Bab 4: Hutang Dan Syarat

2.9K 87 0
                                    

NURUL yg dibawak lari meronta2 minta dilepaskn.

"Lepaskn aku lh xguna! Korang nk ape?!" kata NURUL meronta2.

"Ko ni memekaklh" MUHAMMAD mengeluarkn fon nya dan berikn kepada NURUL.

"Ape ni?"

"Tengoklh tu sebab kenapa kitorang culik ko!"

Mata NURUL membulat sebaik melihat isi mesej tu. Terus NURUL memandang MUHAMMAD. MUHAMMAD hanya mendiamkn diri.

"Betul ke ni?"

"Ko tengok muka aku ni cm main2 ke?"

Terus mengalir air mata NURUL. MUHAMMAD dh menjeling.

"Dh apahal ko menangis pula ni?"

"Tolonglh jangan ape2kn aku"

"Ko rayu kt papa aku bukan aku..sebab ayah ko hutang kt papa aku bukan aku..aku cuma bawak ko je"

"Apa?!"

"Apa apa? Ko dengar kan ape yg aku cakap tadi?"

NURUL mengangguk.

"Berapa banyak ayah aku hutang papa ko?"

"Mane aku tau"

"Xkn ko xtau langsung?"

"X..ayah ko hutang papa aku bukan aku faham"

Beberapa minit kemudian, kereta berhenti dihadapan sebuah rumah banglo 3 tingkat.

"Kita kt mane ni?"

"Rumah aku"

"Kenapa kita ke sini?"

"Nk jumpa papa aku lh..dh jom"

MUHAMMAD menarik NURUL masuk ke rumah tu. Terbeliak mata NURUL melihat rumah tu. Besar gila. Ni kali pertama dia jejak kaki kt rumah sebesar ni. MUHAMMAD menarik NURUL masuk ke sebuah bilik..cm bilik office.

"Pa..ni perempuan nye"

Lelaki yg dipanggil papa tu berpaling memandang NURUL. NURUL terkedu.

"Jadi..ko lh anak si Ajis tu? Boleh tahan..patutlh bapak ko suruh ambik ko..bukannya kakak ko" kata NAHAR atau digelar Dragon aka papa MUHAMMAD.

Air mata NURUL jatuh. Sedih kerana dirinya dijual oleh ayahnya sendiri.

"Ko xyah nk menangislh perempuan..xde sape yg akan tolong ko kt sini" kata NAHAR.

"Achoi..mane fail hutang bapak dia ni?"

MUHAMMAD terus mencari fail tu di rak. Dan terus bagi kt NAHAR. NAHAR membelek fail tu.

"Ok..disini tertulis yg bapak ko hutang aku sebanyak RM500ribu"

Ternganga NURUL bila NAHAR sebutkn jumlah hutang bapak dia. Banyak gila.

"Syaratnya pula kena bayar sebelum 2 bulan..sekarang ni dh 5 bulan bapak ko x bayar..jadi aku terpaksa denda dia"

Hati NURUL dh berdebar2 bila NAHAR sebut pasal denda.

"Dendanya ialah tertakluk kepada aku..jadi denda yg aku bagi ialah aku nk anak dia sebagai ganti..dan bapak ko bagi ko..bagus..aku suka"

NURUL rasa cm nk pengsan je sekarang ni. Kenapa ayah sanggup jual dirinya? Anak dia sendiri? Terus air mata NURUL jatuh.

"Sekarang syarat yg aku nk bagi kt ko ialah..aku nk ko kahwin ngn anak aku Achoi sampai hutang bapak ko selesai"

Serentak MUHAMMAD dan NURUL terkejut. Ape?! Kahwin?! Ngn anak gangster?! Memang xlh wey!

"Pa..ape ni? Kenapa nk libatkn Achoi dalam hal ni? Bapak dia yg hutang..asal libatkn Achoi?"

"Pakcik..saya tau ayah saya hutang ngn pakcik..tapi xkn sampai nk kena kahwin ngn anak pakcik..agak2lh pakcik"

"Diam! Achoi..klau ko nk harta aku baik ko terima je..dan ko perempuan..ko kahwin ngn anak aku atau aku bunuh ko..pilih!"

Serentak MUHAMMAD dan NURUL terkedu. MUHAMMAD mengeluh. NURUL pula terdiam.

"Baiklh..Achoi setuju"

"Saya pun setuju"

"Bagus..lusa korang kahwin"

Serentak MUHAMMAD dan NURUL menjerit.

"Ape?!"

"Asal cepat sangat?!"

"Terima atau x dapat ape2?!!"

Serentak MUHAMMAD dan NURUL terdiam. Asallh si NAHAR ni garang sangat?

Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]Where stories live. Discover now