Глава 8: Старият Ед

58 10 3
                                    

Бяхме пред малка схлупена къщичка в близост до нивите. Когато носа ми спря да тече Марко ме повлече на някъде. И ето ме тук. Вратата се отвори и един дебел гологлав старец ни посрещна. Погледът му попадна на Марко и устата му се изви в усмивка, разкриваща ни ужасната гледка на изгниващи зъби.

-Мътните ме взели момче. От кога те чаках. Това да не е съпругата ти? Хубавка е.-намигна му съзаклятнически и ни покани вътре. Ахнах. Това е моята къща. Петното на малката камина, нащърбения умивалник до масата. Даже и малкото столче на Ерик. Марко не изглеждаше изненадан, а старецът сякаш се забавляваше с измъчената му физиономия.

-Стига, Ед. Не е забавно.-Марко направи забележка на стареца и той се разсмя.

-Оооо, какво толкова. Преди този номер ти харесваше.

-Защо къщата ти изглежда като моята?-приближих се до стареца ядосано и с радост останових, че съм много по-висока от него.

-Не си ли чувала за къщата на желанията?-Ед ме погледна така все едно разговаря с идиот.

-Не.-изчервих се от срам. Марко седна на стола срещу седналия вече старец и потупа стола до мен. Седнах внимателно и старчето извади от някъде малки колбички.

-Колко интересно... Малката червенокоска не знае нищо за произхода си.-разтръска една от колбичката и ми я подаде да я помериша. Погледнах към Марко притеснено и той ми се усмихна. Подуших я и се разкашлях. Мощни спазми разтърсиха тялото ми и старецът ме поля с кофа вода.

-Какво е сбъркано с теб?-изправих се подгизнала и го хванах за яката на ризата. Или парцала играещ роля на риза.

-Аз поне знам кой съм, малката.-Марко го погледна ядосано и той вдигна ръце предавайки се.-Искаш ли да разбереш нещо или ще мяташ неща наоколо?

Огледах се ужасено. Цялата покъщнина летеше. Марко ме дръпна леко и седнах обратно на мястото си. Вещите леко се върнаха на земята.

-Ще започваме ли?-старчокът потри ръце и се усмихна лукаво.

-----

Честита Нова година! Всичко най-добро през новата 2017 година. Само здраве, щастие и късмет. Съжалявам, че качвам чак сега и главата е толкова кратка. Но реших, че е добра идея да започна новата година по-леко. Ще се радвам много да изкажете мнение за историята.

Elizabeth's redemption (Изкуплението на Елизабет)Onde histórias criam vida. Descubra agora