Youlynn masuk ke dalam kereta dengan kemarahan tahap ultramen ginga."Unnie.. Kita nak kemana ni?" sungie bertanya perlahan.
"Rumah unnie! Start from now on! You are under my cared!" jawab youlynn.
"Tapi wonho..?" sungie memandang youlynn dengan sayunya.
"Dah! Unnie tak nak dengar lagi nma jantan tak guna tu! Omma ngn appa tak tau lagi pasal ni! So kalau sungie tak nak unnie bagitau omma ngn appa! Sungie kena dengar cakap unnie! Faham?! Lagi satu! Unnie tak nak sungie hubungi wonho lagi! This is for your safety!" bebel youlynn sambil memandu.
"Arraseo.." jawab sungie ringkas.
- hyungwon side -
Hyungwon menemui Jin selepas sahaja menelefonnya.
"Ada apa kau nak jumpa aku ni?" soal jin.
"Aku nak minta tolong kau jagakan youl dan sungie.. Sebab sekarang ni dorang dalam bahaya.. And.. Aku nak minta tolong kau jagakan youl and anak² aku klau jadi apa² kat aku nanti.. Boleh tak?" jelas hyungwon.
"Apa kau cakap ni? Maksud kau? Kau nak aku kahwin dengan youl? Tapi.. Sebenarnya apa yg dah jadi?" Jin kebingungan dengan kata² hyungwon.
Hyungwon menarik nafas panjang lalu menceritakan semuanya kepada jin.
"Okey.. Aku tolong kau.. Tapi yg pasal aku kahwin dengan youl tu aku tak janji sebab aku tak nak berharap sngat.." jawab jin selepas memahami situasi yg trjadi.
"Okay.. So sekarang ni.. Kau pegi rumah aku.. Aku rasa dorg dah ada.. And aku akan pegi cuba halang husband sungie tu.." hyungwon berkata lalu segera beredar.
"Nasib kau dah berubah hyungwon.. Kalau tak.. Aku memang dah kebas youl tu dari kau" (Seokjin pov)
♥Skip♥
Youlynn dan sungie pun sampai. Mereka segera masuk ke dalam rumah lalu mengunci semua pintu dan tingkap.
"Sungie masuklah kat dalam bilik kosong tu.. Rehat k? Kalau nk apa² panggil unnie.." kata youlynn dengan risaunya.
Sungie hanya mengangguk dan mengikuti arahan youlynn.
Tidak lama kemudian, youlynn mendapat panggilan dari seseorang.
Youl : hello?
Xxx : nampyeon kau ada dengan aku! Kalau kau tak nak nampyeon kau mati, bagi sungie kat aku! Sekarang! *hyungwon cough voice*
Youl : Wonho?! Yahh!
Tidak sempat youlynn menghabiskan kata²nya, panggilan telahpun dimatikan dan satu mesej diterima. Mesej itu ialah alamat dimana wonho dan hyungwon berada. Youlynn pun segera keluar dengan senyap². Tanpa tersedar handphone'nya tertinggal.
Jin yg baru sahaja sampai didepan rumah youl tidak sempat keluar dari kereta, dia terlihat youl yg keluar dari rumah terburu-buru tanpa membawa sungie. Jin pun mengekori youlyn dari belakang.
- sungie side -
Sungie keluar dari bilik selepas terdengar bunyi enjin kereta dihidupkan.
"Unnie? Unnie? Aik? Kemana pulak dia? Lah.. Dengan handphone tak bawak?" sungie tercari-cari youl tetapi menjumpai handphone youl yg terletak di hadapan tv.
Sungie kemudiannya membuka handphone youl lalu terbaca alamat yg wonho berikan. (Jeng jeng jeng!)
♥Skip♥
Youlynn akhirnya sampai (nasib baik ingat alamat😂), youlynn pun keluar dari kereta tiba² mulut youlynn ditutup oleh seseorang.
"Ni aku lah!" Jin melepaskan youlynn.
Alangkah terkejut beruknya youlynn selepas melihat jin.
"Jin?! Apa kau buat kat sini?!" youlynn berkata seperti bisikkan.
"Aku ikut kau.." jawab jin.
"What?!" youlynn kebingungan.
"Ahh! Tak kesahlah! Apa kau buat kat gudang kosong ni malam²?" soal jin kepada youlynn.
"Hyungwon ada kat dalam! Dia dalam bahaya sekarang ni!" youlynn menjawab.
"Habistu kau nak masuk sorg²? Takpelah kau tunggu sini! Biar aku yg masuk" kata jin.
"Aish!" youlynn tidak mndengar kata² jin dan hanya terus masuk ke dalam gudang itu.
"Wonho! Aku dah sampai!" youlynn berkata dengan kuat.
"Woah! Berani kau erk? Datang sorang ke?" wonho muncul entah dari mana.
"Yhee! Aku sorang je! Mana nampyeon aku?!" jawab youlynn.
"Ohh.. So kau tak bawak sungie lah?" soal wonho.
"Tak! Aku nak kau lepaskan hyungwon dulu!" youlynn memandang tajam wonho.
"Ehh! Mana boleh macam tu.. Ni haa nampyeon kesayangan kau! Kalau kau berani dtg dekat aku tak teragak-agak akan bunuh dia!" wonho menarik hyungwon yg sudahpun lemah sambil memegang pisau.
"Oppa!" youlynn mula menitiskan airmata slepas melihat hyungwon.
"Mianhae.. *cough*" hyungwon memandang youlynn walaupun dalam keadaan lemah.
"Hoseok! Kau nak aku kan? Aku dah datang kat kau! Lepaskan hyungwon oppa!" sungie muncul secara tiba².
"Sungie! Kenapa sungie dtg sini? Kan sungie tengah pregnant?" youlynn terkejut melihat sungie yg berada di tempat itu.
"Andwae! Sungie tak boleh duduk diam! Ini masalah sungie! Kenapa unnie ngn oppa nak terlibat sekali? Oppa! Kenapa oppa sanggup buat macam ni? Oppa geumanhae! Jebalyo! Please jadi the old shin hoseok! Oppa tak kesian ke dekat baby wonjae yg akan lahir ni? Oppa.. I love you so much! Biar oppa sakitkan sungie macam mana sekalipun sungie akan tetap setia and sayangkan oppa! So please! Stop!" sungie perlahan-lahan mendekati wonho dan memujuk wonho.
Wonho hanya terdiam, pisau ditangannya terlepas dari genggaman.
Sungie memeluk erat wonho dengan tangisan. Youlynn dengan secepatnya ke arah hyungwon juga dengan tangisan.
"Mianhae sungie-ah.. Oppa pun tak tahu kenapa oppa buat semua ni? Mianhae! Jeongmal mianhae!" wonho memeluk sungie semula dan menitiskan airmata.
♥THE END♥
Sorry for the not really good ending.. Im in tears doing this last chapter😭. Btw there is a bonus but i will publish it later.. Thank you cuz reading this ff 😊😊
YOU ARE READING
[COMPLETE] Psycho Husband Pt.2 (The Game)
Fanfictiona very sweet marriage couple love story but became worst when both of them having a affair with their old ex bf/gf.