Tidigare:
Jag tog av mig mina saker och sedan tog jag av mitt bandage och satte på nytt.
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Mimmis perspektiv:
Min hand brändes fortfarande och jag tog fram ett par frysta bönor ur fysen som jag sedan lindade min handled med. Det känndes så svalt men det var sjukt skönt. Jag sätter mig framför TVn och sätter sedan på nyheterna.
"Ett tåg spårade ut innan Göteborgs station idag. Många personer dog och många skadades. Tåget började fatta eld efter att tåget spårat ut efter att något djur låg på spåret."
Jag tog upp min mobil och ringde Omar. Inget svar. Jag ringde igen... Inget svar igen... Sedan ringer min mobil. Jag tror att det var Omar men det var Felix.
M: Hallå?
F: Kom snabbt!
M: Vad har hänt?
F: Omar är skadad. Han är allvarligt skadad.
Jag känner att jag strax ska börja gråta.
M: Jag kommer!
Jag lägger på och sedan springer jag in till Felix. Jag ville inte se på Felix egentligen men just nu var jag tvungen.
- Vi måste åka till Göteborg, säger Ogge och kollar på mig.
- Seriöst? Min mamma kommer bli jätte orolig. Hon släpper inte iväg mig dit ensam, säger jag.
- Det handlar om Omars liv, MImmi! Du måste hänga med! Säger Oscar.
Jag nickar och ringer min mamma. Hon säger att det är okej att jag åker med killarna till Göteborg. Sedan hoppar jag på bakom Oscar coh vi åker iväg.
Oscars perspektiv:
Jag mådde dåligt efter att jag fått reda på vad som hänt. Och då fattar jag hur MImmi känner sig just nu. Precis som Omar när hon var på väg att dö flera gånger. Vi skyndar oss mot Göteorg med mopedera och 5 timmar senare är vi framme. Mimmi hoppar av och springer in så länge medans vi låser mopederna.
Mimmis perspektiv:
- Hej, vem söker du? Fågar en kvinna i receptionen.
- Omar Rudberg, säger jag i ren panik.
- Rum 444, säger hon.
Jag springer och åker upp på första våningen. Jag ser rum 444 och springer dit. Jag öppnar dörren och springer in. Omar låg med slangar över hela kroppen. Jag börjar fälla några tårar och sedan sätter jag mig vid stolen som stod vid sängen. Jag tog hans iskalla händer och värmde dem med mina. Sedan kommer Felix, Oscar och Ogge in. En sjuksköterska kommer in.
- Kommer han klara sig? Frågar Felix.
- Han ligger just nu i koma. Det var en rejäl smäll han fick, säger sjuksköterskan.
- Snälla Omar... Vakna, viskar jag.
Sedan börjar han röra på sina fingrar.
Omars perspektiv:
Jag började röra på mina fingrar och sedan känner jag att någon håller i min hand. Då öppnar jag försiktigt mina ögon och ser att Mimmi sitter och kollar på mig. Hon skiner upp i ett leende när hon ser mig och jag blir så klart glad att hon var här. Hon kramade mig och sedan börjar hon gråta. Jag tar upp min hand och torkar bort hennes tårar med min tumme.
Felix perspektiv:
Jag gillar verkligen MImmi men jag vet hur mycket hon älskar Omar. Hon ser mig som en vän. Tror jag. Hon har undvikit mig sen jag kysste henne. Men hon pratar ibaldn med mig. Men det är mest Omar, Ogge och Oscar. Jag tycker ju att Omar och Mimmi passar ihop men jag tycker att jag och MImmi passar bättre.
- När kan han åka? Frågar MImmi och sjuksköterskan vänder sig om.
- Nästa vecka, säger hon och Mimmi nickar.
- Vi ses om en vecka, säger hon och pussar honom.
Vi går ut och åker hem.
En vecka senare:
Mimmis perspektiv:
Idag skulle Omar få komma hem. Hans mamma skjusade honom. Plötsligt ser jag att en bil stannar och Omar kliver ut. Jag blir så glad att han överlevde! Felix, Oscar och Ogge stod utanför och kramade honom och sedan gick dem in.
Omars persptkiv:
Vi började spela FIFA och sedan stängs ytterdörren. In kommer Mimmi. Jag blir så glad över att se henne. Jag kramar henne och hon sätter sig bredvid mig i soffan.
- Vill du spela? Frågar Felix och ger Mimmi kontrollen.
- Okej. Varför inte? Frågar Mimmi och kollar på mig.
Det var jag mot Mimmi. MImmi hade faktiskt blivit väldigt duktig. Det blev 2-2. Sen så gick vi till MacDonald's och beställde mat. Sen kommer en massa fans fram till mig och Mimmi när vi pussas. Dem tog kort och sedan log dem ett falskt leende.
- Hej då! Säger jag och vinkar mot Mimmi som försvinner bort.
Efter att ha tagit bild med alla foooers så gick vi hem. Eftersom att jag fortfarande sov över hos Felix. Imorgon skulle vi till studion. Inann jag somnar kollar jag min Instagram och Twitter. Foooers har lagt upp en bild på när jag och MImmi pussades och sen skrev dem "Detta betyder att det var falskt det Omar skrev! Att det var slut mellan han och den fula bitchen! Nu är han tillsammans med den fula bitchen som tagit min kille! URK! Att bara se henne på kort gör mig illamående! @hatepagetomimmi #BreakUpWhitHerOmar" stod det. jag blev väldigt sur och sen blev jag ledsen. Jag ville finnas för henne när hon behövde hjälp.
_____________________________________________
Kort kapitel. Mera senare.