Chapter 8

105 9 6
                                    


Dalam keasyikkan sungie dan seungjun bercerita, akhirnya perbualan mereka tergendala kerana handphone sungie yg tiba² berbunyi.

*iklan jap! (Anda rasa saya ada masa untuk sakit kepala?)😂*

Okay back to the story!

"Jamkkanman.." sungie berkata kepada seungjun selepas sahaja melihat nama wonho as my love di screen handphonenya.

Sungie menjauhkan diri dari seungjun lalu menjawab panggilan dripada wonho itu.

sungie :"Eo? Oppa? Dah sampai?"

Wonho :"dah.. baru sampai.. actually oppa ada something nak bagitau..

Sungie :" ohh.. waeyo oppa?"

Wonho :"oppa tak jadi balik lusa.. schedule oppa kena tambah lagi so.. oppa maybe kat sini seminggu lebih.. mian"

Sungie :"ahh.. jinjja? aniyaa gwenchana.. sungie boleh jaga diri.. oppa tu yg kena jaga hati sungie.. jangan curang pulak?"

Wonho :"arraseo².. oppa is only for you baby.. geokjonghajima.. hmm.. okay lah! Nanti oppa call sungie lagi k? Annyeong! Neomu neomu neomu saranghae!"

Sungie :"nae.. take care.. annyeong.. nado manhi manhi manhi saranghaeyo!"

*end of call*

Sungie pun mematikan panggilan itu dengan senyuman lebar lalu menyimpan hp'nya kedalam poket dan ke arah seungjun semula.

"Nugu? Neo nampyeon?" Tanya seungjun sambil melihat sungie yg tersengih-sengih bagaikan kerang busuk.

Sungie hanya mengangguk dengan senyuman kerang busuknya.

"Ahh! Patutlah happy.. hmm.. kau tak nak balik rumah? Kalau nak aku boleh hantarkan? Lagipun aku nak ke office ni.." soal seungjun lagi.

"Takpelah.. kau pegi office jelah.. aku tak nak menyusahkan kau.. nanti pandai² lah aku suruh driver appa hantarkan aku balik.." jelas sungie.

"Okay.. kalau macam tu aku pegi dulu lah? annyeong! Btw sungie-ah, gumawo sebab nak kawan dengan aku.." kata seungjun sambil senyum sekilas kepada sungie.

"Annyeong! Nae.. cheonma.." sungie pun membalas senyuman seungjun dengan lambaian.

♡Skip♡

Sungie masuk ke dalam dan misi mencari mrs. Bae bermula lagi. Sungie akhirnya menemui mrs. Bae di dapur.

"Eomma.." sungie memanggil mrs. Bae yg sedang mencuci pinggan.

"Eum? Nak apa anak omma sorang ni?" Jawab mrs. Bae tanpa memandang sungie.

"Sungie nak stay sini boleh? Wonho call tadi.. kata dia seminggu kat japan.." ujar sungie.

"Apa pulak tak boleh? Ni kan rumah sungie jugak? Jinjja? Takpe lah.. omma kan ada, omma jaga sungie.. klau bosan, your youlynn n jia unnie ada je kat sini.. seungjun pun ada.. tpi kadang² jelah dia stay lama kat sini.. tu pun klau ur appa ada kerja and nk mintak tolong ngn seungjun.." jelas mrs. Bae.

"Oooo.. okay.. sungie balik dulu lah? Nak packing barang.. sebelum dinner sungie dtg balik" sungie berkata lalu mencium pipi kanan mrs. bae.

"Yelaa.. jgn lewat tau?" Jawab mrs. Bae.

"Nae! Bye!" Sungie pun keluar dari dapur.

Skip again

Sungie kembali semula ke rumah agam milik appanya. Dalam kesibukkan sungie yg sedang berkemas, tiba² terjatuh satu kad yg berwarna putih. Sungie mengambil kad itu lalu duduk di atas katil.

"Kim.. tae.. hyung.. a.k.a bwi.. hmm.." sungie meneliti kad milik taehyung itu yg berasaskan tulisan tangan taehyung.

"Tak sangka pulak seokjin oppa ada dongsaeng pelik macam ni.. hmm.. kalau aku jadikan dia chingu aku takpe ke? Wonho tak marah ke? Hmm.. pasal seungjun tu pun aku tak bagitau wonho lagi?? Ni nak tambah si taehyung pulak?? Rasa²nya wonho takkan tau kot kalau takde orang bagitau?? Kann??" (Sungie pov)

Sungie mengelamun memikirkan hal tersebut.
Tiba²..

"Bae sungie! Dah habis ke berkemas tu? Kalau dah turun makan!" Jerit mrs. Bae dari bawah.

"Nae! Dah! Kejap lagi sungie turun!" Jawab sungie dengan suara yg kuat.

Sungie meletakkan kad itu kedalam dompetnya lalu keluar dari bilik.

♡TBC♡

[COMPLETE] Psycho Husband Pt.2 (The Game)Where stories live. Discover now