Sudah 4 minggu Yoongi berada di hospital,cepat sungguh masa berlalu.Aku juga sudah mendapat keputusan ku.Syukur,aku lulus dengan cemerlang walaupun aku menjawab soalan dengan hati yang kucar kacir.
Bangtan juga tidak pernah mengeluh untuk melawat Yoongi setiap hari.Kadang-kadang mereka akan tidur di hospital jika ada masa.Jin juga menawarkan diri untuk menjaga Yoongi di hospital.
Kos rawatan Yoongi juga ditanggung oleh Park Jimin,anak kepada pemegang saham terbesar di Korea.Ibu bapa Bangtan juga tidak putus memutus melawat Yoongi.
Pasti ada sahaja buah tangan daripada mereka.Yoongi amat bertuah mempunyai rakan yang amat prihatin tentangnya.Doktor-doktor yang menjaga Yoongi juga amat berhati-berhati ketika membuat pemeriksaan pada Yoongi.
"Yoon?" Namjoon mulai memegang bahuku."Eo,Joon...kenapa?" Aku tersenyum manis kearahnya."Ani,cuma...Yoon nak ikut kitaorang pergi jumpa Jong Suk hyung?" Aku menggeleng.
"Lain kali saja lah Joon...Yoon dah jumpa Jong Suk oppa hari tu...lain kali saja ya..."Tolakku perlahan.
"Arasso,kami pergi dulu ya,anyeong"
---
Sunyi.
"Hurm... lama Yoongi tidur..." Selimut yang menutup tubuhnya ditarik perlahan menampakkan sedikit tubuh Min Yoongi.
Plaster yang ditampal pada perut Yoongi aku buka sebelum menukarnya kepada plaster yang baru.
Selimutnya ditarik semula menutupi badan Yoongi."Yoongi..."Rambutnya diusap perlahan.
Balutan pada kepala Yoongi sudah dibuka beberapa hari yang lalu.Kesan parut tampak pada dahinya.
Bibir Yoongi juga lebam.Boleh dikatakan pada hari itu,Yoongi dikategorikan sebagai pesakit yang boleh sahaja kehilangan nyawa nya bila² masa.
Tapi,oleh kerana semangatnya amat kuat,Yoongi dapat hidup walaupun jantung pernah berhenti berdegup hampir 3 kali.
Pada mulanya,doktor berkata,Yoongi berkemungkinan akan kehilangan nyawa jika jantungnya berhenti berdegup untuk kali ke-5.
Tapi,masanya belum tiba untuk Yoongi.Doktor yang merawat Yoongi juga bagaikan tidak percaya yang dia dapat selamat.
Sedangkan pemandu lori yang melanggarnya itu juga mati ditempat kejadian setelah terhumban dari dalam lori yang dipandunya.
Tidak hairan jika Yoongi juga kehilangan nyawanya di tempat kejadian.
Tapi itulah,KEAJAIBAN.
---
Yoongi dream...
Aku mulai terbangun,kejap.Dimana aku? Tempat ni cuma putih berwarna putih.Sejuk dan damai.
Aku pasti,ini bukannya realiti.Hanya mainan mimpi.Dari jauh,kelihatan seorang gadis berdiri sambil melambai kearahku.
Yoonrie...
Aku terus sahaja berlari kearahnya.Tetapi,semakin lama,Yoonrie semakin menghilang.
Akhirnya,dia hilang."Y-Yoonrie! Yoonrie ah!" Aku menjerit mencari Yoonrie yang sudah hilang dari pandangan ku.
Tiba² semuanya menjadi gelap.Oh tuhan."YOONRIE AH! YOONRIE!"
---
"Y-Yoonrie...Yoonrie ah..."
Yoonrie membuka matanya apabila terdengar suara seseorang memanggil namanya.
Kelihatan Yoongi tidak henti memanggil namanya.Butang kecemasan terus sahaja ditekan oleh Yoonrie.
Beberapa minit kemudian,datang seorang doktor bersama seorang jururawat bersamanya.
"Yoongi,kamu boleh nampak?" Doktor Yoo menunjukkan jarinya kepada Yoongi yang sudah membuka mata itu.
Yoongi mengangguk lemah.Setelah diperiksa degupan jantung dan mata nya,Doktor Yoo berjalan kearah Yoonrie.
"Keadaan Yoongi sudah separuh sihat...dia sedar lebih awal daripada yang dijangka kan...cik bolehlah masuk semula" Doktor Yoo kemudiannya berlalu.
Yoonrie terus sahaja berjalan masuk kedalam wad Min Yoongi.
Katil Yoongi dinaikkan sedikit supaya dia dapat duduk dengan selesa."Yoongi ah..." Yoonrie lantas memeluk Yoongi yang masih lemah itu.
"Y-Yoon ah...bogoshipeo..." Yoongi membalas pelukan Yoonrie.Sungguh dia amat rindukan gadis itu.
"Uljima..." Dikesat air mata Yoonrie menggunakan ibu jarinya."Jangan nangis lagi...saya dah sedarkan?..." Yoongi tersenyum.
"Mianhae sebab tak bagitahu awak yang saya nak pergi Tokyo..." Ucapku."Tak apa...bukan salah Yoon...dah dah...ssh..." Diusap lembut rambut gadis itu.
"Yoon...oppa nak makan...lapar..." Yoongi tersengih.Walaupun bibirnya masih sakit,tapi dia cuba menahan sakit di bibir.
"Yoon,kami bawa makanan! Eh Yoongi,kau dah sedar?! OYEMJIIIIII YOONGEHHHHH!!!!!" Hoseok lantas berlari mendapatkan Yoongi.
"Sakitlahhhhh PELUK AKU PUN JANGANLAH KUAT SANGAT!!!" Kepala milik Hoseok diketuknya beberapa kali.
"SAKITLAH DWAEJI!!! NAK AKU BARING DEKAT SEBELAH KAU PULAK KE HAH?!!" Bangtan dan Yoonrie menampar dahi.
"KAU DIAM SYALL!!!! NAK MAMPUS AWAL KAU CAKAP!!! NAK TECABUT GEGENDANG AKU KHINZIR KHINZIR!!!"
Pap! Pap!
"Aduh..."
"Mulut tu mohon jaga sikit,especially kau Yoongi...kau tu baru ja sedar...takkan nak aku koma kan kau lagi?" Jin mulai membebel.
"Dah lah tu Jin hyung...biar Yoongi hyung tu makan dulu...dia lama koma...tak makan apa² pula tu..." Namjoon mulai membuka bungkusan makanan sebelum diberikan kepada Yoongi.
"Makanlah Yoongi hyung..." Yoongi mulai membuat muka."Kau nampak tak tangan aku patah? --" " Namjoon tersengih.
Macam mana nak makan? Sedangkan Yoongi tidak pandai makan menggunakan tangan kiri.
"Kalau macam tu,Yoon suaplah!" Cadang Namjoon.Jung Kook,Taehyung dan Jimin mengangguk.
"Kenapa saya?" Soal Yoon."Yalah Yoon...kan Yoon paling biasa dengan Yoongi...Yoon yang selalu suapkan Yoongi...nanti kalau kitaorang pula yang suap...entah² ada perkara mencabuli kehormatan juga terja-- ADOI SAKITLAH!" Namjoon menggosok kepalanya yang diketuk oleh Jin.
"Otak kau ni betulkah tak gila? Dah,Yoon suap...kitaorang nak keluar dulu...takut kalau kitaorang tengok Yoon suap Yoongi...Yoongi tu malu nak makan...dah Bangtan jom..." Bangtan terus sahaja mengikuti Jin keluar daripada wad Yoongi.
"Buka mulut..." Yoongi akur lalu membuka mulutnya."Kyeoptaaaa!!!" Pipi gebu milik Yoongi dicubit oleh Yoonrie.
Geram sungguh dia melihat pipi namja tersebut."Appooooo" Yoongi mengusap pipinya."Hehe,mianhaeee" Yoonrie menyerabutkan rambut Yoongi.
"Yoon makin kurus..." Tegur Yoongi."Taklah...biasa ja..." Nafi Yoonrie."Don't lie to me please..." Yoonrie menunduk.
Selama Yoongi koma,dia jarang makan banyak.Cukuplah satu mangkuk kecil nasi dan sejenis lauk.
Itupun hanya separuh sahaja dimakannya.Boleh dikatakan,Yoonrie cuma makan sedikit saja.
"Takpa,oppa tak marah pun.."
---
871 words