"Hyung, jom pergi skolh! "Kata Baekhyun gembira. Baekhan agak risau untk membiarkn Baekhyun pergi ke sekolah. Dia tkut jika Baekhyun akn dicederakan oleh Kris lgi.
"Gwenchana. Baekhyun bleh jga diri sendiri. Hyung jgnlh risau. "Kata Baekhyun. Dia tahu bahawa abgnya itu risau aknnya. Baekhan mengeluh perlahan tetapi Baekhyin mendegar keluhannya.
"Taeyeon, dh siap blum? "Tnya Baekhyun dri luar bilik. Taeyeon keluar dripda bilik itu dgn pakaian lengkap sekolah.
"Wah, u r so beautiful! "Puji Baekhyun. Taeyeon tunduk malu.
"Dh². Jgn nk bersweet mse nih. Nnti kamu semua lmbt ke sekolah. Baekhan, kamu tlg tengokkn Baekhyun dan Taeyeon mse sekolah nnti. Kalau Kris kacau dorang lgi, bgithu omma. "Pesan Mrs Byun kpada Baekhan. Baekhan hnya menggangguk dan dia trun ke bwh bersama² Baekhyun dan Taeyeon.
"Mesti peminat² Baekhyun serang Yeon nnti. Aish, risaunya. "Kata Taeyeon. Baekhan ketawa mendegar Taeyeon kata begitu.
"Mwo? Baek ada peminat? Haha. Xpercaya, hyung. "Kata Baekhan yg msih ketawa itu. Baekhyun memuncungkan mulut.
"Ish, xbaiklh Baekhan oppa nih. Baekhyun nih popular thu. Yelh, gila ke kalau xde org suka dia. Dhlh handsome, baik pulak tuh. Then, peramah orgnya. "Puji Taeyeon. Baekhyun menjelirkn lidahnya ke Baekhan. Baekhan yg memandu itu hnya ketawa sahaja.
Di skolh
"Omona! Rmainya org! "Kata Baekhan terkejut melihat sekumpulan pelajar perempuan berkumpul di luar.
"Shit! Hyung, tlg Baek lindungi Taeyeon. Dorang tuh fans Baek. Mesti dorang dh dpt tahu. "Kata Baekhyun dan membuatkn Taeyeon tkut. Dia menggigit kukunya kerana resah.
"Gwenchana, Taeyeon. Aq ngn Baekhan hyung akn lindung kau dripda dorang. "Kata Baekhyun untk menenangkn Taeyeon. Skarang Taeyeon berada di antara Baekhyun dan Baekhan. Baekhan yg berada di belakang Taeyeon itu cuba sedaya upaya untk melindungi Taeyeon. Taeyeon menggenggam kuat baju Baekhyun.
"Tengoklh tuh. Perempuan murahan btul! Selepas Kris, dia nk Baekhyun pulak. "
"Baekhyun tuh lyn dia sbb Baekhyun kesian dkt dia jer. "
"Percayalh, nnti Baekhyun tuh akn tinggalkn perempuan xgna tuh. "
Itulh ayt² yg Taeyeon, Baekhyun dan Baekhan dgr. Baekhan membisik ke Taeyeon supaya Taeyeon tdk ambil hati dgn apa yg mereka katakn.
Di dlm kelas
"Baekhyun, kau thu xstu sekolah thu yg Taeyeon tinggal dkt rumah kau skarang. Peminat² kau mengamuk gila skarang. Better kau jga Taeyeon tuh. "Kata Kai. Baekhyun mengeluh perlahan. Taeyeon memandang lantai.
"Yah, Taeyeon. Gwenchana. Aq oky jer. Kau jgn rse bersalah. Jgn nangis. Hey, Taeyeon. Gwenchana~ "Baekhyun mengelabah bila Taeyeon mula menangis. Dia peluk Taeyeon. Dia mengajak Taeyeon untk duduk di tmptnya.
"Weh, knapa kau xbgi thu aq yg Baekhan hyung dah balik sini? "Tnya Luhan dan dia duduk di dpnnya.
"Kalau aq bgithu mesti kau sibuk jer nk dtg rumah aq. Then, aq mesti xdpt nk luangkn mse dgm Baekhan hyung. "Kata Baekhyun. Luhan tersengih.
"Tpikn, kau thu xspe yg bgithu bdk sekolah nih yg psal Taeyeon duduk rumah kau? "Tnya Luhan smbil menongkat dagu. Dia melihat Taeyeon yg monyok.
"Nthlh. Aq pun xthu. Hnya engkau, member kita and Snsd. Kjap! Kris. Dia thu. Xknlh dia yg bocorkn psal nih? "Kata Baekhyun. Luhan memandang ke Kris yg sedang berborak dengan rkn sekelasnya yg lain.
"Xmungkinlh dia. Tpi mungkin jgk. Sbb hnya dia, member kita yg lain, Snsd and kau jer yg thu. Kenapalh perangai dia mkin truk? "Kata Luhan smbil menggeleng kepala. Luhan terkejut apabila Baekhyun mengetuk meja dgn kuat sehingga semua dlm kelas itu melihatnya.
"Yah, Byun Baekhyun! Aish, dia nk buat hal lgilh nih. "Luhan mengikut Baekhyun dri belakang. Kris yg duduk di hadapan sekali itu tdk thu Baekhyun mahu buat apa.
"Wu Yi Fan! Kaukn yg bgithu dorang semua psal Taeyeon duduk rumah aq?! "Tnya Baekhyun smbil memegang kolar baju Kris. Luhan cuba untk membuatkn Baekhyun tenang tpi malangnya perasaan Baekhyun pda waktu itu tdk bleh ditenangkn.
"Yah, Baekhyun. Nnti cikgu masuklh. "Kata Luhan dan dia cuba untk menarik tgn Baekhyun supaya lepaskn Kris.
"Ye! Aq yg bgithu dorang! Npe? Ada masalah? "Kata Kris dgn berani. Taeyeon terkejut dgr apa yg Kris katakn. Baekhyun tolak Kris sehingga dia terjatuh.
"Kau mmg lelaki xgna! "Jerit Baekhyun dan dia menyepak meja. Suho dan ahli Exo yg lain cpt² dtg ke Baekhyun dan pegang Baekhyun supaya dia tdk mengganas.
"Kau lgi xgna! Kau rampas Taeyeon dripda aq! "Kata Kris pulak. Satu kelas memandang ke mereka berdua.
"Mwo? Haha. Kelakar! Aq mmg ptut pun dgn Taeyeon tuh! Kalau dgm kau, kau akn seksa dia! "Kata Baekhyun. Taeyeon pun turut menenangkan Baekhyun.
"Apa yg bising² nih?! "Tetiba cikgu msuk ke kelas. Kris cpt² bgn dan Baekhyun jga berdiri dgn elok. Cikgu itu menyuruh mereka berdua jumpa nya selepas habis kelas.
-----–------––---–---------------------
Bersambung
Dont forget to vote this fanfic.
Do ask your friend to read this fanfic too.
Comment if something tht you dont like in this fanfic.
Sorry if hv some typo.
Thx.
YOU ARE READING
I Will Make You Be Mine||BAEKYEON
RomanceSeorang lelaki bernama Byun Baekhyun yg sangat handsome, peramah dan popular di sekolahnya itu telah jatuh cinta kepada Kim Taeyeon yang merupakan budak baru di sekolahnya. Kim Taeyeon seorang perempuan yg cantik tetapi sombong. Baekhyun pula buat...