Hej jeg hedder Matilde jeg 14 år og jeg bor i København min bedsteveninde hedder Freja.
Bib Bib Bib.
Jeg vågnede ved at mit vækkeur ringe og, Jeg nærmest hopper ud af sengen og i tænker nok hvorfor jeg gør det og det gør jeg fordi det er sidste skoledag også så sommerferie bagefter jubii. Jeg høre min telefon bibbe der står på displayet ny besked fra Freja, jeg læser den højt for mig selv
Freja: vil du med i sommerhus om to dage kun dig, mig og min storesøster.
Mig: Ja da.
Jeg kigger på min telefon klokken er halv otte så jeg skynder mig at tage tøj og børste tænder tager et æble og løber hen til skolen.
Jeg høre klokken ringe lige da jeg når indgangen til skolen næsten lige til tiden jeg åbner døren til klassen, alle kigger på mig jeg kigger efter Freja jeg får øje på hende går stille ned til hende, det banker på døren alle kigger over på døren da inspektøren siger jeg har en meddelelse " Sig frem" siger lærerinden inspektøren siger "Ja i har fri nu " idet hun siger det løber alle ud af døren undtagen mig og Freja vi beslutter os for at tage hjem til mig.
Vi sidder snakker da min mor kommer brasende ind af døren og siger
"Skat jeg har noget vigtigt at sige du kan ikk komme med i sommerhus".
"Hvorfor".
"Mormor er blevet syg og vi skal hjælpe til på gården".
"Ej helt ærligt det kan du ikke mene i kan da godt gøre det uden mig".
"Nej og basta du skal".
"Helt ærligt hvor er du træls".
"Freja du må nok heller gå". Hun svarede "Okay vis ses".
Jeg låste mig inde på mit værelse, da jeg havde brug for noget tid alene.
Vi jo af skulle afsted Imorgen.
Jeg sad og tænkte over om Freja er sur eller ikke
klokken er næsten 00:00 har bare siddet tænkt over det hele idag og så er jeg ved at være træt.
Jeg høre en bibben fra min telefon på displayet står at der er en ny besked fra Freja
'''Hey har du fået snakket med din mor''
'''Nej''
''Så du giver bare op''
'''Der er ikke noget at gøre''
''Vil du ikke med''
'''Jo men du kender hende jo'''
''JA men jeg kender vist ikk dig længere''
'''Hvad mener du'''
''Farvel hyg dig på landet''
Jeg tænkte inde i mig selv at hun er den værste veninde hun bliver sådan sur på mig, jeg kan jo ikke gøre noget og hvis det var hende der stod i sådan en situation ville jeg ikke være sådan over for hende og ikke blive sur på hende.
Jeg tænkte længe over hvorfor hun var sådan men tilsidst tænkte jeg at jeg ikke ville bruge mere tid på at tænke på hende, så jeg gik ud på badeværelset og begyndte at børste mine tænder, da jeg var færdig lagde jeg mig i min seng, jeg tænkte på hvordan den her sommer ville blive nok den værste nogensinde, det eneste gode ved turen er at jeg skal møde min mormor for første gang selvom jeg mødte hende da jeg var to men huske det min fortalte mig det hun fortalte og også at min mormor engang var med DM i ridning da hun var ung men efter DM skete uheldet hun blev syg, jeg lukkede mine øjne og faldt i søvn.
YOU ARE READING
Cedric
AdventureHvad sker den dag Matilde får vide hendes mormor er syg og at hun er nød til at hjælpe til på hendes gård men hun er samtidig inviteret i sommerhus med hendes bedsteveninde hvem vælger hun? Og hvad sker når hun kigger ind i de flotteste øjne? Får hu...