♠07♤Sorry

3.4K 41 0
                                    

      Jungkook melangkah ke dapur.Kerusi yang berada di hadapan Seomi ditarik dan dia kemudiannya duduk di kerusi tersebut.Seomi menuangkan susu didalam gelas Jungkook.Dia kembali menjamah sarapan yang dibuatnya pada pagi itu.Seomi hanya mendiamkan diri pada pagi itu.Jungkook meneguk susu yang dihidangkan oleh Seomi.Roti bakar yang berada di hadapannya diambil lalu dimakan sedikit.
  Setelah agak lama berdiam diri,Jungkook mengeluh."kau ni kenapa?"soal Jungkook.Seomi hanya membalas dengan gelenggan sahaja."Ok.Kalau kau marah aku pasal malam tadi,aku minta maaf.Aku tak berniat pun nak tanya.Tiba-tiba pulak rasa nak tanya.Aku tanya je lah"Seomi tersenyum nipis."Takpa"Jungkook mengeluh lagi."Dah-dah lah kau marah aku.Bukan sengaja pun.Sorry eh?"Jungkook memandang wajah Seomi dengan penuh harapan."ok.Saya maafkan awak"Jungkook tersenyum suka."Dah.Cepatlah makan.Nanti lambat"kata Seomi.Jungkook mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Awak nak makan kat mana lepas ni?"Jimin menyoal Minha."Terpulang pada awak"Minha tersenyum.Jimin mengambil tangan Minha lalu digenggam lembut.Tangan Minha dikucup beberapa kali."kenapa?"Minha memandang Jimin."Lepas kita kahwin,saya taknak awak bekerja lagi.Boleh?"soal Jimin agak ragu.Tangan Minha belum mahu dilepaskan dari genggamannya."Bagi saya fikir dulu boleh?"soal Minha kembali."Boleh..Sebenarnya,    saya nak awak jadi suri rumah sepenuh masa.
Saya taknak awak kerja"kata Jimin.Minha tersenyum."bagi saya masa untuk fikir nae?"Jimin mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   "Aku rasa bahagia sangat sekarang.Indahnya hidup"Jimin menyentuh dadanya.Jungkook tersenyum.Tangannya ligat bermain dengan pen hitam yang digunakan untuk menyiapkan kerjanya tadi.
   "Aku rasa~aku macam dah syok kat Seomi lah"Mata Jimin membulat."Wah~~Tapi,kau jual mahal kan?"soalan Jimin membuatkan Jungkook ketawa."Rasanya"kata Jungkook."woah~Dia cintakan kau tak?"Jungkook mengeluh."Tak.Kot~"
Jungkook agak ragu."alah~try lah dulu"pujuk Jimin."Tapi,bila aku ungkit pasal cerai,dia terus tak layan aku"Jimin tersenyum."Tu maknanya dia cintakan kau"akhirnya tawa mereka meletus."Bahagia hidup aku kalau macam ni"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   Jungkook tersentak apabila pintu bilik pejabatnya dibuka tanpa diketuk terlebih dahulu."Sayang~"Jungkook tersenyum sinis melihat perempuan yang masuk ke dalam pejabatnya."What are you doing here,Jessy?"soal Jungkook.Jessy tersenyum menggoda."I rindu you Jungkook"Jungkook ketawa.
"Rindu?lepas apa you dah buat kat I,you rindu?"soal Jungkook kembali."I'm sorry Jungkook.I masih sayangkan you"Jungkook bangkit berdiri dari kerusinya.Jessy mendekati Jungkook.Kedua belah tangan Jungkook dipegang kemas."Jungkook,kembali pada I,kita bersama macam dulu lagi okay?"tanya Jessy penuh harapan.Pada mulanya Jungkook tersenyum tetapi senyumannya mula pudar dan akhirnya wajah bengisnya yang ditunjukkan.
"You dah gila?!I taknak lagi ada hubungan dengan you!You yang tinggalkan I.Sekarang you pulak yang terhegeh-hegeh nak kat I balik.I takkan balik pada you lah!!"kata Jungkook.Tangannya ditarik kasar agar terlepas dari genggaman Jessy."Tapi Jungkook,I masih sayangkan you.I am your first love.Remember?"soal Jessy.Dia semakin merapatkan badannya dengan badan Jungkook."I dah kahwin.You lupa?"Jungkook tersenyum sinis."I tak kisah.You boleh ambil I jadi your second wife"Jessy mengusap perlahan dada milik Jungkook.Jungkook yang terkejut dengan perbuatan Jessy terus menampar kuat wajah wanita tersebut."You nak tahu tak?Sekarang you tak ubah macam perempuan murah.Oh,I baru ingat,you kan pelacur terkenal sekarang kan?"Jessy yang sudah menangis akibat tamparan Jungkook terkejut akibat petanyaan lelaki itu.
"Kenapa?Terkejut?Sekarang you keluar!!!"Jungkook menengking Jessy.Jessy memandang Jungkook sebelum keluar dari pejabat Jungkook."I takkan biarkan you bahagia.Lagipun you kahwin paksa.You tak cintakan isteri you.I boleh buat apa je asalkan you kembali pada I"setelah menuturkan itu,Jessy terus sahaja keluar dari pejabat Jungkook.Jungkook mengusutkan rambutnya.Meja kerjanya ditendang.Terasa masalahnya terlalu banyak.Fikirannya kusut.Jam di tangannya dilihat.Pukul 5.Dia mengambil briefcasenya lalu keluar dari pejabatnya.Hanya satu tujuannya saat itu.Balik.

TO BE CONTINUE...

My Byuntae HusbandWhere stories live. Discover now