Zera Gliber
Ik liep sneller en sneller. Ik mag eindelijk een echte school zien en kinderen en ook een bibliotheek!!
"O, een katje zit vast in een boom, ik ga hem eruithalen, het is nog maar een kleintje." Ik legde de pick-nick neer en beklom de boom. Met blote voeten deed het wel pijp maar ik wou het redden.
Wanneer ik beneden was klom hij op mijn schouder.
"Wil je mee gaan, ik ga naar school." hij kwam nog dichterbij en ik nam dat voor een ja.
Na 10 minuten was ik bij de school "wow" ik kwam dichterbij en keek door het raam. "Wow al die leerlingen en boeken."
"Wat doet u hier?"
Ik draaide me om en zag een man. Zeker één van de leerkrachten.
"eeuuuhm, sorry, meneer, maar ik kom de pick-nick van Mira Junke brengen. Weet u haar zijn?"
"aaah, ja de dochter van Skill Genius ze is in de bibliotheek. Dit lesuur heeft ze vij."
"bedankt!!!" Wow, een echte bib met allemaal verschillende boeken. Ik zal ze op een dag allemaal lezen, ik zweer het.
Mira Junke
Ik zag Zera aankomen met een doos in haar handen. Mijn vriendinnen zijn hier dus ik mag niet vriendelijk tegen haar zijn. Wanneer mijn papa en de anderen erbij zijn mag ik nooit lief zijn. Maar wat zou ik graag eens tegen haar zeggen "Zera, wil je mijn vriendin zijn?"
Ik zette mijn rug recht en vroeg: "Zera,wat doe je hier?" Mijn vriendinnen draaiden zich om en zagen haar staan.
"I-Ik kom jouw pick-nick brengen, je was het vergeten." zei ze verlegen.
Ik pakte het van haar af en zag een baby katje op haar schouder, wat schattig.
Mijn vriendinnen hadden het blijkbaar ook gezien en kwamen direct allemaal om haar heen
"is het jouw huisdier?" vroeg Bella. "Nee." " hoe heet het dan?" vroeg een ander "I-ik weet het niet, ik heb hem in een boom gevonden."
Oh, nee. Ik ben mijn overheersing over haar aan het kwijtgeraken. Ik kwam dan ook dichterbij en duwde haar. Het deed me vreselijk veel pijn om zo een lief meisje te duwen maar als mijn papa te weten komt dat ik haar niets heb aangedaan wanneer ze zoveel aandacht krijgt...
Een beetje langer hoofdstuk dan de anderen maar ik heb zo veel ideeën voor dit boek ik kan niet stoppen met schrijven!!
Comment en vote, het is gratis en wat vinden jullie van het boek tot nu toe??
JE LEEST
zero
Short StoryMira Junke en Zera Gliber zijn al lang de allerbeste vriendinnen.Hun familie zijn ze allebei kwjit door een kleine oorlog tussen hun eiland: "Tenrou" en het eiland van de Dirzanen "Dirzan" Daardoor zijn er heel veel dingen gebeurd. Maar Zera verstop...