Bab 5 - Cemburu

34 3 0
                                    

Ain yang jauh kebelakang akibat ditinggalkan oleh Syukri itu terus mempercepatkan larian nya sehinggalah dia ternampak seorang perempuan yang lebih cantik datang menyapa Syukri.

Baru sahaja dia hendak mendekati mereka. Tiba tiba dia terdengar perempuan itu memanggil Syukri dengan panggilan "sayang". Siapa perempuan tu? Girlfriend Syukri ke? Tapi dia kata dia single.  Tak akan di tipu aku. Kata Ain sendiri.

Terus dia pergi kebelakangan sebuah pokok yang berdekatan dengan tempat mereka berborak untuk mendengar perbualan mereka dengan jelas.

Bagai dihiris hiris hati Ain apabila mendengar kata kata perempuan gedik itu. Dasar gedik menyampah aku dengar.  Dahlah tak malu main pegang tangan lelaki. Memalukan kaum hawa sahaja perempuan nie.  Kata Ain dalam hati. Tapi kenapa dia rasa cemburu apabila melihat Syukri bersama perempuan cantik nie? Tak akan dia dah jatuh cinta.

Ain terus mencuri dengar perbualan mereka. Kedengaran suara Syukri yang menengking itu sudah membuatkan Ain berasa kecut perut. Gila la.Selama nie aku ingatkan dia seorang yang lembut. Tapi bila dia tengking.  Boleh terkencing wo.  Garang nya.  Takut mak nak. Uahauaa sempat lagi Ain membuat lawak. 

Selepas itu, dia mendengar perkataan "getback". Oh rupanya perempuan cantik nie ex girlfriend Syukri rupanya.  Tapi kenapa Syukri begitu marah sekali dengan perempuan nie. Mesti ada something wrong nie.  Baik aku siasat sampai dapat.  Hehehe. (Ain kalau bab korek rahsia no1. Dia akan tanya sampai dapat jawapan nya. Selagi tak dapat. Selagi tu lah dia akan tanyaa dan terus mengorek)

Lepas itu. Ain terus beredar meninggalkan dua pasang itu. Rasa berdosa pula curi curi dengar nie.  Padahal hampir semua dia dengar.  Baru nak rasa berdosa.  Hahaha Ain Ain macam macam hal betullah. Tapi ada lagi satu sebab mengapa dia pergi. Sebenarnya dia cemburu tengok Syukri bercakap dengan perempuan tu sambil tertentang mata.  Panas hati dia. Sebelum ape ape yang terjadi.  Baik dia pergi dengan segala bagai emosi.  Ada marah ada cemburu ada kecewa ada sakit hati dan macam macam lagi

************

Sudah dua hari Ain tidak bertegur dengan Syukri. Apabila Syukri menelefonnya saja dia tidak mahu menjawab. pernah tu sampai 30kali Syukri menelefonnya. Bukan itu sahaja.  Chat juga hambir beratus ratus Syukri bagi.  Tapi dia hanya bluetick sahaja. Dia sendiri tak tahu kenapa dia buat Syukri macam nie.  Yang penting dia sakit hati.  Ye dia sakit hati, cemburu dan marah.

Sekali lagi telefon Ain berbunyi dah kali keberapa pon dia tidak tahu. Rimas akan bunyi yang bising itu.  Ain terus angkat call itu selepas membaca nama pada telefon nya. Siapa lagi kalau bukan SYUKRI. (Menyampah).

"Ye awak nak ape lagi Syukri. Hari hari awak call saya.  Rimas tahu takk. Pergi lah call makwe awak tu.  Call saya buat ape". Kata Ain tanpa memberi salam. Ye dia geram. Tapi rindu.  Hahaha

"Assalamualaikum Ain, Amboi garangnya Ain saya nie. Takut sayaa dibuatnya. Heheheeh"

Haa ambik kau.  Bagai dihempap batu yang besar Ain rasa kan sekarang. Tu lah kau. Nak marah pon. Bagi lah salam dulu.  Kan dah kena perli.  Padan muka kau Ain.  Tapi kan tadi dia cakap Ain saya? Kenapa aku rasa macam berbunga nie. Tanpa sedar Ain tersenyum sendiri.

"Wa'alaikumussalam. Awak nak ape? Dan lagi satu.  Saya bukan awak punya.  Jangan nak perasan ea. Geli tahu tak.  Siapa nak suka kat awak tu. Playboy" kata Ain sambil membuat muka menyampah. (Bukan Syukri nampak pon Ain kau buat muka macam tu)

"Alololo. Saya gurau je. Tapi mane tahu kalau betul betul awak jadi Ain saya. Jodoh pertemuan semuanya ditangan Allah. Tapi kenapa Ain cakap saya playboy? Ain nampak ye perbualan saya dengan perempuan tu dekat taman? Saya boleh explain kan. Tapi jangan cepat tuduh orang tanpa usul periksa. Ain mari saya explain kan dekat awak.  Boleh kita berjumpa ? " kata Syukri dengan lembut. Nak pujuk perempuan nie.  Tak boleh kasar kasar. Tak jalan.  Hehehe

"Buat ape saya nak jumpa awak. Buat sakit hati je. Dan buang masa. Takpayah awak explain kan pape.  Saya taknak dengar. Dah lah saya nak makan. Bye Assalamualaikum" terus Ain meletakkan telefon tanpa menunggu balasan dari Syukri. Bukan ape Ain takut kalau dia terus berbual dengan Syukri.  Dia akan menjadi lemah dan terpujuk. Well perempuan kan ego dia tinggi. Hahaha

Tak sempat Syukri nak cakap pape. Panggilan telah dimatikan.

Eh perempuan nie.  Geram pulak kita di buat nya.  Kita nie punya lah baik hati nak pujuk.  Dia boleh tutup macam tu je. Susahnya nak pujuk perempuan nie.  Haihh. Keluh Syukri seorang diri.

Takpe Ain.  Saya akan buat sampai awakk terpujuk dan kembali mesra dengan saya. Tunggu ye sayang. Syukri versi memujuk is coming. Heheheheh.

Gadis Taman MilikkuWhere stories live. Discover now