Pejam celik pejam celik harini genap umur Ain menjadi 22 tahun. Umur je nampak tua. Tapi perangai macam budak budak. Entah bila nak berubah pon tak tahu lah Ain nie.
Tapi yang menyedihkan. Takde sorang pon ingatt harini harijadi Ain. Sedih betull. Selalunya abang Raf akan wish awal awal. Dan pos kan hadiah. Tapi kali nie takde. Papa dengan mama pon senyap. Syukri lagi lah. Dari semalam dia cuba call. Tetapi tidak berjawab. Sedihnyaaa hidup macam nie. Macam tak penting je.
Dengan lemah Ain berjalan ke dewan kuliah. Sungguh harini mood mya tidak ada. Mungkin sebab semua orang tidak memikirkannya. Hmm. Setibanya Ain di dalam dewan kuliah, dia terus mengambil tempat duduk ditengah tengah. Tidak terlalu depan dan tidak terlalu belakang. Agar mudah untuk dia fokus. Dalam dia mengelamun. Ain dia sapa oleh 2org kawan baik nya. Iaitu Suzana dan Shika.
"Hai beb. Happy birthday to youu. Happy birthday to Ain Mel Mel. Happy birthday to you. Semoga panjang umur, murah rezeki, dan semoga mendapat anugerah dekan lagi dan yang paling penting semoga makinn lawaaaaaaa. Yeayy dahh 22tahun kawan baik kitaaa nie. Dah tuaaa. So perangai tu jangan macam budak budak lagi yee Ainn Syafiqa" kata Suzana dgn Shika serentak lalu ketawa terbahak-bahak kerana tak sangka boleh berkata dengan serentak. Memang power. Mereka bertiga nie kawann sejak tadika lagi. Parents mereka pon rapat. Maklumlah papa mereka merupakan share partner.
Ain yang muram dari tadii terus tersenyum melihat telatah rakan baiknya itu. Mereka berdualah penghibur aku dari dulu. Takpernah tak sayang dekat dua org nie. Sentiasa ada time susah dan senang. Memang Best friend forever betul. Ain terus memeluk rakan rakannya itu.
"Terima kasih my bestie. Ingat juga korangg dekat birthday aku. Terharuunyaaaaaaa" kata Ain sambil mengeratkan lagi pelukannya. Seperti tidak mahu lepas.
"Woww beb. Agak agak lah peluk kitaorg macam nie. Macam nak mati tak bernafas kau tahu takk. Kau dah kenapa niee? Abang raf tak wish ke ? Atau tak pos hadiah? Papa mama kau tak wish juga ke? " kata Suzana selepas pelukkan dilepaskan oleh Ain.
"Hm tak. Dorang tak wish pon. Aku tunggu je chat dari dorangg. Tapi hampeh takde satu pon. Hm mungkin dorang busy kot. Biar lah." kata Ain dalam nada yang sedih sambil kepala nya diletakkan diatas meja. Memang sedih sangat nie. Kesian Ain
"Sabarlah beb. Aku yakin family tak akan lupa. Cuma lambat sikit je dia nak wish tu. Btw Abang Syukri awak tu. Ada wish tak Cik Ain?" kata Shika lalu ketawa kecil. Saje ingin mengembirakan Ain. Tetapi hambar.
"Hm tu lagi lah. Dari semalam aku call tak berjawab. Naik give up dah call. Entah busy buat ape pon taktahu. Erghhh serabutlah" kata Ain lalu terus menutup muka nya dengan tangan. Ye Suzana dgn Shika tahu tentang Syukri nie. Well nama pon bff. Mestilah takde rahsia antara satu sama lain. Ain menceritakan segala-galanya. Dari mula kenal sampai lah sekarang. Memang hobi mereka bertukar tukar cerita.
Ain mengangkat muka apabila suasana dewan kuliah tu menjadi senyap. Rupanya lecturer dah masuk. Hm malasnyaa nak belajar harini. Kenapa takde mood sangat nie. Haihh.
Semasa sesi pembelajaran berjalan Ain tidak dapat fokus 100% kerana fikirkannya bercelaru. Dia sering ditegur oleh lecturer nya. Haih ape lah nasibb aku harini. Dahlah birthday family tak ingat. Lepastu takdapat fokus belajar. Lepastu dimarahi lecturer. Haih nasib badan.
Selepas tamat waktu pembelajaran. Pelajar pelajar berpusu-pusu keluar dari dewan kuliah. Nak kejar apa pon Ain taktahu. Kita yang tinggal hanyalah Ain , Suzana dan Shika. Saje mereka taknak keluar awal. Sebab taknak terlibat dalam kesesakan didepan pintu kuliah. Haa ingat jalan raya jeke yang sesak? Depan pintu kuliah pon sesak tau. Hahahahaaha
Sedang sibuk Ain mengemas barang barang nya untuk pulang ke asrama. Tiba tiba datang seorang lelaki sambil memberi kan sepucuk surat kepada Ain dan berkata
YOU ARE READING
Gadis Taman Milikku
RomanceMuhammad Syukri Harraz bin Dato Johan Nama yang sedap dan handsome seperti tuan punya badan. Mempunyai kulit yang putih, berdarah campuran cina, mempunyai badan yang sado, tinggi macam galah, yang penting dia kaya. Hehehe. Nur Ain Syafiqah Binti Da...