"Okay guys! Hari ni cikgu akn memperkenalkan bdk bru kpada kamu semua. Taeyeon-ah, silakan msuk. "Kata cikgu itu dan dia menjemput bdk bru itu msuk ke dlm kelas.
"Annyeong, Kim Taeyeon imnida. Sila beri tunjuk ajar. "Kata Taeyeon dgn muka yg sombong. Rmai bdk yg berbisik².
"Hurm, sombong. You are my style babeh. "Kata seorang murid lelaki yg duduk di bahagian belakang kelas. Taeyeon hnya buat tak tahu.
Baekhyun yang sedang melihat ke luar tingkap itu trus memandang Taeyeon selepas kwnnya yg duduk disebelahnya kata bahawa Taeyeon seorang yg cantik.
Baekhyun seakan² terpegun apabila melihat wajah Taeyeon yg cantik dan bersih itu. Inilah kali pertama perempuan yg Baekhyun rsa mahu milikinya.
"Baiklh, kamu boleh duduk disitu. "Kata cikgu itu dan Taeyeon pun berjalan ke aah tempat yg kosong. Kebetulan, Baekhyun duduk berhampiran di situ.
Pelajaran pun bermula seperti biasa.
Waktu rehat
"Taeyeon, jom rehat dgn kitaorg. "Ajak Kris. Baekhyun terkejut dgn ajakan Kris itu. Biasanya Kris tidak suka dgn bdk perempuan walau secantik mna pun. Tapi, Kris nmpknya tertarik dgn Taeyeon.
"Okay. "Kata Taeyeon dgn suara yg sombong. Sewaktu Taeyeon terpandang Baekhyun, Baekhyun tersenyum tetapi Taeyeon menjelingnya. Baekhyun Agak terkejut tetapi dia biarkn sahaja.
Di kantin
"Kau nk mkn apa, Taeyeon? "Tanya Kris. Kwn²nya yg lain melihat Kris dgn pandangan pelik.
"Knapa kau baik sangat nih, Kris? Xpernah tgok kau mcm nih. Pelik aq. "Kata Xiumin smbil menyentuh dahi Kris. Kot² dia dmm ke.
"Apahal kau. Saja nk baik. Nk berubah. Slh ke? "Kris menepis kuat tgn Xiumin.
"Aq tnya je. Itupun nk mrh. "Kata Xiumin dan dia ddk dgn mulut muncung. Baekhyun dan Chanyeol gelak kuat apabila melihat Xiumin berbuat begitu.
"Apa gelak²?! "Marah Xiumin dan dia bagi pandangan maut yg menyebabkan Chanyeol dan Baekhyun diam.
"Ish, bisinglh korang nih! Aq nk ckp dgn Taeyeon pun susah. "Marah Kris pulak kerana kwn²nya bising.
"Mcm xbiasa pulak kau nih, Kris. "Kata Suho sambil menjeling Kris.
"Whatever. Taeyeon, nak mkn apa? "Suara Kris bertukar menjadi lembut sewaktu dia bertanyakan kepada Taeyeon.
"Beli jelh apa yg sedap. Aq xkisah pun bab mkn nih. "Kata Taeyeon. Dia memandang muka Kris dgn matanya yg bulat itu.
5 minit kemudian
"Nah, mkanan kau. "Kris meletakkan mkanan yg dibelinya untk Taeyeon didpn Taeyeon. Taeyeon mengucapkn terima kasih dan dia pun menjamu selera dgn berseleranya.
"Kau dh jatuh cinta dgn Taeyeon tuh ke apa? "Tao berbisik kepada Kris perlahan. Kris menampar dahi Tao kuat. Akibat itu dahi Tao kelihatan merah².
"Apa kau ni?! Sakit tahu. "Marah Tao dan dia memeluk Luhan yg berada di sebelah kirinya.
"Siapa suruh tanya benda mengarut lgi? "Kata Kris dan dia menongkat dagu melihat Taeyeon yg makan itu. Yang lain buat² seperti mahu muntah kecuali Baekhyun yang nampak seperti cemburu.
Waktu tamat persekolahan
"Taeyeon! Jom aq hantar kau balik. "Kris memanggil Taeyeon dan dia mempelawa perempuan itu untuk pulang bersamanya. Taeyeon tnpa teragak, menganggukkn kepala tanda dia bersetuju untk pulang bersama Kris.
"Aq macam mne? "Tanya Baekhyun. Dia juga selalu balik bersama Kris memandangkn rumahnya dan rumah Kris berada di satu lorong yg sama.
"Naiklh sama. Kereta aq tuh bkn kecik pun. "Kata Kris dan dia menarik tgn Taeyeon untk ke keretanya.
Di depan rumah Taeyeon
"Ni ke rumah kau, Taeyeon? "Tanya Kris seperti terpegun setelah melihat rumah Taeyeon yg sangat besar dan cantik itu.
"Yup. Thx sbb hantar aq, Kris. Aq ada dgr yg kau susah nk rpt dgn bdk baru. And aq rse aq bertuah sbb bru hari pertama aq msuk skolh nih, kau rpt ngn aq n smpai hantar aq balik. "Kata Taeyeon sambil tersenyum. Baekhyun tetiba berpeluh dan berdebar melihat senyuman pertama Taeyeon walaupun senyuman itu bkn dituju pdanya.
"Haha. Biasalah. Oh, tuh mak kau dh tunggu. Sian pulak tengok mak kau tercegat situ. "Kata Kris sambil gelak. Taeyeon pun turut gelak. Baekhyun kaku melihat wajah cantik Taeyeon itu.
Hatinya berbisik:
Ish, kenapalh bkn aq yg duduk di tempat Kris tu? Knapa Kris dpt buat Taeyeon gelak n senyum? Cemburunya aq! Xpe. Kalau dh genap seminggu Taeyeon duduk dkt skolh, aq nk suh dia jdi girlfriend aq. Huh.
"Bye, Kris. Erm, bye? "Taeyeon mengucapkn selamat tinggal kpada Kris dan dia teragak² untk mengucapnya kpada Baekhyun. Walaupun begitu, Baekhyun tetap gembira. Sekurang²nya Taeyeon perasan akan kewujudannya walaupun dia berdiam diri dri tdi.
Taeyeon pun turun dri kereta. Sebelum dia msuk ke dlm rumah, Taeyeon melambai² sambil tersenyum kepda Kris.
-----–------––---–---------------------
Bersambung
Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.
YOU ARE READING
I Will Make You Be Mine||BAEKYEON
RomanceSeorang lelaki bernama Byun Baekhyun yg sangat handsome, peramah dan popular di sekolahnya itu telah jatuh cinta kepada Kim Taeyeon yang merupakan budak baru di sekolahnya. Kim Taeyeon seorang perempuan yg cantik tetapi sombong. Baekhyun pula buat...