✉TV Powers (Happy Bday!)

29 1 3
                                    

SaeyoungLuciel|| UnicornSwek || OxalisAcetosella

PERSONA 4: GOLDEN
-----------×°•----------×°•------------×°•----------

Het blijkt dat je op een regenachtige dag geen TV moet kijken, want als je dan agressief bezig bent met je vrienden en tegen de TV aan valt, kan je erin vallen. Dat klinkt vast heel gek, maar het is echt zo. Anders waren die vrienden nu niet in één of andere wereld met een kapot irritante beer.

'Jullie zijn de schuldigen!'

'Hoe vaak moet ik nog zeggen van niet?! Ga weg!'

'Kan iemand dat ding slaan?'

'Moordneigingen...'

'Wat voor TV's zijn dit?'

De beer genaamd Teddie verdenkt de vrienden nog steeds van moord. Waarom moord? Nou dat is best wel logisch, mensen die in deze wereld belanden zullen sterven. Of, zoiets dergelijks. Wie gaat er nou aandachtig luisteren naar een blauw beest wat de hele tijd woordgrapjes maakt die helemaal niemand leuk vind? Niemand!

'Heb je dit gesprek niet al eerder gevoerd?' De professionele stalker onder de groep vrienden gebruikt haar expertise tegen de blauwe beer, vragen stellen tot de ander huilt in een hoekje. En ze wint altijd, dus Teddie heeft geen schijn van kans.

'Hoe weet je dat?!' De gezichtsuitdrukkingen van de beer werken op Urtica's zenuwen. Ze krijgt er moordneigingen van, zo slecht kan ze er tegen. Maar het ergste is wanneer het praat. Dan is het 't ergt.

'Zoals ik alles weet, niemand weet hoe.' Zodra dit is gezegd stoppen alle vrienden waar ze mee bezig zijn. En knikken vervolgens synchroon. Daarna vervolgen ze hun bezigheden. Onder anderen Unic, die met van alles bezig is bij de TV's op het mistige podium. Het is vast niets belangrijks, zoveel technische dingen kan hij namelijk niet. Het is meer een buitenkind. Soort van.

'Kan je ons gewoon naar huis brengen met je TV powers?' Rumpel wilt hier niet nog langer blijven dan dat nodig is. Die beer doet haar met elk geluid en beweging aan iemand denken. En daar maakt die Teddie haar totaal niet blij mee.

'Nee! Niet tot jullie hebben gewezen dat jullie de moordenaars niet zijn!'

'Ik heb toch al vaak genoeg gezegd dat we de moordenaars niet zijn!'

Ze zijn hier al veel te lang, daar is iedereen het mee eens. Evenals dat iedereen een hekel heeft aan Teddie. Niemand mag hem. En het boeit de vier vrienden ook vrij weinig als dat hem kwetst.

Enkele minuten geleden waren de vrienden taart aan het eten en quizzen aan het doen. Niemand weet goed wat er volgde. Er was een ruzie tussen Rumpel en Unic. En voor iedereen het wist vielen ze door de TV.

Wat best wel vreemd is want alleen Pnyan-o kan in die TV passen, misschien. Met veel moeite.

Het punt is, iedereen wilt terug naar Urtica's huis want er was chocolade brownie taart. En ze zouden er eindelijk achter komen hoe emo Unic nou eigenlijk is.

'Val dood.' Urtica kon het niet meer handelen.

'Maar breng ons eerst naar huis.' Daar heeft Rumpel goed over nagedacht.

'Met deze TV's toch?' Unic staat al paraat bij een stel opgestapelde TV's.

'Yup.' Pnyan-o weet alles over wat anderen niet weten, komt zeker door haar VMBO-T.

Wat konden de vrienden toch goed elkaars zinnen laten doorlopen.

'Hey, wacht!' Het viertal is al naar de TV's aan het lopen en hevig in discussie. Niet over hoe de TV's werken of andere normale mensen dingen, nee. Ze hebben het over wat voor quiz ze zullen doen zodra ze weer op de zolder zijn.

Storytime With Pnyan-o | Verhalen voor VriendenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu