part;7

51 2 0
                                    

Aku meletakkan telapak tanganku pada dahi Min Yoongi.Nampaknya,suhu badannya berkurangan.

"Yoongi...boleh saya cakap sesuatu?"

"Uhm...cakaplah"

"Andai kata...satu hari nanti,saya menghilang untuk sementara macam mana?"

"Kenapa kau cakap macam tu..."

"Saya tanya ja..."

"Entahlah...mungkin aku rasa sunyi..tapi kawan aku ada kan..."

"Uhm..."

Aku kehilangan kata-kata.Suasana bertukar sunyi.Televisyen yang terpasang ditonton.Kedengaran Yoongi mengeluh perlahan.

Aku hanya mampu mendiamkan diri.Televisyen ditutup oleh Yoongi.Kunci keretanya diambil.

"Awak nak pergi mana?" Soalku."Keluar,jom ikut" Jawabnya ringkas sambil menyemburkan minyak wangi pada bajunya.

"O-okay..." Aku terus sahaja mencapai jaket ku dan mengikutinya dari belakang.

---

Suasana didalam kereta hanya di riuhkan dengan musik yang terpasang.Beberapa minit berjalan,akhirnya kami tiba di lokasi.

Sebuah pasaraya yang amat besar."Jom turun" Yoongi lantas keluar dari keretanya.Aku turut berbuat demikian.

Tangannya ku pegang erat.Musim sejuk yang disukai oleh ku."Awak nak pergi mana?" Soal ku.

"Ikut saja" Aku akur.Yoongi membawa ku ke sebuah butik yang menjual baju dan kasut yang harganya 100,000 won keatas.

"Pilihlah apa²" Aku memandang Yoongi."Pilihlah...anggap ni hadiah daripada aku sebab tolong jaga aku sepanjang aku sakit..." Aku mengangguk.

Aku menarik nafas ku sebelum menjawab,"Yoongi,boleh kita keluar sekejap?" Yoongi mengangguk.

Lantas aku menarik tangannya keluar daripada butik itu dan membawanya ke sebuah bangku panjang.

"Yoongi..." Aku memegang kedua² tangannya."Saya tak nak pun hadiah apa² daripada awak sebagai tanda terima kasih...saya cuma nak kasih sayang awak...dah cukup..." Ujarku.

"Jadi...kau nak apa?..." Soalnya."Ikut saya" Aku terus sahaja menarik tangannya kedalam kereta.

"Kita balik rumah...saya cuma nak berehat dekat rumah..." Pinta ku.Yoongi hanya akur dan memandu pulang ke rumah.

Cuma ini sahajalah caraku untuk tidak merindui Yoongi ketika aku berada di Tokyo nanti.

---

Sesampainya di rumah,aku terus sahaja membawa Yoongi menonton televisyen bersama di ruang tamu.

Tangan ku melingkari pinggangnya.Tubuh Yoongi suam².Amat selesa,seperti memeluk patung kumamon yang selalu ada di bilik tidurnya.

Empuk hehe.

Movie Me Before You yang terpasang di televisyen sudah hampir ke penghujungnya.Aku hanya mampu menahan sebak menonton movie itu.

"Nak nangis lah tu,mengada betul..." Aku mencebik."Tak nangis pun..."

"Okay kita tengok lepas ni..."

2 minit kemudian...

"HUWARGHHH MIN YOONGEHHH!!! KENAPA SEDIH SANGAT?!!! HUWARGHHH!!!" Tak percaya sungguh aku dengan Min Yoongi ni.

Kata² dia tu betul² jadi.

Min Yoongi,may i ask you?

Seungkwan kimbap is not kidding me right?

Argh,tomorrow.

Aish,jujur aku mengarut apa ni? Yoongi pun pandang aku semacam.

Jujur,memang mood aku tak menentu hari ini.Sedih and molla,kehilangan maybe."Yoongi~" Aku lantas memeluk Min Yoongi.

"Ei manja..." Aku tersengih."Saranghae" Ucapku."Nado saranghae" Yoongi lantas membalas pelukkan ku erat.

Yoongi,saya akan rindukan awak.

---

Pagi buta buat story beb 😂

pain;yoongiWhere stories live. Discover now