♠06♤confess

4.5K 38 0
                                    

   "Kau nak apa sebenarnya?"soal Jungkook kepada Jimin.Jimin tersenyum gembira.
"Aku rasa,aku dah jatuh cinta"Jungkook membulatkan matanya.
"Jinjja kau?Wah~Jadi kau dan confess kat perempuan tu?"soal Jungkook kembali.
Jimin menggeleng."Belum,aku rasa aku nak confess hari ni"kata Jimin dengan bangga.
"Ni kau sibuk dengan aku,kau macam mana?"Jungkook mengangkat kening."Macam mana apa?"Jimin menepuk dahi."Seomi"kata Jimin ringkas."Kenapa pulak dengan dia?"soal Jungkook."kau tak confess kat dia?"
"Nak confess apa?"Jimin ketawa."Eleh..kau dah tangkap leleh dengan Seomi kan?"kali ini Jungkook pulq ketawa."Aku?Confess kat Seomi?Memang taklah"kata Jungkook."Kalau kau jatuh cinta kat dia macam mana?"Jimin mengangkat keningnya berkali-kali.
   "We will see"Jimin mencebik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Kenapa awak bawak saya keluar ni?"Minha memandang Jimin."Saya ada benda nak bagitahu awak"Jimin berkata serius."apa dia?"soal Minha.
"Saya..saya,cintakan awak.Saya nak awak jadi milik saya.Kahwin dengan saya?"Jimin berkata sambil memandang mata Minha.
   Minha tersenyum."Awak terima saya tak?"soal Jimin.Minha mengangguk."saya pun cintakan awak Jimin.Dah lama saya nak bagitahu awak.Tapi,saya takut awak tak terima saya"kata Minha.Jimin ketawa kecil.Badan kecil Minha ditarik ke dalam pelukannya.Minha membalas pelukan Jimin."Saya sayang awak"Jimin tersenyum."saya pun sayangkan awak"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Dia terima aku"Jimin ketawa suka.Jungkook menepuk bahu sahabatnya."baguslah,aku harap kau bahagia lepas ni"kata Jungkook."aku pun doakan kau jugak...jangan risau lah bro"kata Jimin.Jungkook mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Akhirnya Seomi.Dia confess kat aku"Minha memeluk Seomi."Bahagialah kau lepas ni"Seomi membalas pelukan Minha.Mereka kini berada di cafe yang berada di bandar Seoul.Manakala Jungkook dan Jimin pula berada di rumah Jimin.
   "Aku tak sangka dia confess"Minha menepuk pipinya.Seomi ketawa."Ok lah kau.Aku?Kahwin pun kena paksa"Seomi mengeluh."takpa,aku yakin yang kau dan Jungkook akan bahagia tak lama lagi"Minha memujuk Seomi.Seomi mengangguk perlahan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Kau jumpa siapa tadi?"soal Jungkook.Seomi tersenyum."Jumpa kawan.Dia bagitahu yang dia dah nak kahwin"kata Seomi.
Jungkook mengangguk."Jimin pun cakap dia nak kahwin"
"Oh"Seomi kembali bersandar di kepala katil.Matanya masih lagi melekat di kaca television.
"Kalau aku nak kita bercerai,kau nak tak?"soal Jungkook.Seomi mengangkat bahu.Dia kembali merebahkan badannya di atas katil.Membelakangi Jungkook.Selimut ditarik sehingga ke paras lehernya.Jungkook menepuk bahu Seomi."Aku tanya kan?"soal Jungkook lagi.Seomi berpura-pura menguap.Matanya dipejamkan."Saya dah mengantuklah.Nak tidur.Awak tolong tutup lampu dan television eh? Good Night"kata Seomi tanpa memandang Jungkook.Soalan Jungkook juga dibiarkan tidak dijawab.

TO BE CONTINUE..

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now