♠03♤Kiss

4K 42 2
                                    

Selepas habis makan malam,Jungkook dan Seomi duduk di dalam bilik.
Jungkook memandang Seomi yang dari tadi hanya mendiamkan diri.Seomi kelihatan takut untuk memandangnya.
"Oi,kau ni kenapa sebenarnya?Macam takut je nak pandang aku.Kau ada buat salah ke?" Soal Jungkook.Seomi mendekati Jungkook yang duduk bersandar di kepala katil.
"Jungkook.."panggil Seomi perlahan."waeyo?"Jungkook mengangkat kedua-dua belah keningnya.
"Tadi,masa saya tengah kemas barang-barang saya,saya ada terjumpa gambar kat dalam laci.Bila saya tarik keluar gambar tu.."Seomi berhenti seketika sebelum menyambung ayatnya yang tergantung tadi."gambar tu terkoyak."Dia berkata sambil menundukkan wajahnya.
"Gambar mana?Bagi aku tengok"Jungkook mula serius.Melihat Seomi masih menundukkan wajahnya,dia kembali bersuara.
"Gambar mana?"suaranya ditegaskan.
Seomi mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya.Gambar tersebut dihulurkan kepada Jungkook.Jungkook mengambil gambar yang sudah terbahagi kepada dua bahagian itu.Dia kemudiannya ketawa.
"Kalau kau jumpa lagi gambar yang ada muka perempuan ni..kau nak koyak ke,nak bakar ke..kau buatlah.Aku tak kisah pun"Mendengar kata-kata Jungkook,Seomi mengangkat wajahnya."awak...tak marah?"soal Seomi.Jungkook menggeleng."Selagi ada gambar perempuan ni atau barang-barang perempuan yang selain dari barang kau..kau buang je"Jungkook memandang tepat ke wajah Seomi.Seomi mengangguk.
"Tapi.."Jungkook membiarkan saja ayatnya tergantung.
"Tapi apa?"soal Seomi.
"Tapi,kau mesti dihukum."
Jungkook tersenyum "hukum?"soal Seomi.
"Kiss me on my lips.."mata Seomi membulat mendengar permintaan Jungkook.
Seomi menggeleng.
"Okay then"ujar Jungkook bersahaja.Belum sempat Seomi menghembuskan nafas lega,Jungkook terus memeluk tengkuk Seomi dan mencium Seomi dengan rakus.Seomi cuba untuk menolak Jungkook.Tetapi,gagal.
Jungkook melepaskan ciumannya."kiss me back"Sebelum Seomi sempat bersuara,Jungkook telah kembali menciumnya.Tangan Jungkook mula memeluk pinggang Seomi.Setelah beberapa saat,Seomi akhirnya membalas ciuman Jungkook.Jungkook mengeratkan pelukannya pada pinggang dan tengkuk Seomi.Seomi memeluk leher Jungkook dan dia mula meramas rambut Jungkook.
Setelah beberapa minit,Jungkook melepaskan ciumannya dan mereka mula mencari nafas.
"Thanks.. Sekarang,jom tidur"kata Jungkook.Seomi mengangguk.

_____________________________

"Wei...bangunlah.Aku nak pergi kerja ni"badan Seomi digoncang perlahan oleh Jungkook.
"Huh?"Seomi membuka sedikit matanya."aku nak pergi kerja ni.."Seomi menolak muka Jungkook yang begitu hampir dengan mukanya."Mian..tak terjaga"Seomi bangun lalu menuju ke bilik air untuk mencuci muka dan menggosok gigi.Setelah selesai,dia menuju ke tingkat bawah untuk menyediakan sarapan.
Setelah 30 minit berlalu Jungkook turun ke bawah dan duduk di meja makan.Seomi hanya menyediakan nasi goreng untuk mereka bersarapan.
"Aku balik lewat hari ni..tak payah tunggu aku..aku ada meeting kat Busan"Jungkook memandang wajah Seomi.Seomi mengangguk."ok"Jungkook senyum.

______________________________

"Auchh"fail-fail yang dipegang kemas oleh Jimin kini jatuh bertaburan di atas lantai."kau buta ke?!!" Soalnya kasar kepada orang yang melanggarnya tadi.
"Mianhae,saya tak nampak.Saya terburu-buru tadi.Biar saya tolong awak"Jimin memandang perempuan yang baru sahaja melanggarnya tadi.Perempuan itu kini sedang mengutip fail-fail Jimin yang bertaburan.
"Thank you"kata Jimin setelah failnya diserah kembali."Gwenchana"
Perempuan tersebut tersenyum manis."Saya minta maaf sebab marah awak tadi.By the way,nama saya Jimin.Park Jimin."Jimin menghulurkan tangannya.
"Saya Han Minha"Minha menyambut tangan Jimin.
"Jom saya belanja awak minum"Jimin mempelawa"takpe lah saya-"
"Alah,jomlah" Minha masih ragu-ragu."tapi,kita baru je kenal"kata Minha.
"Sebab tu saya bawak awak pergi minum.Kita boleh kenal lebih rapat kan?" Soal Jimin.Minha terdiam beberapa saat.
"Ok then"katanya sambil tersenyum."Jom,kita pergi cafe depan sana"Minha mengangguk.
"Not bad~"Jimin tersenyum sendiri.
"Jom pergi sana"Jimin dan Minha mula melangkah keluar dari pejabat besar tersebut dan berjalan ke arah cafe yang berdekatan.

TO BE CONTINUE

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now