►Kisiel◄

1K 165 58
                                    

Pierwsze co się tu pojawi to kisiel. Mam nadzieję, że po tym nie będziecie już robić tych z torebki. A nauczyłam się go robić, na wycieczce, gdzie kobita zrobiła na moich oczach kisiel w kociołku nad ogniskiem... Jest to banalnie proste i naprawdę smaczne.


Co się przyda?

woda

owoce – wzięłam mrożone jagody

cukier/miód

mąka ziemniaczana

+ mięta, mięta dobra do wszystkiego


Co zrobiłam?

Wlałam do garnuszka wody – na oko. Wsypałam mrożone jagody – również na oko. Kiedy zaczynało się gotować, zdjęłam z ognia i zblenderowałam. Ponownie postawiłam na ogień i poczekałam, aż się zagotuje. Sięgając po mąkę ziemniaczaną, zdałam sobie sprawę, że może jej nie być... Cenna uwaga: Najpierw sprawcie czy macie wszystkie składniki, dopiero później zacznijcie tworzyć. Mąka ziem. była, jednak w naprawdę małych ilościach, może z łyżka? Wsypałam to, co miałam do garnuszka i porządnie wymieszałam (jeśli zrobią się Wam grudki z mąki ziem. możecie to ponownie zblenderować (łatwo ci mówić, bo masz ręczny blender, a większość posiada stojący...) albo wymieszajcie mąkę z małą ilością zimnej wody i wlejcie do gotującej się reszty). Pokroiłam mięte i dodałam do garnuszka. Zdjęłam z ognia i poczekałam parę minut aż trochę ostygnie i dodałam miód. Cenna uwaga: Mód traci, jeśli dodajemy go do gorącego. Przelałam do kubeczka i wsio! Możecie użyć swoich ulubionych owoców, co jest ogromnym plusem. Często robię też z tartym jabłkiem.


Mój kisiel był trochę rzadki, ponieważ było mało mąki ziemniaczanej – znaczy dla mnie był idealny, akurat do picia na moje biedne gardziołko. Każdy lubi inną gęstość kisielu – jednak myślę, że na taką standardową szklankę z uszkiem, którą prawie każdy Polak ma w domu, czyli 250ml stykną dwie płaksie łyżki mąki ziem., za drugim czy trzecim razem sami dojdziecie do tego jakich użyć proporcji, aby gęstość Was zadowalała. Kubek, który wiedziecie na zdj ma ponad 400ml i była w nim jedna łyżka mąki ziem., myślę, że na taki kubek przydałyby się dwie większe łyżki, by miało konsystencję jak kisielki z torebki.

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


Smacznego. ^ ^

~Ag.

NA OKO - książka kucharskaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz