Mira Junke
"Caine, Warrod? Dit eiland was toch ONbewoond?"
Volgens mij waren er nog meer mensen op het eiland gekomen, waarschijnlijk die Caine en Warrod... Maar wie waren die mensen?
"Ja, Yuri, waarom? Heb je weeral spoken gezien?" Dat was de stem van een andere jongen. En bij elk woord dat hij zei, kroop Zera nog verder achter de boekenkast.
"Wat doen jullie hier?" Vroeg ik aan de jongen die blijkbaar Yuri heette.
Ik hoorde voetstappen van een mens die naar ons toe stapte. En Zera ook, ze was al niet meer te zien.
"We komen de TenrouJade halen, weet je waar die is?" Vroeg Yuri mij.
"Ja, dat weet ik. Waarom wil je dat waten?" Ondertussen was er al een man tevoorschijn gekomen. Ik schatte hem rond de 20. Hij had Zwart haar en was zeker 2 meter hoog.
"Het is een S-Quest missie." antwoordde de 2 meter hoge jongen.
"Warrod, dat moest geheim blijven!" onderbreekte Yuri hem.
Dat is dus Warrod dacht ik in mezelf.
"Wat is een S-Quest missie?" Kon ik tussen hun ruzie proppen.
"Dat is een hoge rang missie. Dat betekent dat we daar veel geld voor kunnen verdienen als we die Jade naar ons gilde meebrengen." Een derde gast was nu in de bibliotheek binnengekomen. Zijn ogen fonkelden als hij veel geld zei.
Ik had al over een gilde gelezen. Oh, ja, ik weet het weer. Dat is een vereniging mensen die missies kunnen maken om geld te verdienen. Er zijn ook verschillende niveaus bij de missies:
D-Quest is de laagste niveau.
C-Quest is juist hoger.
B-Quest is nog hoger.
A-Quest is op de tweede plaats.
En S-Quests zijn de hoogste niveaus missies.
"Yuri we hebben een pobleem... Ik ben net naar het dorp gaan kijken en de Jade lag er niet meer." Zei Caine.
"Wat?! Neen, dat kan niet ik woon hier al 7 jaar alleen met Zera en hij was er nog 7 jaar geleden.' Riep ik boos.
"Je bent hier al 7 jaar allen met een Zera -ik heb geen ander meisje gezien- en 7 jaar geleden was hij er nog, Ok. Maar was hij er nog 6 jaar geleden?" vroeg Yuri.
"Dat weet ik niet. Kom mee, ik ga gaan kijken." Ik was aan het lopen terwijl ik die woorden zei. Zera kwam ook mee, maar op zeker 10 meter van ons. Is ze echt zo bang?
Toen we bij het dorp aankwamen, ging ik naar de tempel waar hij er normaalgezien in lag. Maar hij was er niet meer. Caine had gelijk.
"Oh nee, oh nee, oh nee!! De Dirzanen hebben het meeggepakt!!" Riep ik angstig.
JE LEEST
zero
Short StoryMira Junke en Zera Gliber zijn al lang de allerbeste vriendinnen.Hun familie zijn ze allebei kwjit door een kleine oorlog tussen hun eiland: "Tenrou" en het eiland van de Dirzanen "Dirzan" Daardoor zijn er heel veel dingen gebeurd. Maar Zera verstop...