x7

45 6 0
                                    

NAYEON POV ;
7:56 pagi . Cepatnya masa berlalu . Mata aku sembab teruk . Ni semua sebab semalam . Aku menangis macam mati laki . Aku tak dapat tahan perasaan aku .

Taehyung . ye , tu lah lelaki yang ade dalam hati aku sekarang . aku cuma takut nak luahkan perasaan aku . aku takut aku hilang dia . aku tak bersedia nak kehilangan satu satunya kawan baik aku yang selalu ada dengan aku dulu sampai sekarang . Dia seorang je yang sanggup tunggu aku 5 tahun masa aku belajar dekat New York .

Bila terfikir pasal semalam , rasa macam aku yang terlebih emo . Padan lah dengan muka aku , diri sendiri yang takut sangat nak luah kan ? memang patut pun Taehyung tu cintakan orang lain . He deserved it . Kau tengok je lah dia bahagia , Yeon . Tu je yang kau mampu buat sekarang .

aku cuma tertanya tanya , siapa perempuan yang berjaya pikat hati Taehyung . Hebat sangat kah dia ? aku pun tak dapat nak buat Taehyung jatuh cinta dengan aku . Dia lebih cantik , mungkin .

Harini , aku nak berterus terang dengan Taehyung . Biar lah dia nak reject aku pun . Sekurang kurangnya aku akan cuba untuk keluar dari life dia dan teruskan perjalanan hidup aku yang em , mungkin agak menyedihkan ni . ye sedih .

Aku ambil phone aku dan terus bukak app whatsapp untuk text Taehyung .

Taembikai
Online

Tae ..
Ye sayang ?

Busy tak harini ?

Tak . Hari ni aku free

Jumpa dekat cafe biase ?
aku ade bende nak cakap .

Em boleh . Pukul berapa ?

12 macam tu

👌🏻

Last seen at 11 18

———————————————
V POV ;
Kenapa agaknya Yeon nak jumpa aku ? sekarang aku otak aku langsung tak boleh nak jangka apa apa . Kadang kadang Yeon buat sesuatu diluar jangkaan aku . Mungkin ke dia nak bagitahu siapa kekasih dia ? . Aku belum bersedia untuk itu .

Tepat pukul 12 aku dah terpacak depan cafe yang biase aku dan Nayeon lepak . Aku cuma pesan latte dan cappucino . Aku tahu favourite coffee Nayeon . Jadi aku order siap siap . Nanti tak perlulah Nayeon order .

Nak dekat 15 minit aku tunggu Nayeon . Dia tak sampai sampai .

"Manalah Nayeon ni" aku mengomel sendiri .

Tiba tiba telefon bimbit aku berdering tanda ada panggilan masuk . Aku terus jawab panggilan tu dengan menekan simbol berwarna hijau itu .

"Ya ? Saya Taehyung" apa yang aku dengar cukup membuatkan jantung aku terhenti seketika . Aku langsung tak dapat bayangkan apa yang baru aku dengar .

"Saya datang sekarang" Aku terus bergegas ke tempat yang dituju .

Aku tak tahu apa yang patut aku rase sekarang . Perasaan aku dah bercampur baur . Langsung tak terlintas perkara sebegini akan berlaku . Sikit pun tak terfikir .

Aku tekan pedal minyak kuat . Aku tak hiraukan lampu isyarat . Yang penting sekarang aku kene cepat . Dia perlukan aku .

[C] Friend 》k.t.hWhere stories live. Discover now