Chap4: Awkward & Kem

3.1K 100 2
                                    

"Kringggg"

Jam loceng Natasha seakan-akan menjerit menyuruhnya bangun .
Dia membuka matanya yang masih berat. Tangannya mencapai jam itu lalu mematikannya.

Keadaan yang sunyi seperti malam itu seakan-akan memanggilnya untuk tidur semula.

Dan itulah yang Natasha lakukan. Tidur semula.

Tidur nyenyak Natasha itu akhirnya diganggu oleh ibunya yang menarik selimut yang menghalang Natasha dari kesejukkan.

"Bangun lah sleeping beauty, TAK TAHU KE DAH PUKUL BERAPA NI? 7.30 TAHU TAK" jerit ibunya.

Natasha terus bangun dan meluru ke tandas. 7.30? Lambat gila dah ni.

Natasha hanya mengambil nasa 15minit untuk siap. Itulah masa terpantas yang pernah dicatatkan seumur hidupnya.

.

Natasha tiba di sekolah pada pukul 8.00 pagi. kelihatan pengawas masih lagi menjaga pagar.

'Dah pukul 8 pun jaga pagar lagi?' keluh Natasha.

Natasha menyelinap masuk ke kawasan sekolah apabila pengawas itu membelakanginya.

Natasha masuk ke ruang pondok guard dengan senyap. Kalau nak diikutkan, bunyi tapak kaki sendiri pun tak didengarnya.

Tiba-tiba Natasha terlanggar tubuh seseorang yang lebih tinggi darinya.

"Aduhh janganlah berh-" kata Natasha terhenti apabila dia sedar lelaki itu adalah Syed.

"Apa awak b-"

"Shhhsshh" kata Syed sambil meletakkan jari telunjuk ke arah bibirnya.

Syed bergerak rapat ke arah Natasha lalu membisik..

"Kalau taknak kena tangkap, jangan cakap apape okay?" arah Syed.

Natasha hanya mengangguk. Dia tidak pernah sebegini rapat bersama Syed. Keadaan sekarang amat kekok. Ataupun hanya Natasha seorang yang berasa begitu.

Keadaan yang sunyi membuatkan Natasha gementar. Tidak mustahil untuk Syed mendengar setiap degupan jantungnya yang laju ini.

Tiba-tiba Syed menarik lengan Natasha dan berkata

"Line clear, lari tau" kata Syed dan dia menarik lengan gadis itu untuk berlari bersamanya.

Natasha akur.

Nasib baik dia memakai baju sukan hari ini.
Natasha memandang sekeliling, mujur takde CCTV.

"Kelas awak dekat sebelah saya je, kita pergi sama-sama lah" kata Syed lalu melepaskan lengan Natasha.

"Oh erm okay" jawab Natasha gugup.

Sekarang, Natasha asyik berasa gugup apabila berada di sekitar Syed. Kadang-kadang susah untuk menyorokkan perasaannya terhadap lelaki itu.

Syed berhenti berjalan apabila mendengar respon Natasha, membuatkan Natasha hampir melanggarnya buat kali kedua.

"Awak okay ke? Awak sakit eh?" soal Syed bertubi-tubi, dahinya berkerut menandakan dia amat risau dengan keadaan gadis itu.

"Eh? Saya okay je" jawab Natasha
Sebelum sempat Syed membuka mulut, Natasha memotongnya

"Dah 8.20 lah! Kita dah lambat, jom jom jom" ajak Natasha sambil senyum ke arah Syed, menandakan yang dia okay.

Syed jalan beriringan dengan Natasha sehinggalah mereka perlu berpisah masuk ke kelas mereka.

.

Cinta Pandang Pertama Where stories live. Discover now