PART 17^-^

130 8 0
                                    

Seperti biasa Jisoo , Rose dan Lisa akan menunggu di depan gate sekolah . Jennie dihantar oleh ommanya .

JENNIE: Morning !*melambaikan tangan pada Kawannya*
ROSE,JISOO&LISA: Morning !
JISOO: Morning , aunty .
AUNTY: Morning . Sanggup tunggu Jennie .
ROSE: Mestilah . Kamikan kawan .
LISA: Betul ! Lepas ni aunty nak pergi mana ?
AUNTY: Aunty nak pergi butik Jesicca . Oklah , aunty pergi dulu , nanti lama pula Jesicca tunggu aunty .
LISA: Baik ! Kami pun dah nak lewat masuk kelas ni . Hati-hati memandu aunty .
AUNTY: Yalah . Kamu semua belajar rajin-rajin tau .
JISOO,ROSE,LISA&JENNIE: Nae !
AUNTY: Jennie , take care .*mengukir senyuman* Annyeong semua !
JISOO&ROSE: Annyeong !

Ommanya telah beredar dari sekolah . Mereka berempat memulakan perjalanan masuk kelas sambil Jennie bercerita tentang omma dan appanya .

S
K
I
P
😆

Kring ! Kring ! 🔔

JISOO: Jom rehat !
LISA,ROSE: Jom .
JENNIE: Korang pergi dulu . Aku nak hantar buku ni kat library . Nanti aku pergi library .
ROSE: Yalah . Tapi cepat sikit tau nanti .
JENNIE: Nae .

Mereka bertiga pergi kantin . Jennie berlari pergi ke library untuk menghantar buku . Tapi , dua orang yeoja telah menghalang laluannya nak berjalan .

JENNIE: Er... Sorry ye , boleh tak ketepi sikit . Aku nak cepat .
NAEUN: Boleh setelah aku bagi warning kat kau .
Eunji: Kau jangan fikir yang kau tu hebat sangat . Kau fikir lelaki lain akan tergoda dengan kau ? Memang taklah .
JENNIE: Kenapa ? Kau takut aku rampas Joshua dari kau ?*senyum*
NAEUN: Ya ! Joshua tu milik aku . Tiada seorang pun boleh rampas dia dari aku , terutama kau !*geram*
JENNIE: Aloloo . Janganlah marah sangat . Takut pula lelaki nak dekat dengan kau .
NAEUN: Kau ni kan sengaja nak buat aku marah . Kau dengar sini ! Kalau aku tengok kau dekat dengan Joshua , siap kau !
JENNIE: Suka hati aku lah . Ada ke yang cakap , kau milik dia ? Takde kan ?
EUNJI: Kau ni dah melampau !

Ketika mereka bertiga bertengkar , Jennie ternampak Joshua berjalan sendirian yang menuju ke arah mereka . Terus Jennie berlari ke arahnya lalu memaut tangannya pada lengan Jennie .

JOSHUA: Eh... Jennie !*terkejut tengok Jennie memaut lengannya*
JENNIE: Nak pergi mana ?
JOSHUA: Pergi library sekejap .
JENNIE: Baguslah . Kebetulan Jennie pun nak pergi sana . Jomlah pergi bersama .

Mereka berdua berjalan bersama pergi ke library , sempat juga Jennie memijak kaki Naeun lalu Jennie tersenyum ke arahnya .

NAEUN: Tak guna punya Jennie ! Kaki aku yang cantik ni yang dipijak .
EUNJI: Mari sini aku tolong kau .
NAEUN: Aku akan balas dendam pada kau , Jennie !

Jennie dan Joshua telah keluar dari library , sekarang ni bersama ke kantin .

JENNIE: Sorry tau , Joshua . Sebab tiba-tiba je aku buat kau macam tadi .
JOSHUA: Takpe . Tapi apasal kau buat macam tadi ?
JENNIE: Hehe... sengaja supaya Naeun tu panas je . Dahlah dia siap×2 bagi aku warning , supaya jangan dekat×2 dengan kau . Eee... dahlah tergedik×2 .
JOSHUA: Lah . Ye ke ? Patutlah kau cemburu .*ketawa kecil*
JENNIE: Ke... Kenapa pula ?
JOSHUA: Takut kau tiba-tiba sukakan aku pula .
JENNIE: Ceh , takde masa nak suka kaulah .
JOSHUA: Yalah , kan aku handsome di sekolah , semua orang boleh cair dengan aku , cuma...
JENNIE: Cuma apa ?
JOSHUA: Yang seorang ni degil sangat . Susah sangat nak cairkan dia . Tapi orangnya cantik .
JENNIE: Ye ke ? Siapa orang yang bertuah sangat tu ?
JOSHUA: Orang yang berada di hadapan aku ni lah .*mencubit pipi Jennie*
JENNIE: Ya ! Jangan nak mengarutlah .*memukul lengan Joshua dengan manja*
JOSHUA: Kalau betul , macam mana ?
JENNIE: Er... ha ! Aku pergi dulu lah . Kawan aku dah tunggu tu . Annyeong .
JOSHUA: Yalah .*senyum*

Jennie cepat-cepat berlalu pergi sambil tersenyum sendirian .

VOTE and COMMENT ✔

BERSAMBUNG......

Don't Wanna Make You Cry{COMPLETE} (~Jennie♡Joshua~)Where stories live. Discover now