Kapitel 10

2.3K 57 5
                                    

Jag hade de rätt så bra i Karlstad. Jag hade fått väldigt bra vänner, gick på en bra skola och så. Men jag saknade Felix som fan.
Jag hade i stort sätt bott i min onepice i två veckor tills skolan började. Jag hade aldrig tagit av mig hanns halsband. De var ett sånt som inte rostade av vatten. Ingen fick röra de heller för Felix var den senaste som rört de och de ska förbli så med.
Jag mådde bra här fast Stockholm är mitt hem. Jag saknar det. De finns inga tunnelbanor i Karlstad bara stads bussarna. Jag visste hur bussarna gick och jag kunde ta mig till stan och till kompisar om jag ville utan några problem.
Stan var rätt så stort ändån fast Stockholms stan är sjukt mycket större. Fats mina favorit affärer finns här så jag är nöjd.
Jag klarar mig rätt så bra i skolan. Jag är inte "populär" om ni tror de. Fast alla i stort sätt vet vem jag är för Felix och jag släppte "bomben" på twitter för någon vecka sen.
Vi har bott i Karlstad i snart ett år.
Jag blev väldigt förvånad för jag har inte fått något direkt hat och så är jag en person som inte bryr sig om vad andra tycker om mig eller så.
Antingen så gillar man mig eller inte så enkelt är de.
- Emma, kan du svara på detta, sa läraren och blickarna riktades mot mig.
- 64, sa jag enkelt och läraren vände sig om och fortsatte med redovisningen i matte.
Lektionen ringde ut och alla strömmade ut i korridoren.
Innan jag och Felix berättade om oss så fick jag bra vänner och väl när vi berättade om oss så ville fler vara "kompis" med mig och jag fattade direkt att de var för att jag var tsm med Felix.
Jag gick emot mitt skåp och mötte min närmaste kompis Danne. Vi gick tillsammans mot skåpen som vi hade bredvid varandra.
Dagen gick fort och jag gick hem med Danne för vi bodde i samma kvarter. När jag kom till mitt hus så sa vi hej då och så gick jag upp för grus gången till huset och upp för trappen. Dörren var upp låst och jag förstod att mamma var hemma och har parkerat bilen i garaget.
Jag kom in och mamma kom emot mig och sa.
- Jag har fått ett nytt jobb.
- Åhh vad kul, vad för jobb?, sa jag som svar.
- Jag ska jobba på riks banken [jag vet inte om de finns en bank som heter så😂]
- Men de finns väll ingen sån bank här, sa jag frågande.
-Nej precis och just därför så ska vi flytta hem, hem till Stockholm.


Syster till OggeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang