Jam menunjukkan 8 malam . Nampaknya mereka semua siap-siap nak keluar .
RUMAH JENNIE ......
Jennie turun dari tangga . Jesicca pelik tengok Jennie pakai cantik-cantik .
JESICCA: Jennie , nak pergi mana ?
JENNIE: Unnie ! Jennie nak ke funfair .
JESICCA: Wow . Sanggup tak bagitahu unnie .
JENNIE: Hehe , Jennie pergi dengan kawan .
JESICCA: Ok . Hati-hati di jalan . Tapi jangan lewat balik .
JENNIE: Ok . Annyeong !
JESICCA: Annyeong .Jesicca gembira melihat perubahan terhadap Jennie . Kini Jennie semakin ceria .
S
K
I
P
😆Jennie berjalan keseorangan untuk menuju ke funfair . Jennie dah biasa jalan sorang×2 . Jennie terdengar bunyi motorsikal sport , siapa lagi kalau bukan dia ?
JOSHUA: Jennie !*sambil menghulurkan helmet*
JENNIE: Takpe . Annyeong .
JOSHUA: Cepatlah ! Kau patut bersyukur . Sebab kau perempuan pertama yang akan aku tumpangkan selain keluarga aku .
JENNIE: Takpelah , bagi je kat Naeun .
JOSHUA: Ya ! Apa kaitan dengan Naeun ?
JENNIE: Bukan setakat Naeun je , perempuan kat sekolah kita pun banyak minat kat kau .
JOSHUA: Ye ke ? Wow ! Thanks for information .
JENNIE: Teruskan dengan angan×2 kau tu . Kau patut ajak mereka semua .
JOSHUA: Tak naklah , nanti ada orang tu jeles pula . Dahlah orangnya dingin .
JENNIE: Pergilah sana !
JOSHUA: Aloloo ! Janganlah merajuk . Jomlah , nanti kita lewat .
JENNIE: Tak payah !
JOSHUA: Jomlah .
JENNIE: Kau ni suka memaksa kan ?
JOSHUA: Kau pun satu , degil sangat .Tiba-tiba datang kereta . Rupanya Rose dan Jisoo .
Jennie terus masuk ke dalam kereta .JENNIE: Annyeong !*mengukir senyuman*
JOSHUA: Ya ! Sampai hati kau tinggalkan aku .Jennie berasa lega dapat tinggalkan Joshua sorang×2 .
JENNIE: Nasib baik korang ada .
JISOO: Kenapa dengan Joshua tadi ?
ROSE: Yalah . Macam merayu je aku tengok tadi .
JENNIE: Takdelah . Tu Funfair .
JISOO&ROSE: Yeah !Mereka semua telah pun tiba kecuali Joshua .
S.COUPS: Mana si Joshua ?
HOSHI: Entahlah .
BAMBAM: Itupun dia !Joshua pun tiba . Tapi siapa yang dia bawa tu ?
S.COUPS: Kau ni lama sangatlah .
JACKSON: Siapa yang kau bawa tu ?
JOSHUA: Ini Nana《After School》.
MINAH: Annyeong !
SINB: Jomlah masuk dalam .
SEMUA: Jom !Semua seronok bermain , tapi si Jennie masih memikirkan hal tadi .
JENNIE: Siapa Nana tu ? Apa kaitan dengan Joshua ? Girlfriend Joshua ?! Tak pernah dengar pun nama tu ?*cakap dalam hati*
JISOO: Apa yang kau tengah fikirkan tu , Jennie ?
ROSE: Jangan menstresskan diri . Malam ni kita patut enjoy !
SEMUA KECUALI JENNIE: Betul !
JENNIE: Nae .
SINB: Jom kita main tu !Semua pun mengikut main . Nampaknya malam ini mereka sangat gembira , terutamanya Jennie .
TIME BALIK ......
JENNIE: Aku tak pernah rasa segembira ini !*monolog sendiri*
Lagi sekali Joshua memberhentikan motorsikal sportnya di tepi Jennie .
JOSHUA: Gembira nampak ?
JENNIE: Mestilah !
JOSHUA: Aku hantar kau balik . Jom .
JENNIE: Tak Naklah ! Lebih baik kau hantar Nana .
JOSHUA: Kenapa ? Jeles ?
JENNIE: Takde masa nak jeles !
JOSHUA: Jomlah .Tiba-tiba hujan turun . Nampak gayanye , Jennie dan Joshua terpaksa cari pondok untuk singgah sehingga hujan takde .
JENNIE: Hujan lebatlah ! Macam mana nak balik .
JOSHUA: Aku nak tumpangkan , kau tak nak . Sekarangkan dah susah .
JENNIE: Kalau aku tak buang masa bercakap dengan kau ,tentu aku dah sampai .
JOSHUA: Kau ni . Fine !Selama 30 minit mereka tak bercakap . Hujan pun belum berhenti .
JOSHUA: Alamak , bocorlah .
Jennie yang mendengar pun kesian juga .
JENNIE: Joshua ?
JOSHUA: Apa !
JENNIE: Kalau kau marah sangat×2 , teruskan berteduh di bocor tu , tak payah duduk sini .Joshua berasa bersalah . Joshua terus duduk di sebelah Jennie dengan hati-hati .
JOSHUA: Jennie , aku... aku nak minta maaf kat kau .
JENNIE: Kenapa pula ? Aku kan yang paling banyak buat salah kat kau .
JOSHUA: Ala , Jennie . Aku...Jennie terus beredar walaupun hari masih hujan tapi hatinya berasap .
VOTE & COMMENT✔
BERSAMBUNG......
YOU ARE READING
Don't Wanna Make You Cry{COMPLETE} (~Jennie♡Joshua~)
RomanceSeorang yeoja yang bernama Jennie Kim. Dia suka keseorangan sampailah masuk sekolah menengah , dan dia ada seorang unnie yang bernama Jesicca Kim . Tetapi , semenjak ada beberapa pelajar baru , kehidupannya berubah tanpa dijangka . Siapakah pelajar...