Setahun Kemudian
Yoonrie p.o.v
Sudah masuk setahun aku tinggal di negara orang.Hampir setiap hari,aku me mesej Yoongi.
Tapi,beberapa hari ini aku jarang bertanyakan khabarnya.Kerana tidak lama lagi peperiksaan akhir akan berlangsung.
Jikalau aku lulus,aku akan dapat pulang ke Korea lebih awal daripada yang dijangkakan.
---
"Hey Yoon,why you so quiet today? Do you have any problem? Maybe i can help you?" Rakanku,Sarah tersenyum manis.
"Nothing,i just...ah,just forget it..." Entah kenapa,aku rasa agak tidak sedap hati sejak tadi pagi.
'Semuanya okay Yoon...mungkin cuma mainan perasaan' Aku cuba menyedapkan hatiku.
"Why Yoon? Are you okay? Are you sick?" Aku menggeleng.Cuba untuk membuat senyuman semanis yang boleh.
"I'm okay..." Kata ku.
---
Habis sahaja kelas ku pada hari itu,aku terus sahaja menuju ke taman di universiti itu.
Telefonku dibuka.
Yoongi My Baby Kumamon♡
Awak buat apa?
12:59 pm
Yoongi My Baby Kumamon♡
Dah makan?
12:59 pm
Yoongi My Baby Kumamon♡
Yoon macam mana?
1:01 pm
Yoongi My Baby Kumamon♡
Okay tak?
1:02 pm
√√ Yoon okay :)...
√√ Tapikan...Yoon dari tadi
tak sedap hati...Trt...trt...
Aku lantas menyambut panggilan daripada Yoongi.
"Wae? Kenapa Yoon rasa tak sedap hati?"
"Entah...Yoon pun pelik..."
"Lama tak dengar suara Yoon..."
"Yoon pun...rindu nak dengar oppa punya suara..."
Mesti pelikkan? Kenapa aku panggil Yoongi,oppa? Aku dan Yoongi sudah mendapat tahu umur ku dan dia.
Oleh kerana umur Yoongi juga lebih tua dari aku,aku pun menggelarkan dirinya sebagai oppa.
"Bila Yoon pulang Korea?"
"Kalau Yoon lulus exam ni...Yoon pulang tahun nilah..."
"Bila Yoon exam?"
"Esok..."
"Goodluck..."
"Gomawo...okaylah oppa,Yoon ada kelas lepasni...bye...saranghae..."
"Nae...nado saranghae..."
Aku terus sahaja berjalan ke kelas ku semula.
---
Yoongi tersenyum manis."Yoongi,kau belum jalan lagi?" Soal Jin."Sekejap lagi..." Yoongi terus sahaja memasukkan telefon bimbitnya.
Kot yang tergantung di dinding dicapai.Yoongi terus keluar daripada rumahnya.
Keretanya dihidupkan.Yoongi terus sahaja memandu menuju ke Daegu.Perjalanan nya mungkin akan mengambil masa yang agak lama.
Trt...trt...
"Yeobuseyo?"
"Hello,ini Encik Yoongi?"
"Ya saya...kenapa ya?"
"Boleh saya tahu bila tarikh kita akan bermesyuarat bersama klien daripada England?"
"Ah kejap ya..."
Yoongi menyelongkar beg nya sambil tangannya memandu kereta."Aish...hah! Tarikh nya..."
Pin pin pin!!!
Bum!
"Hello? Encik? Encik? Hello?"
"T-tolong..."
"Encik?! Sekejap lagi saya akan hantar ambulans!"
Tit!
"Y-Yoonrie..."
---
Trt...trt...trt...trt...
Yoonrie membuka matanya.Telefon nya cepat² diambil.Tertera nama Taehyung.
"Eo,Taehyung...waeyo?"
"NOONA! Y-YOONGI HYUNG!"
"K-Kenapa dengan Yoongi?"
"YOONGI HYUNG KEMALANGAN!"
"Macam mana dia sekarang?!"
"Yoongi hyung terus kena bawa pergi bilik bedah...kitaorang tak tahu macam mana keadaan dia..."
"Macam mana ni? Mana Jin? Panggilkan dia jap"
"Jin hyung belum sampai...cuma Namjoon hyung dengan Hoseok hyung ja..."
"Bagi fon dekat Namjoon jigeum..."
"N-nae...nah hyung"
"Yoon...Yoon jangan risau...kalau ada apa²...kami terus call Yoon...sekarang,Yoon jangan risau...pergi belajar...esok ada exam kan?...Yoon pergi belajar ya?..."
"Y-Yoongi..." Yoonrie tidak tahu apa perasaannya sekarang.
Tanpa sedar,air matanya mengalir."D-dia okay...semuanya akan okay..." Yoonrie cuba menenangkan hatinya.
"T-tak...aku tak boleh..."
---
Eish,pelik sungguh cerita ni.