Yoonrie p.o.v
Malam menjelang,tapi aku tetap tidak dapat tidur.Sejak tadi,aku belum dapat tahu apa² berita tentang Yoongi.
Tiba-tiba,seseorang mengetuk pintu bilik ku."Yoon,ni Jeonghan ni..." Aku terus sahaja menjerit menyuruhnya masuk.
"Kenapa Yoon belum tidur?..." Soal Jeonghan kepada ku."Yoon susah nak tidur...pasal Yoongi..." Jujurku.
"Yoon tidurlah...mana tahu esok Yoongi okay? Yoon tidurlah...Han keluar dulu ya...selamat malam..." Aku mengangguk.
Aku berbaring semula.Cahaya bulan menerangi bilikku yang gelap gelita."Nampaknya...perasaan aku tu betul..." Aku mengelamun.
---
Sunyi.Suasana hospital amat sunyi.Bangtan setia menunggu Yoongi yang tidak henti keluar masuk ke bilik pembedahan.
"Hyung,patutkah kita telefon Yoonrie?" Soal Jimin."Tak payah...takut Yoonrie susah hati lagi...biarkan lah dia dulu..." Balas Jin.
Sunyi.
Taehyung sudah terlentok pada bahu Jung Kook yang juga turut terlena.Namjoon pula hanya memain telefon bimbitnya.
Hoseok pula hanya berjalan mundar-mandir.Jimin mengeluh.Akhirnya dia turut tidur bersama Jung Kook dan Taehyung.
Krek...
Jin terus sahaja memandang kearah bunyi itu."Keluarga atau penjaga Min Yoongi?" Jin,Hoseok dan Namjoon terus sahaja mendekati Doktor Shin.
"Baiklah,sila bertenang ya...Min Yoongi telah selamat dibedah dan keadaan dia sudah stabil...tapi masih dalam pantauan doktor...cuma...Min Yoongi berkemungkinan akan tidak sedarkan diri untuk tempoh yang lama akibat hentakan kuat pada kepalanya yang menyebabkan pendarahan teruk...baiklah itu sahaja...kamu semua dibenarkan melawat..." Doktor Shin tersenyum sebelum berlalu.
"Kajja"
---
Keesokkan harinya,Yoonrie memasuki dewan dengan wajah yang sembab dan muram.
Kertas peperiksaan mula diedarkan.Yoonrie menjawab soalan di kertas peperiksaannya sambil fikirannya menerawang memikirkan keadaan Yoongi.
---
Yoongi baring dengan keadaan yang tidak bermaya.Wayar berselirat diseluruh tubuhnya.
Kepalanya juga dibalut dengan kain kasa.Tangan kanannya juga berbalut akibat patah.
"Hyung tak pernah sangka yang perkara macam ni terjadi dekat Yoongi..." Bangtan hanya mengangguk.
"Hyung,hari ni Yoon noona dah habis jawab paper exam dia yang pertama..." Ujar Jung Kook.
"Harap² Yoon tak terlampau stress..." Bangtan hanya mampu berdiam.Yoongi direnung.
---
"Yoon,makanlah..." Entah ini kali keberapa Hoshi memujuk aku untuk makan."Yoon,makanlah...aku pasti Yoongi selamat...dia okay..." Aku mengeluh.
Pinggan yang berisi makanan aku suap kedalam mulut.
---
Hari ini,hari terakhir aku menduduki peperiksaan.Esok aku sudah boleh pulang.Yoongi tunggu Yoonnnn.
---
"Yoon betul² nak pulang?" Soal Wonwoo kearahku."Uhm nae,Yoon kena balik hari ni juga..." Jawabku.
"Okay..."
---
"Oklah guys,Yoon jalan dulu bye!" Ah,satu hari nanti aku akan datang ke Tokyo semula.
---
"YOONRIE!" Namjoon terus sahaja memeluk ku erat.Tubuhnya yang agak chubby itu amat sedap dipeluk.
"Kajja,ikut Joon pergi hospital" Aku akur lalu mengikuti Namjoon kedalam kereta.
---
Pintu wad ICU aku buka perlahan.Dari jauh,kelihatan Min Yoongi terlantar diatas katil.
"Guys,jom keluar" Bangtan terus sahaja memberi laluan untuk aku bersendirian bersama Yoongi.
Suasana bertukar sunyi.
"Yoongi...saya datang ni..." Tangannya ku pegang."Kenapa tidur? Kenapa tak bangun? Yoongi..." Pipinya aku usap.Amatlah lembut,tiada sebarang jerawat yang hinggap pada pipinya.
"Kenapa jadi macam ni eo? Mana Yoongi yang semangat dia kuat untuk cepat sihat tu? Yoongi yang saya kenal selalu kuat semangat...tapi mana dia?..." Air mataku dikesat kasar.
"Yoon-- a-ani...oppa...kenapa oppa selalu buat macam ni dekat Yoon? Selalu sakit,selalu sakit teruk sampai masuk hospital...kena masuk wad sebab kekurangan air dalam badan...banyaklah..." Aku meluahkan kearah nya.
"Oh ya...oppa...Yoon kena jaga dengan Sebongie sepanjang Yoon dekat Tokyo...mian sebab Yoon tak bagitahu oppa perkara sebenar...oppa,perangai Wonwoo memang sedingin yang oppa cakap...tapi yang dingin dengan kita nilah yang selalu bantu Yoon...
Wonwoo baik orangnya,selalu tolong Yoon...tapi dia akan tolong tanpa tanya lagi...sedar-sedar...Yoon cuma buat kerja separuh ja...dia yang buat lebih daripada Yoon...oppa pun apa kurang kan?..."
Nafas ditarik perlahan.Kemudian dihembus.
"Yoongi oppa...saranghae..."
---
ei ada manusia gi kacau kim,tak pasal-pasal mengamuk,nasib tadi sir anthony datang kalau tak nahas beb nahas,boleh hancur kelas tu tadi.