Part 24 ^-^

128 5 0
                                    

Ringggggg~

Masa Rehat ! Jennie dan Joshua masih belum bertegur walaupun Joshua berusaha menambat hatinya tapi Jennie masih dengan egonya yang begitu keras

S.COUPS:Macam manalah kita nak legakan hati Jennie tu ?
HOSHI:Entahlah . Keras betul dia tu .
JOSHUA:Mungkin dia perlukan masa lagi . Aku tak nak paksa dia .
HOSHI:Ini semua gara2 budak geng Naeunlah ni . Memang nak kena budak ni .
BAMBAM:Hoi ! Apa yang rancak sangat sembang tu ?
Jackson:Pasti pasal Naeun kan ?
S.COUPS:Yalah . Siapa lagi ? Geram betullah .
JOSHUA: Sudahlah . Korang tak lapar ke ? Jomlah .

Mereka semua hanya akur . Mereka masih lagi duduk semeja dengan lisa , Rose dan Jisoo kecuali





Jennie . Semenjak berlakunya peritiwa 3 minggu yang lalu . Jennie langsung tidak bertegur sapa dengan Joshua kecuali kawan2 yang lain .

NAEUN:Hai sayang ! (Sambil merangkul leher Joshua)
HOSHI:Apa yang bau2 kat sini ye ? Macam bau bangkai !
S.COUPS:Waduh ! Sumbat hidung kita ! Hoshi , pergi buang bangkai tu . Rimas I !

Yang lain hanya ketawa saja . Tak nak kacau dorang menyindir .

EUNJI:Helooo ! Kami masih hidup ok . Tak kacau life korang pun ! Jangan nak macam sial ok .
HOSHI:Aigoo ! Masih hidup rupanya bangkai ni . Ingatkan tidur dalam keranda . 'Bitch' kan tinggal di kubur .

Mereka berdua tersentap . Yang lain hanya ketawa tanpa bersembunyi

JOSHUA:Ah ! Sudahlah , rimas aku . Aku pergi dulu daripada layan dua jahanam ni .
NAEUN:Joshua !!!
EUNJI: Naeun , jom kita blah !
NAEUN: Siap korang nanti !

Joshua hanya jalan sekeliling untuk tunggu jam habis . Semenatara itu , dia ternampak kelibat jennie duduk di gelanggang bola keranjang . Joshua menghampirinya

JOSHUA:Seorang ke ?
JENNIE:*Takde Respon*
JOSHUA:Aku tau semua ini salah aku . Tapi kau salah faham sebe.
JENNIE:Sebenarnya apa ?! Sudahlah Joshua , aku tak nak gaduh lagi dalam hal ni . Aku mengaku yang aku ni mudah dipijak orang lain . Aku cuma nak kehidupan yang biasa saja . Walaupun hati aku masih sakit mengingatkan nya lagi .
JOSHUA:Kau suka aku ? (Sambil memandang tepat pada anak matanya)
JENNIE:Aniya . Aku bukannya penting bagi kau . Sebab aku tak nak suka pada orang yang salah lagi .
JOSHUA:Jangan buat aku macam ni ! Kau adalah perempuan yang curi hati aku selama ini .( Sambil menarik tangannya ke dada Joshua)
JENNIE: Aku sudah fikir masak2 . Mungkin kau lebih sesuai dengan Naeun . Mungkin aku tak patut masuk dalam kehidupan kau selama ini . (Menitis air mata yang mula mengalir)
JOSHUA:Jennie ! Kami tak seperti yang kau sangka kan . Aku tak nak kehilangan kau  .
JENNIE:Aku masih perlukan masa untuk tenangkan fikiran . Dan jangan cari aku lagi .Masa sudah habis . Jomlah masuk kelas .(Mengukir senyuman lalu pergi)
JOSHUA: No! Just you only Jennie .Tuhan ! Tolonglah bantu aku untuk mengubah kekerasan hatinya . Sebab aku terlalu mencintai perempuan tu , Jennie .

Tanpa sedar Naeun dan Eunji melihat kelakuan diorang . Mulalah ketidakpuasan hatinya yang membuatnya geram .

BERSAMBUNG...

VOTE✔
COMMENT✔




Don't Wanna Make You Cry{COMPLETE} (~Jennie♡Joshua~)Where stories live. Discover now