BAB 36

3.2K 115 7
                                    

"SAYA Doktor Iskandar", lelaki yang menggelarkan dirinya Doktor Iskandar itu memperkenalkan dirinya ketika mereka berdua sedang duduk di bangku berhampiran dengan kawasan hotel.

"Saya Qasrina.Ada apa ye awak nak jumpa saya ni?", soal Qasrina kepada lelaki yang tidak dikenalinya itu.Memang ini kali pertama dia mengenali Doktor Iskandar.

"Sebenarnya saya doktor yang bertanggungjawab atas pembedahan suami puan,Encik Rayyan.Lama dah saya cuba untuk jejaki puan",

Qasrina tergamam buat seketika.
Oh,jadi lelaki di hadapannya inilah lelaki yang bertanggungjawab atas pembedahan suaminya? Kenapa baru sekarang lelaki itu muncul? Kenapa bila segalanya sudah berakhir,baru kebenarannya tersingkap?

"Awak rupanya? Jadi mana jenazah suami saya? Kenapa tiada sesiapa maklumkan pada saya atas kematian dia? Apa motif pihak awak rahsiakan perkara ni dari keluarga arwah? Awak tak berhak tau nak buat macam tu! Sekarang ni saya mohon pada pihak awak agar hantar jenazah suami saya ke Malaysia.Saya nak dia dikebumikan di sana", jawab Qasrina dalam tangisan yang cuba ditahan.

Cukuplah dia menangis.Sekarang ini dia sudah pun redha dengan pemergian suaminya.Jika itu lah takdir hidupnya.

Doktor Iskandar terdiam buat seketika sebelum dia menjawab

"Arwah? Maaf tapi suami puan belum meninggal lagi", jawabnya hairan.

Qasrina terkedu.Terasa jantungnya sudah meloncat keluar dari tubuhnya sekarang ini.Apa yang baru saja dia dengar tadi? Rayyan belum meninggal lagi? Mustahil!

"Ap.. Apa awak cakap? Suami saya belum meninggal?",

" Ye,suami awak,Encik Rayyan Zhafrin masih hidup.Pembedahan tu berjalan dengan lancar",

Tiada kata yang terkeluar dari mulut Qasrina selain dari ucapan syukur ke atas Nya.Jadi.. Rayyan masih hidup? Ya Allah,gembiranya dia rasa.Lelaki yang dia paling cintai dalam dunia ini yang telah disangka sudah pergi,ternyata masih hidup.

Tanpa dipinta,air mata kesyukuran mengalir keluar dari tubir mata Qasrina.Dia mengukir senyuman.;uat pertama kalinya dia tersenyum semenjak dia berada di kota London ini.

"Tapi.. suami Puan..", Doktor Iskandar menghentikan ayatnya.Tidak sampai hati pula nak meneruskan bila melihat kegembiraan di wajah gadis di hadapannya ini seketika tadi.

Qasrina menanti kata-kata selanjutnya yang akan keluar dari bibir lelaki itu.Entah kenapa hatinya gelisah utuk menanti ayat seterusnya.

"Tapi.. Suami puan sedang mengalami amnesia sekarang ini.Suami pu..",

" Amnesia? Apa maksud awak? Awak.. Awak cakap pembedahan tu berjalan lancar?", bergetar bibirnya menutur kata.Kegembiraannya seketika tadi seakan diragut sekelip mata.Bukan ke tadi lelaki itu kata pembedahan suaminya berjalan dengan lancar? Jadi kenapa tiba-tiba jadi begini pula?

"Ye,memang pembedahan tu berjalan dengan lancar tapi suami Puan menjalani pembedahan agak lewat.Risiko seperti amnesia,tidak mustahil untuk berlaku pada suami Puan", jelas Doktor Iskandar.

Qasrina memejamkan matanya dengan harapan semua ini sekadar mimpi.Tolonglah.. Seseorang sedarkan dia dari segala mimpi ngeri ini supaya semua ini berakhir dengan cepat.Dia ingin bila matanya terbuka saja,dia sedang lihat senyuman manis dari Rayyan khas untuk dirinya sambil tangan lelaki yang dirinduinya itu hangat berada di dalam genggamannya.Dia juga ingin mendengar lelaki itu berkata sambil merenung ke dalam matanya,

" Sayang mimpi je tadi.Jangan risau okay? Abang sentiasa ada dengan sayang di sini",

Losing You,Mr Add Math!✔Where stories live. Discover now