♠08♤Hate or love?

3.4K 42 0
                                    

   Jungkook membuka pintu utama rumahnya.
Rambutnya dikusutkan."Awak dah balik?"soal Seomi lembut.Jungkook mengangguk."Nak minum?"Jungkook tersenyum."It's okay.Tak haus pun"Seomi mencapai briefcase milik Jungkook.Tali leher Jungkook ditanggalkan."Saya naik kejap.Awak pun naiklah.Mandi"kata Seomi."Apa kata kalau Kau mandikan aku.Aku penat ni"kata Jungkook sambil mengikuti langkah Seomi ke bilik mereka."Jangan nak merepeklah"kata Seomi.Gagap."Kau takut eh?"soal Jungkook sambil ketawa kecil."Saya nak keluar"Seomi mula melangkah ke pintu untuk keluar ke bilik tersebut.Tetapi,Jungkook pantas merangkul pinggang Seomi."Kau nak pergi mana?"soal Jungkook.Dia mula mencium bahu dan leher Seomi."Apa ni Jungkook?Lepaslah"Seomi menolak Jungkook.Jungkook semakin kuat memeluk Seomi.Muka Seomi sudahpun memerah."Alah..tak nak mandikan pun tak apa..temankan aku je"badan Seomi diangkat secara mengejut."Jeon Jungkook!!Lepaskan saya!Yaa!!Turunkan sayalah!!"Seomi meronta.Jungkook hanya memekakkan telinganya.Badan Seomi diangkat ke dalam bilik mandi.Sekejap saja,baju dan badan Seomi sudah basah akibat dimasukkan ke dalam tab mandi yang dipenuhi air itu."Apa ni?Saya dah mandilah"Seomi menyilangkan tangannya."Tolonglah aku hilangkan stress..Sekejap je..tak lama mana pun"kata Jungkook.Baju kemeja dan seluarnya ditanggalkan lalu dia melangkah ke dalam tab mandi yang sedang diduduki oleh Seomi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   Selesai saja makan malam,Jungkook dan Seomi duduk di ruang tamu sambil menonton tv."Cerita apa yang kau tengok ni?"soal Jungkook.Seomi mengeluh."Awak yang pegang remote kan?Awak yang bukak channel ni tadi"Jungkook ketawa."Yelah..tak payah lah nak membebel"Kata Jungkook lalu menekan punat 'off'' pada remote tersebut."Kenapa awak off tv pulak ni?"Jungkook melihat Seomi."Aku nak tidur ni"
"Kalau Awak nak tidur,tidurlah.Saya belum mengantuk"kata Seomi."Temanlah aku tidur.Takkan kau nak biar aku tidur sorang-sorang"Jungkook menarik tangan Seomi agar Seomi mengikutnya."Eee..sebelum ni awak tidur sorang-sorang ok je kan?"soal Seomi.Jungkook membuka pintu bilik mereka apabila sudah sampai di tingkat atas banglo tersebut."Dulu lain.Sekarang aku dah ada isteri.Kau isteri aku.Jadi kau kena teman aku tidur"Jungkook merebahkan badannya di atas katil lalu memejamkan matanya.Seomi masih lagi berdiri di tepi katil."kalau kau tak baring,aku cium kau"Jungkook tersenyum apabila merasakan Seomi membaringkan diri di sebelahnya."tahu takut".Setelah lama mendiamkan diri,Jungkook akhirnya bersuara."Selamat malam"Jungkook memusingkan badannya ke arah Seomi."Selamat malam"balas Seomi.Setelah Seomi memejamkan matanya,Jungkook meletakkan tangannya di punggung Seomi lalu dirabanya punggung Seomi dengan lembut.Seomi yang terkejut lalu membuka matanya."YAA!!JANGANLAH!!"lengan Jungkook dipukul berkali-kali.Jungkook ketawa suka."Ok.Ok"Seomi menjeling Jungkook.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   Jungkook terbangun dari tidurnya.Dia melihat ke luar tingkap.Hujan turun dengan lebatnya pada malam itu.Jungkook mencapai telefonnya yang berada di atas meja kecil bersebelahan dengan katil.'baru pukul 11' telefonnya diletakkan kembali di atas meja tersebut.Merasakan ada seseorang yang memeluknya,Jungkook terus memandang ke sisinya.Tersenyum dia melihat wajah cantik isterinya.Rambut Seomi diusap lembut.Dahi Seomi dikucup lembut beberapa kali."Nak kata aku benci kat kau...tak ada pun rasa benci.Nak kata sayang,Nak kata cinta tu memang ada.Betul apa Jimin cakap agaknya.Aku ni ego sangat"kata Jungkook perlahan.Takut isterinya terbangun kerana suaranya.Jungkook mencium dahi Seomi sebelum menyambung semula tidurnya.'selamat malam sayang'.

TO BE CONTINUE...

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now