1 minggu kemudian
Setelah genap 1 minggu Taeyeon berada di sekolah itu, Baekhyun mengambil keputusan untk berjumpa Taeyeon. Dia meminta Taeyeon untk jumpanya di tmn yg telah disediakan pihak sekolah.
Waktu rehat
"Hurm, dia dh smpai ke? "Baekhyun melihat² ke tmn itu jikalau Taeyeon sudah brada si situ. Tetapi dia nmpk ada dua susuk tubuh perempuan dan lelaki sedang duduk di bangku seperti sedang bercumbuan.
Baekhyun cuba untk mengintai siapakh mereka itu. Dia terkejut smpai tersepak tong smph dan ianya menyebabkan mereka berdua yg sdg bercumbuan itu memandang ke arh Baekhyun.
Dan Baekhyun yakin mereka berdua itu mmg
KRIS
DAN
TAEYEON.
Hatinya remuk. Taeyeon dan Kris juga terkejut melihat Baekhyun di situ.
"Oh, kau dh smpai Baekhyun? Kau nk ckp apa kat aq? "Tnya Taeyeon dri tmpt duduknya itu. Baekhyun msih kaku disitu. Dia tdk percaya yg Kris bercium dgn Taeyeon.
Jika hndk mrh, dia tiada hak. Jadinya dia ambil keputusan untk pergi dri situ. Baekhyun pun perlahan² pusing ke belakang dan trus jln msuk ke kelas.
Hatinya masih rse sakit. Patutlh Kris sgt baik dgn Taeyeon sejak Taeyeon pindah masuk ke sekolah ini. Makin Baekhyun fikir tentang ini, makin sakit hatinya.
Dia menggenggam tangannya dan berkata dlm hati:
Walaupun kau kwn aq, aq tetap akn jadikan Taeyeon milik aq. Aq yg sepatutnya dgn Taeyeon dan bukanya kau. Aq akn buat apa sahaja walaupun akn jejaskn keselamatan aq hnya untk dptkn Taeyeon.
Baekhyun pun trus duduk ditempatnya. Pelajaran berjalan seperti biasa.
Waktu tamat sekolah
"Baekhyun! Knapa kau nk jumpa aq mse rehat tdi? "Taeyeon menjerit nma Baekhyun dan dia berjalan ke arahnya.
"Erm, aq lupalh nk ckp apa kat kau. Sorry. "Kata Baekhyun sambil memandang muka Taeyeon yg langsung tdk senyum jika dia bersamanya.
Baekhyun merasa cemburu sekali lgi dgn Kris krana Kris sahaja yg boleh membuatkn Taeyeon tersenyum.
"Ish, buat penat je aq tunggu kau, tahu?! Tpi xpelh. Disbbkn kau jugaklh aq couple ngn Kris thu. Aq mmg sukakn dia sejak aq msuk sekolah nih. "Kata Taeyeon. Muka Baekhyun brubah masam sewaktu Taeyeon sebut nma Kris.
"Oh, chukahae. Hurm, aq balik dulu eh. "Baekhyun mengucapkan tahniah walaupun tdk ikhlas dan dia trus meninggalkn Taeyeon seorang disitu.
Keesokan harinya
"Baekhyun! Palli ireona! Kamu kata kamu mahu teman omma pergi shopping. "Mrs Byun yg merupakan ibu Baekhyun itu menggoncangkn badan Baekhyun dgn kuat.
"Arraseo omma. Bgi Baek 5minit. "Kata Baekhyun dan dia menarik selimutnya untk menutup muka dripda terkena sinaran matahari. Mrs Byun memukul punggung Baekhyun dgn kuat sehingga Baekhyun menjerit kesakitan.
"Xde. Palli bgn and pergi mandi skarang. "Kata Mrs Byun dan dia trus keluar dripda bilik ank tunggalnya itu.
"Arraseo! Ish, ingtkn hari ni nk tidur je. Kacau betul omma aq nih. "Bebel Baekhyun seorang diri dan dgn tdk relanya dia bersiap.
10minit kemudian
"Omma, Baek dh siap. Jom. "Kata Baekhyun pda ibunya yg sdg menonton televisyen.
"Kajja! Wuhuu. Xsbrnya omma nk shopping. Kamu pandu kereta eh. "Kata ommanya dan dia memberi kunci kereta kpada Baekhyun.
Di shopping mall
"Yeay, dh smpai. Kajja. "Kata Mrs Byun seperti bdk kecil. Baekhyun tergelak kecil melihat telatah ibunya.
"Omma nih mcm bdk kecillh. "Kata Baekhyun smbil tergelak. Mrs Byun memandangnya dgn pandangan tajam.
Mrs Byun dan Baekhyun pun msuk ke dlm shopping mall. Omma Baekhyun rambang mata apabila melihat bju² yg cantik. Baekhyun menggelengkan kepalanya. Perangai ibunya tdk pernah brubah walaupun sdh tua. Msih suka bercantik², suka akn makeup, suka akn bju yg agak berfashion. Tpi Baekhyun tdk kisah krana ibunya mmg cntik. Jdinya tdk slh jika ibunya mhu menjadi lebih cntik.
Sewaktu Mrs Byun memilih pakaian dan mencubanya, Baekhyun pergi jln² dan membeli aiskrim. Semasa Baekhyun hndk ke kedai topi, Baekhyun ternampak susuk tubuh lelaki yg dia knal.
Dia terkejut kerana nmpk lelaki itu dgn mesranya melayan seorang perempuan tdk dikenali. Dia berjalan ke arh lelaki itu.
"Kris? "Panggil Baekhyun. Lelaki itu pun melihat Baekhyun dan mukanya jelas nampak terkejut.
"Baek... Baekhyun. "Kata Kris tergagap².
-----–------––---–---------------------
Bersambung
Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.
YOU ARE READING
I Will Make You Be Mine||BAEKYEON
RomanceSeorang lelaki bernama Byun Baekhyun yg sangat handsome, peramah dan popular di sekolahnya itu telah jatuh cinta kepada Kim Taeyeon yang merupakan budak baru di sekolahnya. Kim Taeyeon seorang perempuan yg cantik tetapi sombong. Baekhyun pula buat...