×5

49 6 0
                                    

Nak dekat seminggu aku spend time dengan omma . Harini aku kene balik dah . Tak sampai hati nak tinggal omma yang buat muka sedih dia tu :(

"Omma , apa kata duduk je dengan Tae ? kan senang hari hari boleh jumpa . Takde lah omma sunyi duduk sini" soalku . Memang sedih nak tinggalkan mak kesayangan aku ni . Dia pun bukan selalu sihat .

"Taknak lah Tae , omma lagi selesa tinggal dekat sini . Lagipun , ade je maid yang nak teman omma dekat sini . Kamu jangan lah risau . kalau ade ape ape , omma bagitahu kamu"

Buat kesekian kalinya jawapan yang sama aku terima setiap kali aku ajak omma pindah duduk dengan aku . aku tahu dia sayang nak tinggal rumah peninggalan appa . appa dah lama meninggal . sejak aku 13 tahun dulu . sekarang aku dah 23 tahun . Syukurlah company appa yang aku uruskan sekarang ni masih mampu bertahan . Takde lah kami terpaksa bersusah payah makan gaji je .

"Tae tahu tu jawapan omma , Tae taknak paksa omma . Tae tahu omma sayang nak tinggal kenangan dalam rumah ni . Tapi kalau omma dah ubah fikiran nak duduk dengan Tae , omma bagitahu ye ? bile bile je Tae boleh ambil omma dekat sini"

Lepas aku peluk omma , aku dengan berat hatinya tinggalkan perkarangan rumah agam tu . Omma lambai pada aku . Aku membalasnya dengan senyuman yang manis .

Lepas 3 jam perjalanan , akhirnya kelihatan juga rumah aku dekat kawasan perumahan ni .

Aku baring sekejap . Penat walaupun duduk je dalam flight tadi .

Ting

Bae
Online

Tae sayangku bucuk bucuk 😋
  yes dear ?
Dah balik sini ke ?
  Baru sampai ni kenapa ?
Saje tanya .
Rindu Tae :(

Ala mengadenye dia ni :3

Rehat lah dulu Tae
Penatkan ? Bye cayang ^^
Ye lah
Last seen at 13:40

[C] Friend 》k.t.hWhere stories live. Discover now