-Не, не, не. Пуснете ме.-след като за поредна нощ изплувах на повърхността очаквах да се събудя, но не стана така.
Двама мъже, приличащи на Марко, ме водеха към кладата. Хората около мен ме целеха с всякакви неща и ме обиждаха. Монахинята стоеше до голямата дървена постройка с факла в ръка.
-Признаваш ли греховете си, вещице?-ето това е монахинята, която познавам и мразя. Гласът и беше студен и хаплив.
Нищо не и казах. Няма какво. Опитвах се да се освободя, но мъжете бяха по-силни. В съзнанието ми неканен изкочи Ерик. Моето малко съкровище. Наистина ли ще си позволя да умра без да се сбогувам с него?
-Искам да видя брат си. Моля ви. Трябва да го видя.-завързаха ме за един от по-големите трупчета дърва. Изведнъж образа на монахинята изчезна и се появи баща ми.
-Нещастница. Дете на сатаната. Дано гориш в ада. Заради теб брат ти е така.-омразата в гласа му ме разяждаше отвътре навън.
-Какво му е? Тате, моля те.-проплаках думите и се опитах да му се усмихна. Усмивка, която той обожава.-Аз съм Лизи. Твоята Лизи. Малкото момиченце, на което четеше приказки всяка вечер. Същата съм си.-факлата в ръката му доближи лицето ми прогаряйки го.
-Дъщеря ми е мъртва. Убия я чудовище.-изплю думите в лицето ми, нечуващ агонията от горящата ми кожа.
-----
-Събуди се Елизабет, хайде...-отворих очи и видях сняг. Изправих се от пряспата и потърках очи. Сняг. Но какво... По-точно, къде?
Наистина е сняг. И снежинки. Изплезих език и снежинките пратиха тръпки по тялото ми. Някои кацнаха по лицето ми и изсъсках от болка.
Докоснах лицето си. Боли. Наистина боли. Марко стоеше до мен блед и уплашен.
-Какво е станало с лицето ти?-помогна ми да се изправя и докосна леко лицето ми.
-Не знам.-гласът ми трепереше. От студа. От страх. Буцата в гърлото ми заплашваше да ме задуши.
-Да побързаме.-хвана ме за лакътя и ме поведе към малка порутена пристройка.
Ако не бях в такова положение, може би щях да се зарадвам повече на снега и на факта, че не съм в килията. Нито в манастира.
Влязохме вътре и миризмата на фъшкии и мръсни коне сякаш ми срита ноздрите. Марко отиде в дъното на конюшнята и взе юздите на един чисто черен кон.
-Това е Екатерина. Нашият единствен шанс за бягство.-потупа кобилата и се качи на седлото.
Приближих се бавно до коня, пренебрегвайки болката във всяка част на тялото ми. Екатерина изпръхтя и стъпи крачка назад. Опитах се да пренебрегна разочарованието от очевидния неприазъм на коня към мен.
-Няма да ти направя нищо. Обещавам.-Марко се усмихна и приближи коня към мен.-Аз съм Елизабет.-казването на глас на името ми остави странен вкус в устата ми.-Ще ми помогнеш ли да избягам от ада?
Кат не каза нищо и леко се качих на нея, използвайки ръката на Марко.
Обгърнах го през кръста и потеглихме. Изведнъж стана по-топло и сърцето ми задумка бясно.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Elizabeth's redemption (Изкуплението на Елизабет)
Фэнтези784. От толкова дни съм затворена на това забравено от бога място. Почти съм забравила какво е да си сред хора и да усещаш топлината на слънцето. Единственото нещо, което ме държи на крачка от откачането са лешниковите очи от сънищата ми. Но вярвам...