Tidigare*
När jag kom fram skrek jag till och tog upp mobilen och fort som fan knappade jag in numret... För jag hade
nämligen hittat en kropp.
Emmas Perspektiv**
Jag ville fan inte kolla på kroppen. Jag visste inte om den var en död eller levande person, eller vem de var. Och det var de jag minst ville veta, tänk om de var Hannah.
Att se sin bästa kompis som är som en syster för mig är de sista jag skulle vilja göra..
Jag hörde sirener och polis bilar kom. Poliserna klev ut ur bilarna och sedan så kom dom emot mig.
Dom gick fram till kroppen och kollade och kände på den.
- Hon lever, sa en polis.
Hon tänkte jag.
Dom kollar hennes fickor och hittar en mobil telefon som dom öppnar.
Dom kollar på mig och sedan på mobilen och sa.
- Du är med på bild här.
- Fan, sa jag å gick fram till trädkojan. Där såg jag min bästa vän ligga. Hon levde. Hon levde.
Jag började gråta och snart så kom de ambulanser. Dom la upp henne på en bår och jag fick följa med in i ambulansen.
Jag satt och tittade på henne hela vägen till sjukhuset tills jag kom på att jag skulle ringa dom andra.
Jag slog in numret till Felix mobil och han svarade stan direkt.
- Emma är de du, sa Felix de lät som om han grät
- Ja, grät jag tillbaka.
- Vart är du, sa Felix
- På väg till sjukhuset.
- Varför, sa Felix oroligt
- Dom har hittat Hannah
- Ses snart älskar dej
De var de ända han sa för jag förstod att han och dom andra skulle till sjukhuset.
Vi stannade och gick in i sjukhuset.
20 minuter senare**
Alla kom in rusande igenom dörren till sjukhuset.
Jag hade gått ner för att möta dom.
Vi gjorde alla en stor gruppkram och sedan så skyndade vi oss till Hannahs rum. När vi väl var utan för så berättade jag att hon låg i koma och att hon var helt borta men levande.
Vi gick alla in å alla brast i gråt. För att se en person man inte sett på 3 veckor.
Omar gick fram och satte sig på golvet framför sjukhus sängen också kramade han om hennes hand. Han låg och grät. Han kysste henne och sedan så satt han kvar där.
Han såg så lycklig och olycklig ut på samma gång.
💕tjaa, jo nu hade jag tänkt att göra lite kortare kapitel och lägga ut oftare
Hoppas ni gillade detta kapitel!😘
xoxo Emmiii😘💕
YOU ARE READING
Syster till Ogge
FanfictionOgge har en tvilling syrra som heter Emma, hon och hennes bästa kompis Hannah ska på JB konserten och hennes brossas band The Fooo ska vara för band åt den stora världs stjärnan. Emma har aldrig träffat killarna i bandet(förutom Ogge då) och när hon...