PART 22^-^

136 6 0
                                    

Keesokkan Harinya .....

Jennie terbangun dari pengsannya semalam lalu terkejut .

JENNIE: Jo...Joshua ?

Joshua juga tersedar . Joshua juga terkejut melihat Naeun berada di sisinya .

JENNIE: Apa semua ini !? Macam mana aku boleh tidur dekat sini !
JOSHUA: Jennie ! Kau telah salah faham !
JENNIE: Salah faham apanya ! Bukti sudah berada di depan . Terima kasih banyak-banyak !
JOSHUA: Tidak ! Aku pun tidak tahu apa-apa tentang ini , kan hanya kita berdua semalam !
NAEUN: Sudahlah tu Joshua . Kitakan sama suka .
JOSHUA: Kau diam , Naeun ! Jennie , pleaselah .
JENNIE: Aku nak balik ! *terus meluru balik*
JOSHUA: Puas hati kau ! Tak guna punya perempuan !
NAEUN: Alah , beb . Biarlah dia .
JOSHUA: Sudahlah . Aku pasti ini rancangan kau ! Jennie !

Jennie terus melarikan diri . Sampai saje rumah , Song Ji Hyo sudah menunggunya di rumah , Jesicca dan Gary kerja seperti biasa .

JIHYO: Jennie , kau dari mana semalam ? Omma risau tau tak ..
JENNIE: Jennie tertidur dekat sekolah .
JIHYO: Kenapa tak call saje Omma suruh ambil . Sekarang ini pergi mandi lepastu makan . Nasiblah hari ini hari sabtu .
JENNIE: Baik , Omma .

SARAPAN......

JIHYO: Kenapa tak makan ? Macam tak ada selera saja . Omma masak tak sedap ke ?
JENNIE: Eh ? Sedap sgt cuma Jennie tak ada seleralah .
JIHYO: Em . Apa kata kita keluar jalan-jalan ? Nak tak ?
JENNIE: Nak !
JIHYO: Cepatlah makan . Omma nak siap2 dulu😉
JENNIE: Ok😊

SUNGAI HAN ......

JENNIE: Omma ! Kenapa kita pergi sini ? Asyik2 pergi sini saje .
JIHYO: Sebenarnya , omma suka tempat ni .
JENNIE: Kenapa pula ? Biasa saja tempat ni .
JIHYO: Tempat ini kali pertama Omma dilamar oleh appa .*Sambil senyum*
JENNIE: Wow ! Sweetnya appa . Patutlah omma boleh jatuh cinta dengan appa .
JIHYO: Appa sangat berani lamar omma walaupun keluarga appa tak restui😅 .
JENNIE: Itu tandannya appa sanggup berkorban untuk omma dan sangat cintakkan omma .
JIHYO: Itulah yang membuatkan omma suka dengan sikap appa . Walaupun dulu omma digeruni lelaki ramai . *Lalu Ketawa*
JENNIE: Eee. Omma ada peminat , pasti dulu appa pernah jeles dengan omma😂
JIHYO: Mestilah . Tapi omma mudah terpikat dengan appa . Omma pun tak tahu kenapa .😅
JENNIE: Sebab appa baik lah . Sebab tu saya bersyukur dapat appa dan omma yang baik .
JIHYO: Yalah . Ha ! Jennie , duduk sini dulu . Omma nak pergi beli aiskrim .
JENNIE: Cepat sikit omma tau .

Sementara Jennie menunggu ....

NAEUN: Eh ?! Perempuan kurang perhatian ada dekat sinilah . Menyampah pula .
JENNIE: Bukan bapa kau yang buat ! Aku kisah apa , yang kau ni sibuk apasal ?!
NAEUN: Aku cuma nak beri peringkatan dekat kau . *Senyum sinis* Jangan cuba nak merampas Joshua dari aku kalau kau tak nak aku guna cara keras .
JENNIE: Kau ingat aku nak sangat sama si Joshua tu ? Kau ambillah . Takde masa nak rampas Joshua dari kaulah . Baik aku minat Joshua dari group seventeen lagi bagus .
NAEUN: Jangan nak berlagaklah perempuan ! Kalau aku dapat tahu , siap kau !

Song Ji Hyo terdengar Jennie bergaduh dengan seseorang perempuan .

JIHYO: Hei ! Apa gaduh2 ni ?
NAEUN: Eh , takde apa2 lah . Saya nak beredar ni . Annyeong !
JIHYO: Ya ! Memang nak kena perempuan ni ! Dahlah cari gaduh dengan anak aku , main blak pula . Jilake !*Mengupat puas2😂*
JENNIE: Omma !*Sambil ketawa* Sudah2lah tu , dia dah takdekan . Biarkan sajalah .
JIHYO: Uish . Tadi bukan main gaduh , sekarang suruh aku berhenti pula . Apa kes ni ?
JENNIE: Lebih baik omma bagi saya makan aiskrim lagi bagus .
JIHYO: Yalah . Nak , jangan saja kau meluahkan dekat aiskrim tu.
JENNIE: Ok , boss !😉

Setelah habis makan aiskrim , mereka berdua terus beredar pulang ke rumah dengan gembira . Tiba2 Jennie dapat call dari Jisoo .

ON CALL 📱

JISOO: Jennie ya ?
JENNIE: Waeyo ?
JISOO: Malam ni , boleh jumpa tak ?
JENNIE: Nak buat apa ?
JISOO: Aish , datang sajelah .
JENNIE: Yalah , jam berapa dan dekat mana ?
JISOO: Jam 8 . Kita jumpa kat Pantai sajalah . Ok tak ?
JENNIE: Yalah .

Apa yang mereka buat kat situ ?

BERSAMBUNG ......

VOTE & COMMENT✔

Don't Wanna Make You Cry{COMPLETE} (~Jennie♡Joshua~)Where stories live. Discover now