part;20

56 3 1
                                    

"Oppa" Yoongi terus sahaja memandang Yoonrie."Wae?" Yoongi menggosok matanya."Yoon nak pergi bumbung hospital boleh?" Yoonrie memandang Yoongi.

"Arasso,kajja" Wheelchair diambil.Tubuh Yoonrie diangkat lalu didudukkan pada wheelchair.

Yoongi menyorong wheelchair menuju ke lif.

---

"Segarnya udara..." Yoonrie tersenyum nipis."Jangan lama sangat tau...nanti Yoon demam balik" Pesan Yoongi.

Yoonrie mengangguk.Yoongi meletakkan dagunya di kepala Yoonrie.Matanya ditutup rapat.Menikmati tiupan angin malam yang amat sejuk.

"Oppa...saranghae" Ucap Yoonrie,lemah."Nado saranghae..." Balas Yoongi.Suaranya serak² basah seperti biasa.

Yoonrie p.o.v

Aku tahu,ini ialah mungkin nasa terakhir bersama Yoongi.Aku tidak tipu,aku baru sahaja mendapat tahu bahawa,aku akan mati tidak lama lagi.

Mengapa? Kerana,tumor di otak ku sudah tidak boleh di buat apa² lagi.Aku merayu kepada doktor supaya tidak memberitahu mereka.

Lagi²,Min Yoongi.

Aku akan sayangkan dia,aku akan rindukan dia bila aku sudah pergi dari dunia.Aku mengajaknya ke bumbung hospital untuk menikmati hari-hari terakhirku.

Aku akan cuba untuk memberitahu nya pada hari ini.Nafasku tarik perlahan."Oppa..."

"Nae?"

"Sebenarnya..."

"Apa Yoon?"

Dia sudah melutut di tepi wheelchair ku memandang tepat kearahku.

"Yoon...ada tumor...and...Yoon akan mati bila² masa..."

Yoongi menggeleng."Yoon cakap apa ni?" Yoongi memandang ku."Oppa,Yoon tak tipu..." Aku sudah menitiskan air mata.

"Yah...Yoon ah...tak apa²..."

Aku hanya mampu menangis sepuasnya."B-bila lagi?..." Soal Yoongi."T-tadi..." Balasku.Yoongi meleraikan pelukan.

"G-gwenchana...sini...pandang oppa" Wajahku dipegangnya.Mataku tepat memandang kearah mata Yoongi.

Air mataku dikesatnya.Air mata Yoongi mengalir deras pada pipinya.

"Ingat,kalau apa jadi sekalipun...Yoon mesti tahu...oppa sayangkan Yoon..." Aku mengangguk.

"Dah..." Aku menahan esakan ku.

---

Pada malam itu,Bangtan duduk mengelilingi Yoonrie.Kelihatan 'lena' sahaja gadis itu tidur.Jung Kook memandang Yoonrie.

Dia berasa agak pelik,wajah Yoonrie lebih pucat daripada tadi.Susah untuk mengetahui keadaan Yoonrie kerana mesin hayat sudah dicabut apabila keadaan Yoonrie sudah stabil.

Taehyung juga perasan sesuatu tentang Yoonrie.Taehyung dan Jung Kook berpandang antara satu sama lain.

Ting!

Taehyung membaca mesej yang diberi Jung Kook.

Hyung,Yoon noona macam...

Macam tak bernafas kan?

Uhm nae

"Yoon dah pergi..." Bangtan terus sahaja memandang Yoongi yang tersenyum tawar."Nadi dia dah tak berdenyut...and Yoon memang dah tak bernafas sejak jam 9:58 pm..." Yoongi menarik nafasnya.

"Jeon Yoonrie disahkan meninggal dunia pada jam 9:58 pm bertarikh pada 8 Oktober 2016" Yoongi berdiri.

Kedengaran suaranya tenggelam timbul sahaja.Air matanya sudah mengalir deras."Jung Kook,panggil doktor" Jung Kook mengangguk sebelum berjalan keluar.

---

"Pesakit disahkan meninggal dunia...kami amat bersimpati diatas kematian Jeon Yoonrie...hurm...sebelum tu...ha...nah...ni kotak yang Yoonrie minta saya bagi..." Lantas kotak itu diberi kepada Yoongi.

"Ah nae..." Yoongi mengangguk sebelum berjalan perlahan.Surat diagihkan kepada Bangtan.Yoongi keluar daripada hospital sebelum menuju ke taman.

Surat itu dibuka perlahan.

Yoongi My Baby Kumamon ♡~

Anyeonghaseyo,

Oppa,bila oppa dah baca surat ni,maknanya Yoon dah pergi ^-^.Oppa,maafkan Yoon kalau selama ni,Yoon sakitkan hati oppa >“<

Yoon minta maaf,kalau Yoon selalu buat oppa terasa,kecil hati dan sedihkan oppa T︵T Yoon tahu,selama ni Yoon selalu susahkan oppa.

Mian...jeongmal mianhae...

Yoon sebenarnya,dah tahu yang Yoon memang ada tumor tapi Yoon lupakan sampai Yoon sendiri terlupa.

Yoon memang cuba untuk berlakon gembira depan oppa tapi kadang²  Yoon kalah.Yoon terus menangis depan oppa.

Ya,Yoon tipu.Yoon kata lain tapi sebenarnya Yoon teringat semula perkara tu.Oppa,Yoon lama dah nak cakap benda ni...

Hurm...

Oppa,Yoon sayangkan oppa sangat²  Saranghae oppa...i love you sooo much...saranghae...oh nae...mian kalau ada bekas air mata Yoon hehe...

Love,

Yoonrie °

Yoongi menggenggam kertas itu,erat.Dadanya terasa sakit yang amat.Air matanya dikesat kasar.

---

2 tahun kemudian

Disebuah perumahan yang mewah,seorang jejaka berkulit cerah,mata yang sepet dan juga tinggi sibuk menyiram bunga-bungaan di halaman rumah.

Lagu Navillera daripada G Friend berkumandang."Min Yoongi! Jom kita pergi melawat Yoonrie!" Jin sudah tersenyum daripada kereta.

"Chakkaman!" Dia berlari masuk kerumah sebelum menukar baju dan seluar.Mereka terus sahaja pergi setelah Yoongi siap.

---

"Yoonrie noona! Kami datang ni!" Jung Kook tersenyum.Bangtan terus sahaja mendekati kuburan Jeon Yoonrie.

Bunga-bungaan segar diletakkan diatas kuburan gadis itu.Lama Bangtan mendiamkan diri.Tiba² kedengaran bunyi tapak kaki seseorang.

"Joseonghabnida,inikah kuburan Jeon Yoonrie? Btw,saya Jeon Yoonmie,pelajar tahun akhir di Busan High School"

Bangtan tergamam,wajah gadis itu seiras Jeon Yoonrie.

Adakah dia kelahiran semula gadis itu?

Nampaknya,Min Yoongi akan ada peluang untuk memikat Yoonmie,adik kepada...

Jeon Yoonrie.

"My heart in pain oh my hearteu..."

"YAK MIN YOONGI!!"

The end

Oh yeah,akhirnya habis juga.



pain;yoongiWhere stories live. Discover now