpa dengan Jungkook.
"Omma aku suruh kahwin"kata Jungkook.Mata jimin membulat besar.
"serious?Wah tak lama lagi jadi suami orang lah kawan aku ni.."Jimin menepuk-nepuk bahu Jungkook.
"Masalahnya aku taknak..aku tak kenal pun sapa perempuan tu..stress lah macam ni"Jungkook mengusutkan rambutnya.
"Berbahagia lah kau ya Jungkook.."Jimin tertawa kecil melihat sahabatnya yang bermasam muka itu.
"Kau kalau makan backhand aku..kang tak pasal-pasal bisu.."kata Jungkook."ok..ok..aku gurau jelah"Jimin tersenyum.Kalau betul-betul makan backhand nanti padan muka.
"Kau terima jelah..lepas tu kau layan dia teruk sikit..jangan pukul dia,nanti tak pasal-pasal jadi dayus."
"Tak payah cakap..memang aku dah terima dah.."Jungkook mengeluh."cakap lah awal-awal..tadi bising tapi rupa-rupanya dah terima.."Jimin mencebik.
"Nak buat macam mana?Dah omma aku menangis kat rumah tu..sanggup kau kena tuduh anak derhaka?"soal Jungkook kepada Jimin.Jimin menggeleng.
"Takpelah bro..chill..aku doakan kau bahagia.."Jungkook menjeling sahabatnya itu.Kemudian dia tersenyum.TO BE CONTINUE ..
YOU ARE READING
My Byuntae Husband
Random"-saya sayangkan awak sayang" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "-saya nak awak jadi milik saya"