Part 15

90 12 0
                                    

"Yah, Baekhyun! Dorang dh bersama semula ke? "Tnya Luhan dan matanya tdk berkelip melihat Taeyeon dan Kris bermesra.

"Weh, xkn kau duduk goyang kaki je? Kaukn suka dkt Taeyeon tuh. Kalau aq jdi kau, aq xkn biarkn dia bersama balik ngn Kria balik thu. "Kata Kai pula. Baekhyun mengeluh kuat menyebabkan Exo terkejut.

"Kalau kau xnk halang dorang, biar aq yg buat. "Ugut Suho dan dia berjln ke arah Taeyeon dan Kris tetapi Sehun menghalangnya cepat².

"Arraseo! Biar aq yg halang dorang. "Kata Baekhyun dan dia berjln dgn tekadnya ke mereka berdua.

"Taeyeon. "Panggil Baekhyun dgn suara lembut. Kris menjeling Baekhyun apabila mata mereka berdua bertembung.

"Wae, Baekhyun? "Tnya Taeyeon dan dia bgn.

"Kau mmg nk stay dgn Kris ke? "Tnya Baekhyun. Dia tdk kisah jika Kris mahu naik angin.

"Masalah ke kalau dia nak stay dgn aq? "Tanya Kris dan dia memegang tangan Taeyeon.

"Aq tanya Taeyeon bkn kau. "Kata Baekhyun dan dia menjeling Kris.

"Baekhyun, jom ckp kat luar. Oppa, jgn risau. Baekhyun xkn buat apa² dkt Yeon. "Kata Taeyeon dan dia tarik Baekhyun keluar dripda kelas mereka.

"Baekhyun, kau jgnlh cuba nk cri gaduh dgn Kris. Aq xsuka tahu. "Kata Taeyeon sebaik mereka berada di tangga.

"Aq tnya kau, tpi dia pulak naik angin. Dia tuh terlalu sensitiflah. "Kata Baekhyun dan dia memeluk tubuhnya.

"Kau nih! Aq dgn Kris untk sementara sahaja. Aq xkn rpt dgn dia mcm dulu. Aq just nk hilangkn berita psal aq duduk serumah dgn kau. "Kata Taeyeon. Baekhyun menghentak kakinya.

"Tpi, perlu ke kau pilih Kris? Pilihlh Chanyeol ke, Luhan ke. Rmai lagikn. "Kata Baekhyun. Taeyeon memukul Baekhyun perlahan.

"Aq tahulh apa yg aq buat. Kau jgn risau. Dh, jom masuk kelas balik. "Kata Taeyeon dan dia menolak Baekhyun.

Waktu rehat

"Kau nak makan apa? Aq tolong belikan. "Kata Sehun dan Exo memandang pelik Sehun. Luhan berdiri di sebelah Sehun dan dia letakkn tapak tgnnya di dahi Sehun.

"Xdemam. Otak kau xbetul ke? "Kata Luhan dan dia dekatkn mukanya dgn Sehun.

"Apa kau nih! Aq nk jdi baik pun slh. "Kata Sehun dan dia muncungkn mulut.

"Ingt comei ke kalau kau muncungkn mulut? Aq nk roti je. G beli! "Kata Suho dan dia menjelirkn lidah kepada Sehun.

"Baekhyun, kau nk mkn apa? "Tanya Sehun. Baekhyun hnya menggeleng.

"Kau diet ke? "Tnya Sehun lgi. Baekhyun menggeleng.

"Dh tuh? Xsihat? "Tnya Sehun lgi dan lgi. Dia saja mahu mengacau Baekhyun.

"Woi!  Baik kau pergi beli makanan kitaorg, skarang. Aq sepak buntut kau tuh, makin leper karang. "Kata Chanyeol dan Sehun lari smbil menutup buntutnya tkut di sepak Chanyeol.

"Knapa kau xnk mkn? "Tnya Chanyeol.

"Kenyang~ "Jwb Baekhyun dan dia trus main game di dlm telefonnya. Chanyeol menjeling Baekhyun.

"Weh, Baekhyun. Taeyeon mne? "Tanya Seohyun dan dia duduk dpn Baekhyun bersama ahli lain. Dengan selamba, Seohyun mengambil roti yg ada di dlm pinggan Sehun.

"Yah, Seohyun! Tuh aq punyalh. "Marah Sehun dan dia cuba merampas balik roti itu tapi dgn cepat Seohyun masukkn roti itu ke dlm mulutnya.

"Seo, aq rse dia ada dgn Kris. "Kata Baekhyun bgi menjawab soalan Seohyun.

"Kris pun xtau dia ada kat mne. "Kata Sunny. Baekhyun mengerutkan dahinya. Tetiba ada bunyi bising berdekatan dgn kantin. Baekhyun melihat cuak tetiba.

"Taeyeon. "Baekhyun menyebut nma Taeyeon dan dia trus berlari ke arah bunyi bising itu.

-----–------––---–---------------------

Bersambung

Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.

I Will Make You Be Mine||BAEKYEONWhere stories live. Discover now