"Min Yoongi...hei Yoongi" Aku terhenti mengelamun.Wajah Yoonrie dihadapan ku dipandang sekilas.
"Awak okay?" Soalnya.Aku mengangguk.Aku tipu,semalam aku teruk dipukul oleh appa angkat ku.
Dia melepaskan marahnya padaku sebelun keluar dari rumah.Aku hampir pitam akibat dia menghentak kuat kepalaku pada dinding.
Tapi,aku sakit tiada yang akan ambil tahu.Kecuali,seorang gadis yang amat aku sayang.
"Awak mengelamun lagi? Awak okay kah?" Aku tersenyum nipis sebelum mengangguk."Kenapa bibir awak--" Baru sahaja Yoonrie ingin menyentuh bibirku,aku lantas menarik tangannya.
"Gwenchana...aku okaylah..." Aku mengusap rambutnya perlahan.Nafas ku tarik sedalam nya.
"Yoongi..." Aku menoleh kearah Yoonrie."Saya tak tahu nak kata apa...tapi...awak boleh jujur?" Aku mengangguk.
"Awak kena pukul dengan appa awak kan? Jujur..." Suasana menjadi senyap.Tiada sebarang perkataan yang keluar.
Dia mulai mendekati ku sebelum memeluk erat tubuhku.Wajahnya disembamkan pada tubuhku yang memakai jaket.
Aku terpaksa menahan sakit pada badanku akibat dilibas menggunakan kayu penyapu malam semalam.
"Awak selalu tipu saya Min Yoongi...awak kata awak okay...sedangkan awak selalu sakit..." Suara Yoonrie kedengaran sayu ditelingaku.
"...." Aku kekal mendiamkan diri.Yoonrie sudah mengalirkan airmata nya dihadapanku.Tanpa membuang masa,aku menarik tubuhnya kedalam dakapanku.
"Uljima" Aku mengusap belakangnya perlahan."Awak bagitaulah kalau awak sakit...jangan selalu rahsiakan" Yoonrie makin kuat memeluk aku.
"Aku bukannya mati pun...dahlah nangis tu..." Aku hanya tersenyum nipis.
---
Aku berjalan perlahan memasuki rumahku.Sunyi.Apa-apalah.Pintu utama dibuka sebelum aku masuk kedalamnya.
Ting!
Yoonrie Bae
Awak dah sampai rumah?
9:01 pm
Dah,wae? √√
Yoonrie Bae
Ani...awak okay tinggal seorang diri?
9:02 pm
Aku okay... √√
Yoonrie Bae
Okay...saya tidur dulu
9:03 pm
Yoonrie Bae
Selamat malam...jaga diri...
9:03 pm
Yoonrie Bae
Ingat...saya sayang awak...
9:04 pm
Ya... √
"Huh..." Aku kemudiannya berjalan menuju kebilik tidurku.
---
"Yoongi dah tidur kah?..." Yoonrie tidak senang duduk.Dia takut lelaki itu akan dilukai lagi.
"Mohon dijauhkan..."
---
Vote thanks!