Part 5

122 13 0
                                    

"Byun Baekhyun! "Jerit Kris di luar rumah Baekhyun. Mrs Byun keluar dripda rumah dgn muka terkejut.

"Kris. Knapa kamu terjerit² nma Baekhyun nih? Dia dh pergi skolh awl. "Kata Mrs Byun.

"Dh pergi? "Tnya Kris bgi memastikan apa yg Mrs Byun katakan.

"Ye. Katanya dia nk ambil seseorang. Tpi xtaulh sape yg dia nk ambil tuh. "Kata Mrs Byun. Kris menggengam tgnnya menahan geram. Kris pun menunduk hormat  dan pergi ke sesuatu tmpt.

Di rumah Taeyeon

"Aunty, Taeyeon dh siap ke? "Tnya Baekhyun pda ibu Taeyeon.

"Blum. Eh, tuh dia. Panjang umur. "Kata Mrs Kim smbil tergelak kecil. Taeyeon terkejut melihat Baekhyun berborak dgn ibunya.

"Eh, Baekhyun! Apa kau buat dkt sini? "Tnya Taeyeon. Dia mengambil beg skolhnya dan pergi ke arh Mrs Kim dan Baekhyun.

"Aq bosan pergi skolh sorang². So, aq nk ajak kau pergi skolh bersama ngn aq. Boleh? "Terang Baekhyun panjang dan akhirnya dia buat muka comel.

"Eh, apa xbolehnya. Pergilh, Yeon. "Kata Mrs Kim dan dia menolak² Taeyeon ke Baekhyun.

"Apa omma nih tolak² org? "Marah Taeyeon dan dia menarik tgn Baekhyun msuk ke dlm kereta.

Semasa mereka dlm perjalanan ke skolh, tetiba ada seorang lelaki menahan mereka. Itu menyebabkan Baekhyun menekan brek secara mengejut. Taeyeon pula terdorong ke dpn dan menyebabkan kepalanya terhantuk di dashboard kereta. Baekhyun yg tdk perasan akn Taeyeon itu keluar dripda kereta untk melihat siapakh lelaki yg bertindak seperti org bodoh.

"Kris! Apa kau buat nih? "Baekhyun memarahi Kris yg terduduk di atas jln raya.

"Knapa kau jemput Taeyeon? "Tnya Kris dan dia bgn.

"Slh ke? Lgipun skarang nih.. Taeyeon! "Tdk sempat Baekhyun hbiskn aytnya, dia menjerit nma Taeyeon yg sudah berdarah di kepalanya itu sewaktu dia melihat ke arh Taeyeon.

Baekhyun yg berdebar itu berlari ke arh tmpt duduk Taeyeon. Baekhyun melihat ke kepala Taeyeon yg penuh drh. Dia msuk ke dlm kereta dan memecut ke hospital berdekatan tnpa menghiraukan Kris.

Di hospital

"Doktor! Tlg sye! "Baekhyun menjerit dan beberapa jururawat dtg membawa pengusung.

"Encik, sila tunggu diluar, ya. Hrp encik bersabar. "Kata jururawat dan dia msuk ke dlm wad kecemasan.

Baekhyun gelisah menunggu diluar. Dia tlh menelefon guru kelasnya bahawa dia dan Taeyeon tdk akn hadir sekolh hari ni. Dia juga menelefon Snsd dan Exo untk memberitahu mereka tentang Taeyeon. Snsd dan Exo akan dtg slepas tmt waktu skolh.

30minit kemudian

"Doktor, mcm mne dgn Taeyeon? "Tnya Baekhyun kpda doktor itu sebaik sahaja doktor itu keluar daripda wad kecemasan.

"Erm, boleh sye thu encik nih siapa? "Tnya doktor itu. Baekhyun memikirkn jawapan apa yg perlu dia bgi.

"Erm, sye... sye abang tiri dia. "Tipu Baekhyun doktor itu mengangguk faham.

"Cik Taeyeon dlm keadaan stabil. Dan dia mungkin akn hilang ingatan jika dia sedar. Sye hrp encik akn bersabar. "Kata doktor itu dan dia trus pergi meninggalkan Baekhyun yg sedih.

"Apa yg ptut aq buat? Mcm mne aq nk bgithu dkt mak dia? "Kata Baekhyun resah.

Baekhyun pun msuk ke dlm wad kecemasan untk melihat keadaan Taeyeon. Hatinya sedih melihat Taeyeon terlantar di atas katil dgn wayar dibdnnya. Dia memikir perlukah dia menelefon ibunya dan memberitahu psal ni.

"Baekhyun! "Panggil seseorang. Baekhyun pusingkn kepalanya untk melihat siapa yg memanggilnya. Dia terkejut melihat Exo dan Snsd tercegat di dpn pintu.

"Eh, bkn ke blum hbis skolh lgi? Knapa korang semua ada dkt sini? "Tnya Baekhyun. Baekhyun mecari kelibat Kris. Tpi, dia tiada di situ.

"Cikgu bgi kebenaran kat kitaorg untk balik awl. Kau cri siapa, Baekhyun? "Kata Lay dan dia bertnya kpda Baekhyun siapakah yg dia mencari.

"Kris. "Jwb pendek Baekhyun. Exo pun pusing ke belakang mencari Kris.

"Bkn ke dia ikut tdi? "Tnya Suho kpda Xiumin. Xiumin menggaru kepala.

"Aahlh. Tpi mne dia? "Xiumin pula bertnya kepada Suho.

"Kalaulh aq thu dkt mne dia, xlh aq tnya kau. Ish, dia nih. "Kata Suho dan dia mengetuk kepala Xiumin. Xiumin pun cuba untk mengetuk semula kepala Suho tpi Suho smpat mengelak.

"Erm, mcm mne keadaan Taeyeon, Baekhyun? "Tnya Sunny. Nmpk bengkak matanya. Mungkin kerana menangis.

"Dia dlm keadaan stabil tpi doktor kata kalau dia sedar dia mungkin akn hilang ingatan. "Kata Baekhyun dan dia menundukkn kepalanya kerana dia rse berslh. Tiffany jtuh terdudk sewaktu dgr apa yg Baekhyun katakn.

"Mcm mne boleh jdi mcm nih, Baekhyun? "Tnya Seohyun dan dia memegang tgn Taeyeon yg msih tdk sedarkn diri.

"Erm, mse Baekhyun tgh memandu, tetiba Kris dtg halang. So, Baekhyun brek mengejutlh. Mse tuh pulak Taeyeon xpkai tali pinggang keledar. So, kepala dia terhantuk dkt dashboard kereta. "Terang Baekhyun.

"Knapa Kris buat mcm tuh? Ish, dia tuh bodoh ke apa? Sbb tuhlh dia lari. "Kata Kyungsoo gram. Kai menenangkn Kyungsoo.

"Sebenarnya Taeyeon nih girlfriend Kris. Bru je beberapa hari lps. pagi semalam Taeyeon dtg rumah aq sbb nk pergi skolh sesama. Then, aq tnylh dia knapa dia xpergi dgn Kris. Dia kata Kris dh pergi awl. Tpi motor dia ada kat rumah dia lgi. Aq peliklah. Pastu, Kris keluar dri rumah dia dgn sorang perempuan. Taeyeon pun pergi pukullh si Kris tuh. Girlfriend Kris tuh pulak lempang Taeyeon. Taeyeon pun trik tgn aq pergi skolh. And lps tuh dia merajuk ah dgn Kris. "Baekhyun memberi thu perkara sebenarnya. Exo menggelengkan kepala mereka. Perangai Kris tetap sama.

"Kr... Kris. "Tetiba suara Taeyeon memanggil Kris. Baekhyun pun cpat² pergi ke Taeyeon.

-----–------––---–---------------------

Bersambung

Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.

I Will Make You Be Mine||BAEKYEONWhere stories live. Discover now