Kapitel 14

2.2K 58 4
                                    

💕okidoki nu så har jag lottat ut en tjej som var med i Tävlingen😘 Hon heter Emelie och hennes "roll" i novellen heter också Emelie😘De kommer säkert komma fler sånna här tävlingar. Men tack till alla som deltog.
Kramar Emma😘💕

Emmas Perspektiv*
De började gå mot kväll och vi satte på en film.
De blev The Conjuring. Jag gillade skräck filmer väldigt mycket så jag tyckte inte att de var läskigt alls. Där emot så tyckte Felix de för han satt och kramade om mig bakifrån hela filmen och gömde sig bakom mig. Han är så sjukt gullig.
Filmen tog slut och vi alla somnade på soffan :)
Ogges Perspektiv**
Jag vaknade mitt i natten av att någon knackade på dörren väldigt mycket. Jag satte mig upp och gick emot dörren och kollade ut igenom nyckelhålet.
Där stod en tjej med brunt vackert hår och bruna röd spruckna ögon.
Jag låste upp dörren och hon sa.
- Hon kommer, och började gråta ännu mer.
Jag sa inget bara gick fram till henne och kramade om henne och ledde henne in emot huset. Jag låste dörren efter oss och satte på haspen också. Just for save you know.

Hon kramade om mig och viskade tack i mitt öra.
Jag ledde henne till vardagsrummet och väckte dom andra.
Emma tittade ny vaket på mig och sa vem är hon? Och log.
Hon tittade på mig och jag log emot henne.
Hon satte sig ner i soffan och började berätta:

Tidigare idag så kom mamma hem som inte har varit hemma på 10 år..
Hon brukade misshandla mig så jag fick flytta från henne till min mormor. Som bor här i Stockholm. Och igår så satt jag och mormor och åt middag när de knackade på dörren.
Jag gick och öppnade och där stod mamma. Hon gav mig först en käft smäll och sen så slog hon till mig i magen.. När jag låg på golvet så sparkade hon mig flera gånger. När hon slutade gick hon in i huset mot köket där mormor satt. Jag hörde henne skrika av smärta men jag kunde inte göra nåt..jag hämtade andan och kröp in i badrummet och låste dörren efter mig. Jag försökte resa mig upp men det gick inte direkt bra. Jag drog mig upp på benen med hjälp av handfatet.
Jag hade mobilen i bakfickan fortfarande och mitt buss kort sen jag kom hem från skolan. Jag kollade på fönstret de var öppet på vid gavel. Jag haltade fram till de öppna fönstret och tittade ut. Jag blev jävligt glad att jag var på första våningen så de var vara drygt en halv meter ner till marken. Jag hörde mamma slå till mormor och jag hörde en duns. Jag satte mig i fönsterkarmen och hoppade.
Jag började springa så gott de gick så långt i från huset som möjligt. De hade redan börjat bli mörkt. Jag stannade till och andades. Jag tog upp mobilen och ringde en ambulans och skickade den till min mormor.
Jag fortsate springa tills jag såg en skylt där de stod Värmdö på. Jag hade sprungit från stan i Stockholm ända till Värmdö. Jag är verkligen snabb när jag är rädd. Min mobil ringde och jag svarade.
- Emelie
- Om inte du kommer hit på en gång din
lilla snorunge så ska jag..pip och där bröts linjen. Jag sprang till närmaste hus och nu är jag här, sa hon och log ett svagt leende.
Emma satt och grät och kom fram och kramade om henne och sa.
-Du får stanna här så länge du vill. Och kramade henne ytligare en gång.
Hon log och sa tack.
-Så kan vi få veta lite om dig?, sa Ogge och log emot Emelie.
- Okey, svarade hon
*jag heter Emelie och är 14år och bor i Stockholm, sa hon och log svagt. Hon har ett så vackert leende.
Jag hörde ett svagt tack. Och jag fattade att jag sagt de högt..😁

Syster till OggeWhere stories live. Discover now