Tidigare:
Imorgon skulle vi åka longboard tillsammans. Hon och jag.
-----------------------------------------------------------------------
Omars perspektiv:
Jag kollade på klockan. 8.19. Jag gick upp och råkade tramapa på Felix så han tog tag i mitt ben och drog mig så jag föll och då vaknade ju Ogge och Oscar.
- Vad gör ni? Frågar Oscar.
- Nej, inget... Svarar jag och kollar på Felix.
Sedan börjar vi skratta. Vi går upp och fixar frukost. Jag klär på mig och fixar mitt hår medans Felix, Oscar och Ogge fixar pannkakor. Sedan sätter vi oss ner och äter. Jag sitter bredvid Ogge och vi sitter och snackar om roliga saker.
Mimmis perspektiv:
Vi går up vid 9 och börjar göra frukost. Eftersom att mamma fortfarande var borta så fixade vi bara mackor. Vi sätter oss ner och börjar äta. Sedan går vi upp till vårt rum och börjar klä på oss. Tina gck in på toaletten och jag jag var kvar i mitt rum. Det fick bli ett par rosa jeansshort och ett lila linne. Sen kommer Tina ut. Hon hade på sig ett par svarta jeansshorts och en vit T-shirt. Jag fixade mitt hår. Det fick vara utsläppt och sedan tog jag fram en av mina 100 kepsar som fanns i min garderob. Kepsen som jag tog fram hade symbolen "#Swag" på. Jag sminkade mig lite lätt och sedan tar jag min longboard ner till hallen och sätter på mig mina vita converse. Tna sätter på sig sina svarta converse och sedan går vi ut. Jag låser dörren och vi går ut till gatan. Vi kollar på varandra och börjar sedan att åka.
Felix perspektiv:
Vi såg att Mimmi och Tina försvann på sina longboards så vi tog våra mopeder och drog till studion. Vi stannade vid studion och gick in. Eftersom att det bara var 4 eller 5 foooers utanför så tog vi ett kort. Sedan började vi träna. Idag var Omar på bättre humör. Kanske hade han kommit över Mimmi. Plötsligt öppnas dörren och in ramlar Tina. Sen ser vi att Mimmi skrattar. Hon såg mycket gladare ut idag än igår.Kanske bara för att Tina var med.
- Sorry! Ropar Tina innan hon försvinner ut.
Man hör fortfarande Mimmis vackra skratt. Jag vet inte om jag började få känslor för henne nu...
Mimmis perspektiv:
Vi satte oss utanför studion och bara pratade.Vi skrattade och hon visade mig videon från när jag sjöng på skolavslutnigen. Jag trodde att jag skulle spy.
- Kolla. Jag stryper en anka, säger jag.
- Inte alls, Mimmi, säger Tina och kollar på mig.
- Jag låter som att jag har stryper en anka! Jag kan inte sjunga. Jag fattade inte varför Birgitta ville ha mig som solo artist. Dörren öppnades och vi kollar upp. Ut kommer Felix, Ogge och Oscar. Sen kommer Omar efter 5 minuter. Felix, Oscar och Ogge sätter sig ner bredvid oss och sedan sätter sig Omar bredvid mig på min longboard.
- Vad gör ni här? Frågar Felix nyfiket.
- Ja... NI äger direkt inte stan så man får liksom vara här, Flinar Tina.
- Ha Ha Ha, säger Omar och sedan märker jag att hans blick bränner mig i nacken när jag kollar på Tina.
Jag vänder mig om och Omar ler mot mig. Jag ler tillbaka och sedan ser jag i ögonvrån att både Felix, Ogge och Oscar har sina munnar som små 'o' Omar kommer närmare och närmare med sitt ansikte och jag vet inte vad jag ska göra... Jag vill inte såra honom, men ända vill jag liksom. Jag vill inte att han ska få hatkommentarer på grund av mig liksom. Omar kysser mig och jag känner att han log i kyssen och då gjorde jag det med.
Omars perspektiv:
Mimmi ler i kyssen. Detta var det bästa i mitt liv. Hon hade fyllt upp hela mitt hjärta igen och nu var jag glad.
Felixs perspektiv:
Jag ser ju att Mimmi verkar glad efter kyssen. Jag tror att jag gillar henne. Väldigt mycket! Fast jag vet att hon är Omars. Omar skulle döda mig i fall att Mimmi var singel och jag tog henne. Han skulle döda mig totalt!
Mimmis perspektiv:
- Vi måste hem. Hej då, säger Tina och tar sin longboard.
- Hej då, säger alla i mun på varandra.
Jag pussar OMar snabbt innan jag sedan åker iväg med min longboard. Precis när vi kommit hem ser jag att killarna komme hem. Vi fixar mat och sedan sätter vi oss ner och äter.
________________________________________________________