RUMAH JENNIE ......
Jennie tiba di rumah , terus masuk bilik . Selepas selesai mandikan diri , baring lalu memikirkan hal yang berlaku di sekolah tadi .
JENNIE: Geramnya aku dengan perempuan dua ekor tu ! Dahlah perasan cantik ! Eeeeee .... ingin je aku pijak kepalanya , kalau tak disebabkan C.Kook . Tak pe , Tak pe . Asalkan mereka dah dapat tamparan dari aku .*monolognya sendiri*
Tiba-tiba hpnya berbunyi 'BOOMBAYAH' ,
JESICCA: Jennie , boleh tak kau masak makan malam ? Aku balik masa jam kita makan malam . Boleh tak ?
JENNIE: Bukan unnie balik lewat ke ?
JESSICA: Tak jadilah . Hehe , boleh ?
JENNIE: Nae . Annyeong .
JESICCA: Annyeong !Jennie turun ke dapur , nak tengok bahan apa yang boleh masak , tapi
JENNIE: Ya ! Bahan pun takde macam mana nak masak ?! Terpaksalah aku ke kedai .
TIBA DI KEDAI ......
Jennie membeli bahan-bahan untuk dimasak , banyak jugalah . Sedang Jennie beratur untuk membayar , ternampak Joshua di kaunter sebelah . Jennie pandang , akhinya mereka berdua bertentang mata .
PEKERJA KEDAI: Cik , harganya $500 won . (sebarang harga , hehe✌ )
PEKERJA KEDAI: Cik ?Jennie sedar daripada mengelamun .
JENNIE: Berapa tadi ?
PEKERJA KEDAI: $500 won .Jennie mengulurkan wang . Pekerja kedai mengukir senyuman sambil menyerahkan baki wang .
PEKERJA KEDAI: Annyeong ! Selamat jalan !
JENNIE: Nae .Ketika setengah jalan , ada sebuah motosikal spot berhenti sebelah Jennie .
JOSHUA: Cepatlah tumpang aku . Dah malam ni .
Jennie hanya berlalu pergi .
JOSHUA: Kau memang degil kan ?
JENNIE: Annyeong .
JOSHUA: Kenapa dengan dia tu ? Semua gadis berebut nak tumpang , tapi dia macam jual mahal .*monolognya sendiri*RUMAH JENNIE ......
Jennie masak 5 resepi masakan . Sebenarnya , Jennie teringin nak makan masakan ommanya , tapi hajatnya tak kesampaian . Jennie rindu Omma !
JESICCA: Unnie dah balik !
JENNIE: Jomlah makan .
JESICCA: Ok , alang-alang perut aku ni terlampau lapar . Jomlah .Jennie hanya tersenyum . Dia bersyukur dapat unnie macam Jesicca yang menjaganya dari kecil sehinggalah sekarang .
JENNIE: Unnie ?
JESICCA: Ya ?
JENNIE: Rindu ommalah .Jesicca terus terbatuk . Jennie segera beri Jesicca minum .
JESICCA: Apa yang Jennie mengarut ni ? Makan sajelah .
JENNIE: Nae .Selesai saje makan , mereka berdua sama-sama kemas dapur .
JESICCA: Jennie , unnie nak masuk bilik dulu . Nak buat kerja dulu . Kalau ada apa-apa , bagitahu , unnie .
JENNIE: Nae . Jalja .
JESICCA: Jalja .Ketika Jesicca buat kerja rumah , teringat kembali kata-kata Jennie .
JESICCA: Patutkah aku bagitahu Jennie ? Tapi aku takut dia marah pula . Omma ! Cepatlah balik ! Jesicca rindu omma !*monolognya sendiri*
JENNIE: Apa maksud unnie ?!Jennie terus masuk , ketika dengar apa yang unnie cakap .
JESICCA: Jennie , buat apa kat sini ?
JENNIE: Unnie ! Bagitahulah Jennie hal yang sebenar ! Jennie nak tahu ! Kenapa unnie dan appa sembunyikan rahsia daripada Jennie ! Aku benci unnie !Jennie terus keluar daripada bilik Jesicca , lalu berlari ke biliknya .
JENNIE: Susah sangat ke nak bagitahu ! Aku benci kamu semua ! Jennie rindu omma ! Omma kat mana ?!*monolognya sendiri*
Jesicca mendengar semuanya dari Jennie di pintu bilik Jennie yang dibuka sikit .
JESICCA: Maafkan , unnie ! Unnie tak sengaja . Appa yang suruh . Takpe , Jennie . Unnie akan bagitahu segalanya pada Jennie . Unnie janji !
VOTE & COMMENT✔
BERSAMBUNG......
YOU ARE READING
Don't Wanna Make You Cry{COMPLETE} (~Jennie♡Joshua~)
RomanceSeorang yeoja yang bernama Jennie Kim. Dia suka keseorangan sampailah masuk sekolah menengah , dan dia ada seorang unnie yang bernama Jesicca Kim . Tetapi , semenjak ada beberapa pelajar baru , kehidupannya berubah tanpa dijangka . Siapakah pelajar...