x9

51 6 0
                                    

Aku tak nampak muka yang selalu ceria , aku tak dengar suara yang selalu panggil nama aku dengan manja .

Hampir sebulan Nayeon 'tidur' . Dia langsung tak rindu nak lihat muka aku . Aku dah tak tahu nak buat ape .

Aku dah betul betul lemah . Tolonglah Kim Nayeon . Kau kena kuat untuk teruskan hidup .

Aku kucup dahinya , belakang tangannya dan bibir kering miliknya .

Aku genggam tangan Nayeon kuat . Mungkin ini boleb bantu Nayeon untuk sedar . siapa tahu .

"Tae ..." aku terus menoleh kearah Nayeon lepas dengar suara yang sangat familiar bagi aku . Nayeon dah sedar .

Aku terus panggil doktor . Aku terlampau gembira sampai keluar air mata . Hanya tuhan je yang tahu betapa gembiranya aku waktu ni . Aku terus mencari contact Woo Bin dalam telefonku dan call dia .

"Cik Nayeon sudah semakin pulih . Dia mungkin akan dibenarkan pulang esok . Jika tiada apa apa masalah." aku ucap terima kasih dan masuk semula ke bilik Nayeon .

Aku pandang Nayeon yang masih lemah itu .

"Tae , kenapa menangis ni hm ? Aku tinggal kau sekejap je kan ?" dia tersenyum sambil lapkan air mata aku guna ibu jarinya .

"Lama bagi aku . Kau tak rindu aku ke tinggal aku lama lama , Nayeon ? aku terlampau rindukan kau ." aku pegang tangan Nayeon dan aku kucup .

Aku tahu Nayeon masih lemah . Dia hanya tersenyum melihat perlakuanku .

"Nak makan ? aku boleh belikan kau makanan dekat bawah ." soalku . Dia menggeleng . Aku hanya turuti .

Aku sangat rindukan suara dia .

Tak lama lepastu Woo Bin datang . Dia pun sama macam aku . Rindukan Nayeon sangat sangat . aku hanya tersenyum lihat Woo Bin yang teresak esak menangis sebab rindu Nayeon ni .

"Hyung , esok biar Tae bawa Yeon balik rumah ye ?" Woo Bin mengangguk .

lepas sejam , Woo Bin pulang . Ada kerja yang perlu diselesaikab katanya .

"Tae .."

"Ye sayang , nak apa apa ke ?"

"Meh sini kejap" aku hanya turuti .

Nayeon bergeraj ketepi sedikit dan dia tepuk dekat tempat kosong tu . Aku faham . Aku baring sebelahnya .

"Rindunya nak peluk kau" Nayeon peluk aku kuat . Aku biarkan .

Tiba tiba aku teringat tentang orang yang dia suka tu . siapakah dia . aku teringin nak tahu .

"Nayeon .."

"Ye .."

"Siapa lelaki yang kau cintakan tu ? aku teringin nak tahu"

"Kau lah"

Aku terdiam . Tak ada ape yang miniti di bibir aku ketika ini . Langsung tak tahu nak cakap apa .

"Kenapa diam ?"

"Kau tak main main kan , Nayeon ?"

"Ye , aku tak bergurau" dia tersenyum .

Aku senyap . Betulkan Nayeon ni ? mungkin dia anggap ini hanyalah gurauan tapi aku langsung tak anggap ini gurauan . Ia melibatkan hati dan perasaan .

"Aku tak bergurau . Aku betul betul tak tipu . Aku cintakan Kim Taehyung . Walaupun aku tahu aku mungkin akan rosakkan persahabatan ni . Tapi aku akan cuba untuk teruskan hari hari aku tanpa kau . Lepas daripada ni , mungkin kau akan jauhkan diri daripada aku kan ? aku tahu cinta aku bertepuk sebelah tangan ." dia pejamkan mata sambil tersenyum . aku perasan ade air mata yang keluar dari matanya .

"hey hey , kenapa menangis ni hm ?" aku terus tukar posisi aku kepada duduk bersila .

"aku tak suka tengok kau menangis macam ni Nayeon . siapa cakap aku akan jauhkan diri daripada kau ? tapi mungkin kita akan putuskan persahabatan ni .." aku menunduk .

Lagi deras air mata Nayeon mengalir .

"aku faham dan aku dah agak benda ni akan berlaku" tengok lah tu si Nayeon . Masih boleh tersenyum waktu menangis macam ni . Dia langsung tak pandai menipu .

"aku putuskan persahabatan ni untuk jalinkan hubungan yang lebih baik daripada bersahabatan . kau faham kan ? Nayeon , aku cintakan kau juga . Dah lama , cuma aku takut nak bagitahu perasaan aku terhadap hanya untuk kekalkan hubungan kita . aku taknak kita bertukar jadi stranger hanya sebab salah seorang daripada kita ade perasaan cinta ." hidung aku pedih . aku rase nak menangis . aku tahu mata aku mula merah sekarang .

Nayeon pegang dagu aku . dan dia cakap terima kasih .

"untuk apa ?"

"terima aku" dia senyum .

aku peluk Nayeon erat erat . tak rase nak lepaskan dia kali ni .

aku lepaskan pelukan . aku pandang dia .

dah ya ,

aku cium bibir Nayeon . lama dari yang biasa .

[C] Friend 》k.t.hWhere stories live. Discover now