Fan Fan Fan jag kände att jag rodnade detta var inte direkt vad jag väntat mig jag skulle bara på JB konserten och se Justin gråta lite vara lycklig i typ hela mitt liv och sedan dö men så blev det inte. Nu undrar ni säkert lite vad jag pratar om så jag ska ta det hela från början till slut.
Alarmet ringde och jag flög i stort sätt upp ur sängen och stängde av larmet som var ställt på 04.00 nu undrar ni säkert varför jag skulle upp så tidigt men det är därför JB konserten är idag!!!
Jag smög försiktigt mot badrummet för att hela huset sov(trodde jag) och jag drog ner handtaget. Fan det är upptaget, vem fan är uppe nu förutom jag? Juste jag glömde nästa jag har en tvilling brossa som heter Ogge eller tja Oscar men jag och typ alla andra säger Ogge. Och jag när jag säger Ogge så menar Jag Ogge Molander som är min Emma Molanders brossa, som är med i pojkbandet The Fooo som ingen vet existerar än förutom jag, Ogge och hans 3 "bandmedlemmar" som jag inte får träffa av någon konstig anledning..
Jag skulle precis knacka på dörren och be honom att skynda sig när han öppnar dörren och en varm pust av ånga och schampo lukt kommer emot min ny vakna hud.
Han ler emot mig och jag säger
- Idag är det den stora dan.
- Jag vet är skit nervös, sa Ogge
Jag boxade till honom lite lätt på axeln och log ett busfullt leende
- Så idag kommer jag ÄNTLIGEN få se hur dina "The Fooo bandmedlemmar som jag aldrig har fått se eller veta namnen på" ser ut
Ogge såg lite ut som om han tänkte Fan och jag frågade honom några år senare och det var fan det som han tänkte han om Killarna eller något i lite mer stil med "rör, ser, eller tänker om min syrra så ska jag fan slita av huvuna på er" hehe han är lite roliga han.
Jag gick in i badrummet och slog på vattnet, det var redan varmt eftersom Ogge precis hade duschat så jag tog va mig kläderna och hoppade in i duschen. När jag var klar så lindade jag in mitt hår och min kropp i två olika handukar och skyndade min ner för trappen för att komma till tvättstugan. Jag hörde några röster där ner ifrån men tänkte att det säkert bara var Ogge och mamma och pappa som pratade lite. Jag kom ner och möttes av 3 okända blickar en hade bruna ögon och mörkt hår, en annan hade blont hår och ljusa ögon och han sista hade... blåa ögon som lyste vänligt emot mig och blont hår som var i stoppat i en keps. Han betraktade mig och sa - Ogge varför sa du inte att du hade en snygg tjej här? Jag kände att jag rodnade och Ogge Gav han en mördar blick och sa killar detta är min tvilling syrra Emma.
Va fan varför har du inte sagt att du har en syrra för Ogge vi har känt varandra sen vi var kanske 4år hur fan kan vi inte veta det?, sa han med blond hår utan keps.
Ehm jo hon har bott i Frankrike sen vi var 3 år och för en månad sen ca flyttade hon hit igen efter att ha bott med vår faster.
Aha säger killarna i kör och till slut så rodnar jag och det gör det killen också som sa vem är den där snyggingen för jag insåg att jag bara hade en kort handuk på mig. Jag skyndade mig iväg till tvättstugan och tog på mig kläder. Jag kom ut med kläder på mig och Ogge presenterade alla.
Det är Omar sa han och pekade på den mörkhåriga med mörka ögon, det är Oscar eller enis som vi brukar kalla honom sa Ogge och pekade på han blonda utan keps sa han och blinkade med ena ögat för tydligen så tyckte inte han om att bli kallad enis och det där är Felix sa han och pekade på den blonda killen med blåa ögon och med håret in stoppat i kepsen. Jaha det är därför ni heter The Fooo och Hej försten. Dom skrattade lite och jag sa Men nu måste jag dra till Hannah för annars dödar hon mig.
- Varför skulle hon vilja döda dig, frågade han som visst hete Felix
- Ehm jo hon vill att jag ska göra mig "i ordning" med henne och så och jag skulle vara där klockan 06.00 typ, och nu är klockan 06.00 fast hon bor tvärs över gatan så det tar inte så lång tid att ta sig dit sa jag och skrattade. Jag satte mig på golvet och satte på mig mina vita låga converse jag hade en väska som hänge i hallen sen igår där jag la ner min mobil, pengar och biljetten i. Jag struntade i att knyta skorna för det var bara slöseri med tid.
Jag skulle låna smink av Hannah så jag behövde inte ha med mig något mer än väskan. Jag gick över och knackade försiktigt på dörren när jag kom på att hon var ensam hemma för att hennes föräldrar var bort resta och hon skulle sova hos mig från idag och framåt eller snarare bo för de skulle vara i Brazilien i 2 månader och hon ville inte missa JB konserten så hon får bo hos mig (hennes föräldrar åkte på morgonen samma dag)
Hon kom springandes mot dörren och sa.
- Ehm du kan vi inte göra så att jag tar med alla saker till dig ist?
-Ehm varför?
-Ehm jo det var några snygga killar som gick in i ditt hus för ca en halvtimme sen så snälla!, sa Hannah och gjorde en hundvalps min.
-Okej då men skynda dig att packa.
- Har jag redan gjort, sa hon
-Jag gjorde det när jag såg att dom gick in i ditt hus, la hon till
Jag började gap skratta och tog en av hennes gigantiska resväskor på hjul och började dra ner för trappen.
Hon tog ut all 5 stora resväskor och låste om sig. Hon drog två efter sig och hade en i tyg över axeln och jag fick dra en till.
vi närmade oss mitt hus och jag sa.
-Han blonda med kepsen är min, och flinade lite.
Jag öppnade dörren och de satt i soffan och alla ögon vändes mot oss. Felix log sjukt stort emot mig och sa.
- Jävlar vad många resväskor, när vi kommit in i hallen och stängt dörren.
- Haha aa Hannah ska bo här i 2 månader typ, sa jag och log.
- Jag kan hjälpa till sa Omar och tog några av Hannahs resväskor och blinkade med ena ögat emot henne och sa.
- Omar, sa han och log stort emot Hannah
- Hannah, svarade hon och log minst lika stort tillbaka.
Felix kom emot mig och tog resväskorna som stod framför mig och sa if you don't mind och blinkade med ögat och rodnade svagt. Jag började kände att mina kinder hettades. Vad fan var det med denna kille som fick mig att rodna och må så sjukt bra bara jag tänkte på det.
Han tog väskorna i varsin hand och jag följde efter honom och visade vägen till mitt stora rum som var nästan större än mitt vardagsrum. Jag och Hannah är Bästisar så vi får gott och väl plats också att sova i min stora dubbelsäng.
Hannah möte vi i korridoren till mitt rum och gick ner för till fället och hämtade de sista tyg väskorna. Jag gick in i rummet med Felix tätt efter och han ställde ner väskorna vid de andra som Hannah och Omar hade ställt de. Jag vände mig om och vände skulle precis vända mig igen för att se om Felix var klar då jag krockar in i någon och landar på golvet med Felix över mig han ser mig i ögonen och jag i hanns och vi börjar skratta och sen bara hände det. Vi lutade oss emot varandra och våra läppar möttes. Jag säger bara en sak gnistor. Vi drog oss ur den och båda var like fan. Och vi sa i mun på varandra
- Ogge kommer att mörda mig.
[ detta var första kapitlet på denna "bok" så om ni gillade den så rösta gärna 😘💕]
YOU ARE READING
Syster till Ogge
FanfictionOgge har en tvilling syrra som heter Emma, hon och hennes bästa kompis Hannah ska på JB konserten och hennes brossas band The Fooo ska vara för band åt den stora världs stjärnan. Emma har aldrig träffat killarna i bandet(förutom Ogge då) och när hon...