"Taeyeon? "Seohyun memandang pelik ke arah Baekhyun yang sudah jauh berlari itu. Dia memandang Sehun dan Sehun mengangkat bahu tanda tidak tahu apa yang terjadi.
"Shit, xkan sekali lagi dia kena dengan peminat si Baekhyun tuh? "Kata Yoona yang bru teringat bahawa Taeyeon pernah dipukul oleh peminat-peminat Baekhyun.
"Omo! Ottokhae?! Baekhyun, tunggu aq! "Tiffany yang dengar apa yg Yoona katakan itu trus bangun dan mengejar Baekhyun.
"Korang xnk ikut kitaorg pergi cari Taeyeon ke? "Tanya Jessica ke Exo dan mereka hanya menggeleng.
"Dehek! Korang xrisau ke dkt Taeyeon tuh? "Marah Yuri dan dia mengetuk meja.
"Risau mmg risau, tpi kitaorg xnk msuk campur. Kalau kitaorg pun pergi berlari hnya untk cari Taeyeon, peminat-peminat kitaorg yg xberdendam dgn Taeyeon pun bleh jdi dendam. "Kata Lay. Exo yg lain mengangguk. Snsd mengeluh dan mereka pun berlari mencari Taeyeon.
Di koridor sekolah
"Kau nih mmg perempuan murah ke? Mula² Kris, lepastu Baekhyun, then Kris semula, after tht Baekhyun and now Kris?! Kau cuba nk bgi fakehope ke dkt oppa kitaorg? Aq pun xtau knapa Baekhyun oppa tuh still nk kau. "Kata peminat Baekhyun. Taeyeon hnya diam.
"Kenapa aq still nk dkt Taeyeon ni? Aq perlukn sbb ke untk suka dkt Taeyeon? Aq rse lgi baik aq suka dkt Taeyeon dripda suka dkt kau. "Kata Baekhyun yg muncul secara tiba-tiba. Peminat² Baekhyun itu terkejut melihat Baekhyun.
"Baek, biarkn dorang. Dorang berhak nk marah aq. "Kata Taeyeon. Baekhyun menjeling perempuan² yg tunduk kerana berasa tkut.
"Smpai bila kau nk tadah telinga dengar cacian dorang? Kau kna lwn. Dorang still lgi kacau kau sbb kau xlwn dorang. Dorang nih fikir kau lembik. Cubalh jdi jht sikit. Jgn nk jdi baik. "Marah Baekhyun pda Taeyeon. Taeyeon diam mendengar kata² Baekhyun.
"Taeyeon! Kau okay x? Dorang ada sakitkn kau x? "Tiffany menjerit dri jauh apabila nmpk Taeyeon. Taeyeon pusing mencari Tiffany dan dia tersenyum Tiffany lari terkedek-kedek kepadanya.
"Aq okay. "Kata Taeyeon pendek dgn senyuman manis supaya kwnnya itu tdk risau aknnya.
"Eh, kau! Apasal kau nk marah kwn aq? Hnya disbbkn dia duduk sebumbung dgn Baekhyun kau nk maki hamun Taeyeon! Kau ingt dgn kau maki hamun si Taeyeon nih, Baekhyun pndang kau?! Sedarlh sikit perempuan. "Tiffany teking peminat² Baekhyun yg memarahi Taeyeon itu. Taeyeon menarik tgn Tiffany.
"Xpelh. Dhlh, jum pergi kantin. Baek, kajja. "Ajak Taeyeon ke kantin supaya pergaduhan itu tdk menjadi semakin lama. Mereka pun ke kantin.Di kantin
"Geramnya aq dgn dorang tuh! "Kata Tiffany sebaik sahaja smpai di kantin.
"Relaxlh. Dorang tuh hrp je dh tua, tpi perangai still xmatured. "Kata Seohyun dan dia menepuk² bahu Tiffany.
"Weh, aq nk bgithu korang sesuatu nih. "Kata Taeyeon membuatkn mereka semua melihat ke Taeyeon dgn pndangan ingin tahu.
"Aq sebenarnya kena pindah ke luar negara. "Sambung Taeyeon dan Sooyoung yg sedang minum air itu tersembur dan terkena pada muka Chanyeol.
"Yah, Sooyoung! Abis muka aq! "Marah Chanyeol dan dia ambil tisu mengelap mukanya.
"Sorrylh! Tpi serius ke kau kna pindah luar negara? Jgnlh weh. Kitaorg cam mne? "Kata Sooyoung dgn suara sedih. Taeyeon tunduk.
"Sorry. Ayh aq kna kerja dkt Australia. "Kata Taeyeon sayu. Tiffany diam terkedu.
"Btw, abg kau mne, Baek? Dh balik semula ke China ke? "Tnya Luhan cuba untk alihkan topik. Baekhyun hnya mengangguk.
Waktu balik
"Yeon! Btul ke Yeon kna pindah ke Australia? "Tnya Kris dan dia berjalan seiring dgn Taeyeon.
"Aah. Knapa? "Tnya Taeyeon balik.
"Kebetulan oppa pun nk pergi sana dgn family oppa. "Kata Kris dan ianya membuatkn Taeyeon terkejut.
"Mwo?! "Taeyeon terjerit terkejut.
-----–------––---–---------------------
Bersambung
Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.
YOU ARE READING
I Will Make You Be Mine||BAEKYEON
RomanceSeorang lelaki bernama Byun Baekhyun yg sangat handsome, peramah dan popular di sekolahnya itu telah jatuh cinta kepada Kim Taeyeon yang merupakan budak baru di sekolahnya. Kim Taeyeon seorang perempuan yg cantik tetapi sombong. Baekhyun pula buat...