Kapitel 4

2.8K 53 1
                                    

Felix granskade mig med en nöjd blick. Han värkar tycka att han gjorde ett bra jobb. Omar såg minst lika nöjd ut.
-Får vi se hur vi ser ut nu, sa Hannah nyfiket.
-Okey då, sa Felix och log emot mig.
Vi gick in i min garderob och till min "spegelvägg"
-Jävlar vad bra det blev, sa vi båda.
Killarna log nöjt och sa att vi var tvungna att dra nu för Omar har ett syndrom som heter "behöver godis nu annars dör han typ syndrom"
Vi skrattade och följde med dom till hallen..

Hemma från Godis "fabriken"
Omar hade typ svimmat när vi kom in för dom hade byggt ut så det var dubbelt så stort än när han varit där innan.
Vi satte oss i soffan med varsin stor 2kg godis påse typ. Vi satte på Tv och bläddra mellan kanalerna, Omar stannade på en kanal och sa.
-Den här ser vi på.
-Ja den värkar så jävla bra, sa Felix.
Filmen hette The Heat.
Vi hör ytterdörren öppnas och en trött Ogge och Oscar kommer in och stänger och låser snabbt efter sig. Och ställer 5 ica kassar på golvet.
-Vart fan har ni varit, sa jag.
-Jo det är en "rolig" historia, sa Ogge ironiskt och satte sig andfådd i soffa precis som Oscar gjorde.
-Jo det började med att vi skulle göra frukost och vi märkte att all mat var slut typ...
Vi drog till affären och gick såklart vilse host host tack vare Oscar host. Så vi hamnade på lagret. Vi kom till slut ut och gick och betalade. Sen blev vi "jagade" av foooers, vi hade ju frysvaror så vi hann inte stanna. Och aa nu är vi här.
- Jag trodde nästan ni var döda, sa Omar.
-ja du de är vi nästan, sa Ogge som svar
Han och Oscar gick till köket och ställde in maten å kylskåpet mm.
⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️
Vi satt alla i soffan jag, Hannah, Felix, Oscar, Omar &Ogge.
I en liten soffa satt vi också så vi satt typ på varandra. Jag satt i Felix knä å Hannah i Omars, Ogge och Oscar satt på oss andra så vi hade de sjukt mysigt.
Filmen var slut och alla låg avslagna i soffan i en ända stor hög.
Vi blev mindre och mindre i soffan och det blev senare och senare.
-Felix vart är du?
-Felix
Skrek jag vart fan är han.
Jag kom in i badrummet och där låg ett lik i badkaret. Jag såg tydligt att det var en kille eller var det en man.
(Skrik)
-Felix de ligger en död sak i badkaret vart fan är du???!!!!
Jag fick ytligare inget svar så jag gick närmare badkaret och kollade på liket. Jag kände igen han... Det är Felix...

Syster till OggeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora